رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی در نشست علمی «رژیم صهیونیستی؛ گذشته، حال، آینده»؛

اگر بیگانه‌ای زمینی را مالک شود، حاکمیت آن کشور تغییر نمی‌کند

۲۵ مهر ۱۴۰۲ | ۲۳:۲۲ کد : ۲۳۰۸۱ خبر روز
تعداد بازدید:۵۶۲
رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی در نشست علمی «رژیم صهیونیستی؛ گذشته، حال، آینده» به ماجرایی که گفته می‌شود اسرائیلی‌ها آمدند و سرزمین فلسطینی‌ها را خریداری کردند، اشاره کرد و گفت: حتی اگر این حرف درست هم باشد که البته مورد مناقشه است، باز هم اگر بیگانه‌ای زمینی را مالک شود، حاکمیت آن کشور و سرزمین تغییر نمی‌کند.
اگر بیگانه‌ای زمینی را مالک شود، حاکمیت آن کشور تغییر نمی‌کند

به گزارش روابط عمومی، نشست علمی «رژیم صهیونیستی؛ گذشته، حال، آینده» با حضور دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی، دکتر سعدالله زارعی، رئیس موسسه اندیشه‌سازان نور و رئیس پژوهشکده جبهه مقاومت، دکتر مجید عباسی، رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه‌طباطبائی، دکتر ابوالقاسم فاتحی، رئیس پژوهشکده تحول علوم انسانی و جمعی از معاونان، مدیران، اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه، به همت بسیج اساتید دانشگاه، در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد.
دکتر معتمدی در این نشست گفت: در آیه 39 سوره حج آمده است «به کسانی که جنگ بر آنها تحمیل می‌گردد اجازه جهاد داده شده است زیرا آن‌ها مورد ستم واقع شده‌اند و بی‌تردید خداوند بر یاری آنها کاملا توانا است». قصه فلسطین یک قصه پردرد و کهنه است که سال‌های زیادی ادامه پیدا کرده و نشان از مناسبات ظالمانه موجود در جهان دارد. ماجرای فلسطین نشانه‌ای از تسلط زور و دسیسه‌ای است که در روابط بین ملت‌ها وجود دارد.
وی به ماجرایی که گفته می‌شود اسرائیلی‌ها آمدند و سرزمین فلسطینی‌ها را خریداری و حق مالکیت پیدا کردند، اشاره کرد و تاکید کرد: حتی اگر این حرف درست هم باشد که البته مورد مناقشه است، باز هم اگر بیگانه‌ای زمینی را مالک شود، حاکمیت آن کشور و سرزمین تغییر نمی‌کند. اینکه یک بیگانه مالکیتی پیدا کند، تغییر حاکمیت اتفاق نمی‌افتد اما چیزی که در مورد فلسطین اتفاق افتاد ناشی از همان روابط ناسالم بود.
رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی بیان کرد: منطقی که بر صهیونیست‌ها حاکم است، منطق نژادپرستی، زورگویی، خشونت، دنیاطلبی و پیوند با سرمایه‌داری است و این منطق در مقابل منطق عدالت‌خواهی، استقامت و شهادت‌طلبی مسلمانان قرار دارد. مطمئن باشید که آینده از آن منطق قوی مسلمانان است و اینکه خداوند به نصر خود وعده می‌دهد، مبتنی بر همین شواهدی است که وجود دارد.
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی نشست علمی عبدالله معتمدی بسیج اساتید رژیم صهیونیستی؛ گذشته، حال، آینده


نظر شما :