گزارش تصویری؛

نشست معاونان اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور در دانشگاه علامه‌طباطبائی

۲۳ مهر ۱۴۰۲ | ۱۷:۲۱ کد : ۲۳۰۴۲ خبر روز
تعداد بازدید:۷۷۰
نشست معاونان اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس کل دیوان محاسبات کشور در دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد.
نشست معاونان اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور در دانشگاه علامه‌طباطبائی

به گزارش روابط عمومی، نشست یک روزه معاونان اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و پژوهش کشور با حضور دکتر محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر سیدمحمدرضا دستغیب، رئیس کل دیوان محاسبات کشور، دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی و جمعی از مدیران و معاونان سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی سراسر کشور، شنبه، ۲۲ مهرماه ۱۴۰۲ در سالن آمفی تئاتر دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه‌طباطبائی دبرگزار شد.
در ابتدای این نشست دکتر معتمدی ضمن خیر مقدم و آرزوی پیروزی برای جبهه مقاومت، گفت: وقتی که در جمهوری اسلامی قرار است دانشگاه، کارخانه انسان‌سازی باشد، این مسئله نیازمند مقدمات و الزاماتی است. ما باید در دانشگاه‌ها این دغدغه‌ را داشته باشیم و در این مسیر اندیشه کنیم که خروجی دانشگاه چیزی باشد که نظام از دانشگاه انتظار دارد.
دکتر معتمدی گفت: مسائل مالی برای دانشگاه‌ها دغدغه‌هایی را ایجاد می‌کند که سبب می‌شود زمان زیادی برای رفع این دغدغه‌ها صرف شود. ظرفیتی که در دانشگاه‌ها وجود دارد ظرفیت بزرگی است و این ظرفیت می‌تواند ماموریت دانشگاه‌ها را برای نظام به امر خطیر و بی‌همتایی بدل کند.
دکتر علی خطیبی، معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز گفت: در این نشست یک روزه به مسائل مهم مدیریت منابع آموزش عالی پرداخته می‌شود. ما در آموزش عالی منابع زیادی داریم اما مصارف، متناسب با منابع نیست. اگر ما نتوانیم در هزینه‌ها و درآمدها، مدیریت منابع نکنیم، دچار مشکل می‌شویم.
وی با اشاره به دعوت از سازمان‌ها، ادارات و نهادهای اثرگذار در حوزه اقتصاد، برای شرکت در این نشست، گفت: مسکن دانشگاهیان و استفاده از ظرفیت قانون نهضت تولید ملی مسکن و ساخت خوابگاه‌های متاهلی دو موضوعی است که در این نشست مورد بررسی قرار می‌گیرد و و در خصوص رفع مشکل تامین مالی این دو موضوع، با تصمیم‌گیران این دو عرصه مهم بحث و گفت‌وگو می‌کنیم.

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی نشست معاونان اداری مالی دانشگاه ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری روابط عمومی


نظر شما :