آیین تکریم و معارفه مدیر امور فرهنگی دانشگاه علامه‌‌طباطبائی برگزار شد

۱۵ مهر ۱۴۰۲ | ۱۵:۱۰ کد : ۲۲۹۲۲ خبر روز
تعداد بازدید:۱۴۹۳
آیین تکریم و معارفه مدیر فرهنگی دانشگاه علامه‌طباطبائی، صبح امروز، شنبه ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲، در تالار گفت‌وگوی معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه برگزار شد.
آیین تکریم و معارفه مدیر امور فرهنگی دانشگاه علامه‌‌طباطبائی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، آیین تکریم و معارفه مدیر فرهنگی دانشگاه علامه‌طباطبائی صبح امروز، شنبه ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ با حضور دکتر محمدعلی اسلامی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دکتر مهدی واحدی، معاون دانشجویی، حجت‌الاسلام والمسلمین صادق اکبری اقدم، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر حامد اسدی زهرایی، مدیر حراست، دکتر محمدجواد نوراحمدی، مدیر اجتماعی، دکتر مهدی وجدانی، مدیر مرکز مشاوره و بهداشت روان، جمعی از کارکنان و مسئولان تشکل‌های دانشجویی، در تالار گفت‌وگو معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد.
در این آیین با ابلاغ حکم دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی، دکتر حسین میرزائی، عضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی، به ‌عنوان «مدیر امور فرهنگی» دانشگاه، منصوب و از تلاش‌ها و خدمات دکتر محمدعلی مومنی‌ها، مدیر پیشین امور فرهنگی دانشگاه با اهدای لوح، تقدیر شد.

هدف معاونت فرهنگی، فراهم کردن زمینه رشد و تعالی متوازن همه دانشگاهیان است
در ابتدای این آیین، دکتر اسلامی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی و نقش کانونی آن در دانشگاه، بر کسی پوشیده نیست، افزود: دغدغه‌ نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح کلان از همان ابتدا دغدغه فرهنگی بود و مهم‌ترین گفتمان آن نیز فرهنگ بود. مقام معظم رهبری می‌فرمایند: « دانشگاه مبدا تحول و کارخانه انسان‌سازی است»، پس حتی اگر یک نفر به واسطه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی ما در مسیر رشد و تعالی قرار بگیرد، کافی است. 
وی با تاکید بر اینکه تلاش معاونت فرهنگی، فراهم کردن زمینه رشد و تعالی متوازن همه دانشگاهیان است، ادامه داد: رویکرد و تمرکز معاونت فرهنگی در گذشته بیشتر در حوزه دانشجویی بود اما در حال حاضر نگاه ما این است که در کنار فراهم کردن زمینه رشد متوازن دانشجویان در عرصه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی، زمینه رشد و تعالی دیگر اقشار دانشگاه اعم از کارکنان و استادان را نیز فراهم کنیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی گفت: این نگاه باید در جامعه شکل بگیرد که دانشگاه فقط محلی برای انجام فعالیت‌های علمی نیست بلکه انجام کارهای فرهنگی نیز از اولویت‌های دانشگاه است. توجه به مسئولیت اجتماعی در قبال سرنوشت خود، جامعه و کشور می‌تواند مهم‌ترین خروجی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه باشد.

تسهیل‌گری‌ برای کنشگران فرهنگی، لازم و ضروری است
حجت‎الاسلام‌ اکبری اقدم نیز در این آیین گفت: نظام ارزشی، فکر و اندیشه و باورهای افرادی که کار فرهنگی و اجتماعی انجام می‌دهند، باید فرهنگی باشد.
وی با قدردانی از مدیر پیشین امور فرهنگی و آرزوی موفقیت برای مدیر جدید، ادامه داد: باید با نگاه عام‎تری، طراحی جدی برای عرصه فرهنگی انجام شود. کار ما به عنوان یک مجموعه فرهنگی، تسهیل‌گری است؛ تسهیل‌گری‌ عام برای کنشگران فرهنگی، لازم و ضروری است.
وی در ادامه با تاکید بر جذب حداکثری و داشتن نگاه شبکه‌ای، گفت: در انجام کارهای فرهنگی باید ایجاد انگیزه و نشاط در دانشجو را مورد توجه قرار داد و تلاش کنیم خلاقیت فرهنگی متناسب با ذائقه امروز داشته باشیم. 

در ادامه نیز دکتر مومنی‌ها، مدیر پیشین امور فرهنگی ضمن قدردانی از مسئولان و کارکنان دانشگاه، برای مدیر جدید امور فرهنگی آرزوی موفقیت کرد.

کار فرهنگی، کاری ناملموس و دیر‌بازده است
دکتر میرزایی نیز با بیان اینکه کار فرهنگی، کاری ناملموس و دیر‌بازده است، گفت: دستاورد فعالیت‌های فرهنگی به ویژه در حوزه دانشجویی، در آینده اثر‌گذار و نمایان خواهد شد. 
مدیر امور فرهنگی با اشاره به بیان مقام معظم رهبری که فرمودند «جایی که شما ایستاده‌اید را باید مرکز جهان ببینید»، تاکید کرد: خود را جایی ببینیم که می‌توانیم اثرگذاری داشته باشیم و قدم موثری در ایجاد دانشگاه اسلامی نمونه برداریم.

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی معاونت فرهنگی و اجتماعی مدیر امور فرهنگی تکریم و معارفه


نظر شما :