رئیس دیوان محاسبات کشور در جمع معاونان اداری و مالی دانشگاه‌ها تاکید کرد؛

توجه به خلاقیت در مدیریت دانشگاه‌های کشور و یافتن راهکارهای جدید مدیریتی

۲۲ مهر ۱۴۰۲ | ۱۴:۱۸ کد : ۲۳۰۱۷ خبر روز
تعداد بازدید:۳۷۵
رئیس کل دیوان محاسبات کشور با تاکید بر توجه به راهکارهای جدید در مدیریت دانشگاه‌ها گفت: توجه تنها به اداره دانشگاه‌ها و پرداخت هزینه‌ها، مطلوب نیست؛ قرار بر این است که تحول در مسیر علمی کشور انجام شود.
توجه به خلاقیت در مدیریت دانشگاه‌های کشور و یافتن راهکارهای جدید مدیریتی

به گزارش روابط عمومی، سید احمدرضا دستغیب، رئیس کل دیوان محاسبات کشور در اجلاس معاونان اداری، مالی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور که امروز، شنبه 22 مهرماه 1402 در دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد، با تاکید بر توجه به راهکارهای جدید در مدیریت دانشگاه‌ها گفت: توجه تنها به اداره دانشگاه‌ها و پرداخت هزینه‌ها، مطلوب نیست؛ قرار بر این است که تحول در مسیر علمی کشور انجام شود. 
وی با اشاره به ظرفیت فراوان دانشگاه‌ها گفت: ۱۰۱ هزار عضو هیئت‌علمی در کشورداریم که می‌توانند منشا تحول باشند. در حال حاضر از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود استفاده نمی‌شود. باید کمک کرد تا ظرفیت‌های قانونی موجود معرفی شود و همچنین امکانات قانونی بیشتری نیز پیش بینی کرد.
دستغیب با تاکید بر اینکه دیوان محاسبات باید در جهت تسهیل امور کمک‌کننده باشد، گفت: باید هر کاری می‌توانیم برای افزایش انگیزه استادان به منظور همکاری  با بخش‌های تولیدی و صنعتی انجام دهیم تا این بخش‌ها بهره بیشتری از دانشگاه‌ها ببرند. 
وی از معاونان مالی اداری دانشگاه‌ها خواست که به موضوع پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام، املاک فاقد سند و قرارداد، حساب واحد خزانه، پرداخت مطالبات و مولدسازی توجه داشته باشند و تاکید کرد: موضوع مالیات‌های پلکانی را نباید به قراردادهای پژوهشی تسری دهیم.
رئیس کل دیوان محاسبات کشور با تاکید بر ضرورت شفافیت، گفت: کار دیوان محاسبات مچ‌گیری نیست بلکه پیشگیری است. یکی از دشوارترین ارجاع‌های ما، در مورد دانشگاه‌ها است که باید برای آن راهکار پیدا کرد. یکی از راهکارها برای کاهش تخلف‌ها این است که فراوانی تخلف‌ها و انحراف از معیارها، توسط دیوان محاسبات ارائه شود تا دانشگاه‌ها با آن‌ها آشنا شوند. دیوان محاسبات می‌تواند در مورد پیشگیری از انحراف‌ها و تخلف‌ها کمک کند.
وی گفت: دیوان محاسبات تحت هیچ شرایطی به دنبال گرفتن شجاعت مدیران نیست، بلکه به دنبال اطمینان‌بخشی است تا مدیران بدون دغدغه از آینده بتوانند کار انجام دهند. ما به دنبال خلاقیت در مدیریت کشور و یافتن راهکارهای جدید هستیم و ارائه راهکار را در دستورکار خود قرار داده‌ایم. هر چه تعداد پرونده‌های ورودی به دیوان محاسبات کم‌تر شود، موفقیت ما بیشتر می‌شود.
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی اجلاس معاونان اداری مالی احمررضا دستغیب دیوان محاسبات کشور رئیس دیوان محاسبات


نظر شما :