رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی در اجلاس معاونان اداری و مالی دانشگاه‌ها؛

اقتدار نظام به علم است

۲۲ مهر ۱۴۰۲ | ۱۱:۵۸ کد : ۲۳۰۱۰ خبر روز
تعداد بازدید:۳۵۸
رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی در اجلاس معاونان اداری و مالی دانشگاه‌ها گفت: اقتدار نظام به علم است و این علم نه تنها در تولید فناوری بلکه در روابط بین انسان‌ها و روابط بین دولت و ملت و مسائل دیگر می‌تواند به ما کمک و سرمایه اجتماعی را فراهم کند.
اقتدار نظام به علم است

به گزارش روابط عمومی، نشست یک روزه معاونان اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و پژوهش کشور با حضور دکتر محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر سیدمحمدرضا دستغیب، رئیس کل دیوان محاسبات کشور، دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی و جمعی از مدیران و معاونان سازمان‌ها و دانشگاه‌های کشور، امروز ۲۲ مهرماه ۱۴۰۲ در سالن آمفی تئاتر دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه‌طباطبائی در حال برگزاری است.
در ابتدای این نشست دکتر معتمدی ضمن خیر مقدم و آرزوی پیروزی برای جبهه مقاومت، گفت: این دانشگاه مولود انقلاب اسلامی و جزو دانشگاه‌های برتر کشور است که با ظرفیت‌های بی نظیر خود، منشا خدمات بزرگی به نظام بوده است.
وی تاکید کرد: وقتی که در جمهوری اسلامی قرار است دانشگاه، کارخانه انسان‌سازی باشد، این مسئله نیازمند مقدمات و الزاماتی است. ما باید در دانشگاه‌ها این دغدغه‌ را داشته باشیم و در این مسیر اندیشه کنیم که خروجی دانشگاه چیزی باشد که نظام از دانشگاه انتظار دارد.
دکتر معتمدی گفت: مسائل مالی برای دانشگاه‌ها دغدغه‌هایی را ایجاد می‌کند که سبب می‌شود زمان زیادی برای رفع این دغدغه‌ها صرف شود. ظرفیتی که در دانشگاه‌ها وجود دارد ظرفیت بزرگی است و این ظرفیت می‌تواند ماموریت دانشگاه‌ها را برای نظام به امر خطیر و بی‌همتایی بدل کند.
وی تاکید کرد: نظام حکمرانی ما باید بتواند بیشترین استفاده را از ظرفیت دانشگاه‌ها داشته باشد.برای این امر لازم است قوانین، مقررات، استقلال وعواملی که در تقویت نهاد علم و جایگاه دانشگاه مهم هستند، مد نظر قرار گیرد. اقتدار نظام به علم است و این علم نه تنها در تولید فناوری بلکه در روابط بین انسان‌ها و روابط بین دولت و ملت و مسائل دیگر می‌تواند به ما کمک و سرمایه اجتماعی را فراهم کند. البته همه اینها اقتضا می‌کند که نظام حکمرانی جایگاه دانشگاه را ارزیابی و به خوبی پشتیبانی کند.
رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی در پایان گفت: امیدوارم با گفت‌وگوهایی که انجام می‌شود و همچنین راهکارهایی که برای برون رفت از مسائل مالی دانشگاه‌ها ارائه می‌شود، این نشست به اهداف خود برسد.
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی دانشگاه دکتر عبدالله معتمدی اجلاس معاونان اداری و مالی دانشگاه ها


نظر شما :