وزیر امور اقتصاد و دارایی در جمع دانشجویان دانشگاه علامه‌طباطبائی؛

باید ایده‌ها و انگیزه‌های خوب نخبگان در مسیر حل مشکلات کشور قرار گیرد

۲۵ مهر ۱۴۰۲ | ۱۵:۳۸ کد : ۲۳۰۷۶ خبر روز
تعداد بازدید:۶۳۳
وزیر امور اقتصاد و دارایی در جمع دانشجویان دانشگاه علامه‌طباطبائی گفت: جمهوری اسلامی ایران قصد دارد مسائل را نه از بیرون، بلکه به صورت درونی حل کند. بنابراین باید ایده‌ها و انگیزه‌های خوب نخبگان در مسیر حل مشکلات کشور قرار گیرد.
باید ایده‌ها و انگیزه‌های خوب نخبگان در مسیر حل مشکلات کشور قرار گیرد

به گزارش روابط عمومی، نشست کارگزار ملت از مجموعه نشست‌های علمی با کارگزاران جمهوری اسلامی ایران، با عنوان «ایده اقتصادی دولت سیزدهم برای تحقق ایران قوی چیست؟» امروز، سه‌شنبه، 25 مهرماه 1402 با حضور دکتر سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی، به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی، در سالن اجتماعات دانشکده مدیریت و حسابداری این دانشگاه برگزار شد. 
دکتر خاندوزی در جمع دانشجویان دانشگاه علامه‌طباطبائی، با بیان اینکه مقام دانشگاه و پاسداشت فرزانگی، امری است که در سیاست‎گذاری به آن نیازمندیم، گفت: در این مسیر تلاش‌های زیادی شده است. ما سرمایه انسانی ارزشمندی در اختیار داریم و باید دانشگاه‌ها را بیش از این در اداره کشور دخیل کنیم. این موضوع هم در وزارت اقتصاد مورد توجه است و هم شخص رئیس جمهور بر آن تاکید دارد.

باید به صاحب‌نظران، اندیشمندان و استادان مراجعه کرد و از وجود آنها بهره برد
وی به دو مسیر وزارت اقتصاد برای دخیل کردن نهاد دانشگاه در سیاست‌گذاری اقتصادی اشاره کرد و گفت: از گذشته، دستگاه‌ها احساس بی‌نیازی را نسبت به دانشگاه داشته‌اند که سعی کردیم این حس را بشکنیم و به یک باور تبدیل کنیم که بسیاری از نگاه‌ها و نگرش‌های علمی، بیرون از ساختار وزارتخانه‌ها است. بنابراین باید به صاحب‌نظران، اندیشمندان و استادان مراجعه کرد و از وجود آنها بهره برد.
وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به نشست‌های منظمی که از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی حداقل هر فصل یکبار با دانشگاه‌های مختلف برگزار می‌شود، بیان کرد: این نشست‌ها به عنوان مسیر نخست با هدف تداوم ارتباط موثر با دانشگاه است. جمهوری اسلامی قصد دارد مناسبات را به گونه‌ای ترتیب دهد که مسائل نه از بیرون، بلکه به صورت درونی حل شود. بنابراین باید ایده‌ها و انگیزه‌های خوب نخبگان در مسیر حل مشکلات کشور قرار گیرد.

دانش‌آموختگان و نخبگان دانشگاهی  با ورود به مسائل و چالش‌های واقعی جامعه، به دنبال راه‌حل باشند
وی با اشاره به تربیت سیاست‌گذاران جوان برای آینده به عنوان مسیر دوم، اظهار کرد: ثمره کاشتن درخت گردو، 20 تا 30 سال بعد نصیب کشور می‌شود؛ به همین منظور مدرسه تابستانه سیاست‌گذاری اقتصادی در دو دوره متوالی در وزارت اقتصاد برگزار شد. ما در مدرسه تابستانه از دانش‌آموختگان و نخبگان دانشگاهی می‌خواهیم که با ورود به مسائل و چالش‌های واقعی جامعه، به دنبال راه‌حل باشند.
دکتر خاندوزی با تاکید بر اینکه می‌خواهیم پژوهشگران و دانشجویان را در امور سیاست‌گذاری اقتصادی دخیل کنیم، تصریح کرد: شاید صید واژه مناسبی نباشد اما امسال توانستیم این کار را انجام دهیم و برخی از نخبگان را صید کنیم. ما کسانی که در دوره گذشته مدرسه تابستانه شرکت کرده بودند را آرام‌آرام وارد وزارت اقتصاد کردیم و کسانی هم که امسال شرکت کردند، تا سال آینده وارد خواهند شد.

جدایی نهاد دانشگاه و نهاد سیاست‌گذار باید از بین برود 
وی از دانشجویان و پژوهشگران خواست تا موضوع پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری خود را در مسائل مرتبط با سیاست‌گذاری و معیشت اقتصادی مردم، انتخاب کنند تا کم‌کم فضایی ایجاد شود تا ایده‌ها، نیت‌ها و خواست‌های درست با کسانی که تصمیم‌سازان خوبی هستند، مرتبط شوند.
وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه می‌خواهیم پل ارتباطی خوبی بین دانش‌آموختگان و صندلی‌های سیاست‌گذاری برقرار کنیم، تاکید کرد: تلاش می‌کنیم ارتباط مطلوبی با دانشجویان خوش‌فکر و دغدغه‌مند نسبت به حل مسائل کشور برقرار شود تا آنها در سال‌های بعد بر کرسی‌های سیاست‌گذاری و تصمیم‌سازی کشور بنشینند. جدایی نهاد دانشگاه و نهاد سیاست‌گذار باید از بین برود تا ایده‌ها و انگیزه‌های خوب در مسیر حل مسائل کشور قرار گیرد.

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی کارگزار ملت بسیج دانشجویی احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی


نظر شما :