۱۸ نشریه دانشگاه علامه‌طباطبائی، رتبه «الف» را در ارزیابی‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کسب کردند

۱۲ مهر ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۹ کد : ۲۲۸۹۸ خبر روز
تعداد بازدید:۲۰۹۷
بر اساس ارزیابی‌های سال ۱۴۰۱ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ۱۸ نشریه دانشگاه علامه‌طباطبائی رتبه «الف» را کسب کردند.
۱۸ نشریه دانشگاه علامه‌طباطبائی، رتبه «الف» را در ارزیابی‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کسب کردند

به گزارش روابط عمومی، دکتر محمد شرفی، مدیر مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامه‌طباطبائی از کسب رتبه «الف» توسط 18 عنوان نشریه از نشریات علمی دانشگاه در ارزیابی سال 1401 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد و گفت: مقایسه آمار نشریات در سال 1398 تا 1401 نشان می دهد که در سال 1398 تعداد دو نشریه، در سال 1399 سه نشریه، سال 1400 سیزده عنوان و در سال 1401 هجده نشریه موفق به کسب رتبه الف شده‌اند.


نشریات دانشگاه علامه‌طباطبائی که در سال 1401 موفق به کسب رتبه الف شدند:
-    Issues in language Teaching
-    متن‌پژوهی ادبی
-    علم زبان
-    پژوهش‌های ترجمه در زبان و ادبیات عربی
-    پژوهش حقوق عمومی
-    دولت پژوهی
-    پژوهش‌های راهبردی سیاست
-    بازیابی دانش و نظام‌های معنایی
-    روان‌شناسی افراد استثنائی
-    فرهنگ مشاوره و روان‌درمانی
-    مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
-    مطالعات مدیریت گردشگری
-    مطالعات مدیریت صنعتی
-    مطالعات مدیریت بهبود و تحول
-    مطالعات تجربی حسابداری مالی
-    پژوهش‌های اقتصادی ایران
-    مطالعات رسانه‌های نوین
-    برنامه‌ریزی توسعه شهری و منطقه‌ای

مدیر مرکز چاپ و انتشارات دانشگه علامه‌طباطبائی گفت: 19 عنوان نشریه نیز موفق به کسب رتبه «ب» شده‌اند. از این تعداد، 3 نشریه «فناوری آموزش و یادگیری»، «Data Science and Modeling» و «Mathematics and Modeling in Finance» که تا کنون رتبه‌ای نداشته‌اند، وارد فرایند ارزیابی شده و موفق به کسب رتبه (ب) شدند.
وی ضمن تبریک و قدردانی از مدیران مسئول، سردبیران، اعضا هیئت تحریریه و کارشناسان نشریاتی که در کسب این موفقیت مهم نقش داشته‌اند، بر تلاش و برنامه‌ریزی لازم برای ارتقا سطح کیفی نشریات و کسب رتبه‌های بین‌المللی تأکید کرد.
دکتر شرفی بیان کرد: امیدوارم با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و گام‌های برداشته شده در مسیر افزایش کیفیت علمی و بین‌المللی شدن نشریات، در آینده شاهد نمایه‌شدن نشریات علمی دانشگاه علامه‌طباطبائی در معتبرترین پایگاه‌های بین‌المللی باشیم.
گفتنی است نشریات بر اساس 7 شاخص تعیین شده مطابق با آیین‌نامه گروه نشریات شامل «انتشار منظم و رعایت ضوابط آیین‌نامه نشریات»، «دارا بودن سامانه استاندارد، زیرساخت‌ها و اطلاعات شناسنامه‌ای نشریه»، «رعایت آیین نگارش»، «ساختار و کیفیت مقالات»، «فرایند پذیرش مقالات و داوری»، «وضعیت نشریه در نمایه‌های استنادی، تخصصی و اجتماعی» و «به کارگیری مقررات و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای رعایت اخلاق نشر و جلوگیری از بروز تخلفات علمی» رتبه‌بندی می‌شوند.
همچنین بر اساس آیین‌نامه و مطابق با امتیازات کسب شده توسط هر نشریه از مجموع شاخص‌ها، نشریات با کسب 801 تا 1000 امتیاز در گروه نشریات برجسته (الف) و با کسب 601 تا 800 امتیاز در گروه نشریات خوب (ب) رتبه‌بندی می‌شوند.
روابط عمومی دانشگاه علامه‌طباطبائی این موفقیت را به جامعه علمی و خانواده بزرگ دانشگاه تبریک می‌گوید.
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه محمد شرفی رتبه الف نشریات رتبه الف ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری


نظر شما :