با هدف توسعه همکاری‌های بین‌المللی علمی و فناوری انجام شد؛

امضای ۳ سند همکاری دانشگاه علامه‌طباطبائی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی آموزشی عراق

۱۷ مهر ۱۴۰۲ | ۱۷:۳۴ کد : ۲۲۹۵۶ خبر روز
تعداد بازدید:۶۱۲
دانشگاه علامه‌طباطبائی در جهت توسعه همکاری‌های بین‌المللی خود با دانشگاه‌ها و موسسه‌های علمی و فناوری معتبر دنیا، ۳ سند همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی عراق امضا کرد.
امضای ۳ سند همکاری دانشگاه علامه‌طباطبائی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی آموزشی عراق

به گزارش روابط عمومی، رویداد بزرگ علمی بین‌المللی «هفته علم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق»، با حضور دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی و بیش از 60 دانشگاه از دو کشور ایران و عراق، از 15 تا 20 مهرماه 1402 به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است.
در این رویداد، دانشگاه علامه‌طباطبائی 3 تفاهم‌نامه همکاری علمی با دانشگاه‌های «بغداد»، «کربلا» و «وارث‌الانبیا» امضا کرد. گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی، همکاری در توسعه آموزش زبان‌های فارسی و عربی، مطالعات سیاسی و منطقه‌ای، مطالعات ترجمه، انجام تحقیقات مشترک و مبادلات دانشگاهی بین این دانشگاه‌ها و دانشگاه علامه‌طباطبائی، برگزاری سمینار‌ها، کارگاه‌های تخصصی و نیز بررسی فرصت‌های مطالعاتی و تحقیقاتی برای انجام برنامه‌های علمی مشترک، برخی از محورهای این تفاهم‌نامه‌ها است.
رویداد علمی بین‌المللی هفته علم دو کشور ایران و عراق به منظور توسعه دیپلماسی تعاملات و ارتباطات دانشگاهی و تبادل فرهنگی بین‌الملل میان 2 کشور و با پیگیری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق و هماهنگی وزارتخانه‌های علوم ایران و آموزش عالی عراق طراحی شده است.
معرفی توانمندی‌ و ظرفیت‌های علمی و پژوهشی و تشریح مهم‌ترین دستاوردهای همکاری علمی و فناوری، بررسی چشم‌اندازهای همکاری و هماهنگی بین دانشگاه‌های دو کشور، تحکیم فضای همکاری‌های علمی و توسعه برنامه‌های علمی مشترک با توجه به متغیرهای دانش و اکتشافات علمی در رشته‌های مختلف در دستور کار این رویداد علمی قرار دارد.
همچنین تبادل استادان و برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های کوتاه‌مدت آموزشی و رونق هرچه بیشتر تعاملات علمی و دانشگاهی بین دو کشور، توسعه فرصت‌های مطالعاتی برای استادان و ایجاد پارک‌های علم و فناوری و محصولات دانش‌بنیان و همچنین انتقال تکنولوژی بین دو کشور و افزایش ارتباطات دانشجویی و بورسیه‌های تحصیلی در مقاطع تحصیلی مختلف از دیگر اهداف برگزاری هفته علم جمهوری اسلامی ایران و عراق عنوان شده است.
در این رویداد درخصوص پرونده کاری مشترک در زمینه‌های تحقیقات علمی و برنامه‌های همکاری موسسات دانشگاهی کشورهای ایران و عراق بحث و تبادل نظر می‌شود. همچنین به منظور گسترش و ارتقای روابط علمی و فناوری و اجرای طرح‌های مشترک پژوهشی و توسعه همکاری مشترک مراکز علمی و پژوهشی دو کشور تفاهم‌نامه‌هایی امضا می‌شود.
در رویداد علمی بین‌المللی دو کشور ایران و عراق نشست‌های تخصصی با حضور روسای دانشگاه‌های دو کشور در حال برگزاری است. همچنین با برگزاری جلسات و وبینارهایی بین دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی کشورهای ایران و عراق، چالش‌های موجود بررسی و جهت رفع آن‌ها بر اساس روابط دوجانبه، تبادل‌نظر و کمیته‌های علمی دانشگاهی مشترک به منظور پیگیری و اجرای یادداشت تفاهم‌نامه‌ها تشکیل می‌شود.
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی هفته علم ایران و عراق تفاهم نامه همکاری علمی دانشگاه بغداد دانشگاه کربلا دانشگاه وارث‌الانبیا


نظر شما :