رئیس اسبق دانشگاه علامه‌طباطبائی:

کسانی که شعار «نه غزه و نه لبنان، جانم فدای ایران» سر می‌دهند، دروغ می‌گویند!

۲۹ مهر ۱۴۰۲ | ۲۱:۵۸ کد : ۲۳۱۳۲ خبر روز
تعداد بازدید:۱۹۶۸
رئیس اسبق دانشگاه علامه‌طباطبائی در تجمع اعتراضی دانشگاهیان دانشگاه علامه طباطبائی گفت: کسانی که شعار «نه غزه و نه لبنان، جانم فدای ایران» سر می‌دهند، دروغ می‌گویند زیرا ذره‌ای جا‌نشان را فدای ایران نکردند.
کسانی که شعار «نه غزه و نه لبنان، جانم فدای ایران» سر می‌دهند، دروغ می‌گویند!

به گزارش روابط عمومی، در پی اقدام بی‌رحمانه رژیم اشغالگر و کودک‌کش صهیونیستی در بمباران بیمارستان المعمدانی غزه، که منجر به شهادت صدها کودک و زن شد، تجمع اعتراضی دانشگاهیان دانشگاه علامه‌طباطبائی، امروز، 29 مهرماه 1402، با حضور هئیت رئیسه، مدیران، دانشجویان، استادان و کارکنان این دانشگاه، پس از اقامه نماز ظهر و عصر، در جوار مقبره مطهر شهدای دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
در این تجمع حجت‌الاسلام دکتر سیدصدرالدین شریعتی، رئیس اسبق دانشگاه علامه‌طباطبائی و عضو هئیت علمی بازنشسته این دانشگاه با یادآوری جنایات صهیونیست و ظلم آنان به زنان و کودکان در غزه، گفت: پدیده و مسئله غزه یک مسئله بسیار مهم و اساسی است. پیدایش کشور اسرائیل یک پیدایش غاصبانه و سراسر ظلم، ستم و تجاوز به حقوق مردم فلسطین است.
وی افزود: در حال حاضر یک روحیه جدیدی در ملت فلسطین به برکت انقلاب اسلامی و شما مردم احیا شده است و آن، روحیه‌ اسلام‌گرایی و مقاومت در برابر ظالمین است. این روحیه چنان تأثیر گذاشته است که وحشت بسیار عجیبی در میان اسرائیلی‌ها، هم‌پیمانان و یاران آنان ایجاد کرده ‌است و موجب شد که دست به این کشتار‌ها بزنند.
 شریعتی ادامه داد: قوم اسرائیل یک قوم لجوج است که با همه انبیاء به ستیز برخاسته است، و حتی پیروان آن‌ها را به خاک و خون کشیده‌اند. این قوم وراثتی از فرعون و فرعونیان دارند و روحیه آدمکشی و نسل‌کشی را از فرعون آموخته‌اند.
استاد بازنشسته دانشگاه علامه‌طباطبائی گفت: در هیچ منطقی بیمارستان را به خاک و خون نمی‌کشند و در هیچ منطقی زخمی‌ها را سر نمی‌برند. همچنین در هیچ منطقی زنان و ناتوان‌ها را آزار نمی‌دهند و این جنایات فقط از منطق ظالمین، ستمگران و فرعون‌های زمان برمی‌آید.
 وی اظهار کرد: بایدن و سران اروپا امروز بمب‌هایی را در اختیار اسرائیل گذاشته‌اند که وقتی پرتاب می‌شوند غیر از نابودی آن مجموعه به عمق زمین نیز فرو می‌رود و زمین را نیز زیر‌ و ‌رو می‌کند. این بمب ها همه بچه‌های مظلوم را تکه‌تکه می‌کند اما مادران کودکان می‌گویند، بچه‌ام شهید شده است و جان خودم هم برود اما کشورم بماند؛ ما راه گذشتگانمان را ادامه خواهیم داد و کشورمان را پس خواهیم گرفت.
رئیس اسبق دانشگاه علامه‌طباطبائی در این تجمع گفت: کسانی که شعار نه غزه و نه لبنان، جانم فدای ایران سر می‌دهند، دروغ می‌گویند زیرا ذره‌ای جانشان را فدای ایران نکردند و هستی خودشان را برای شهواتشان نگه داشته‌اند. شما یعنی کسانی که نشست می‌گذارید، دور هم برای غزه جمع می‌شوید و دلتان با مردم مظلوم فلسطین است، شاگردان علی(ع) هستید. امام‌علی(ع) توصیه کرده ‌است یار مظلومان و دشمن ظالمان باشید. امروز ظالمی بالاتر از اسرائیل و امریکا و مظلومی بالاتر از ملت فلسطین نداریم. ما بر اساس فرمان امام علی(ع) به این میدان می‌رویم و حمایت می‌کنیم.


 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی تجمع اعتراضی سیدصدرالدین شریعتی


نظر شما :