برگزاری آیین گرامی‌داشت هفته وحدت و جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در دانشگاه علامه‌طباطبائی/ گزارش تصویری

۱۰ مهر ۱۴۰۲ | ۱۶:۳۱ کد : ۲۲۸۸۴ خبر روز
تعداد بازدید:۹۴۱
آیین گرامی‌داشت هفته وحدت و جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه‌طباطبائی، با حضور مدیران، استادان و کارکنان، در سالن اجتماعات دانشکده مدیریت و حسابداری این دانشگاه برگزار شد. 
برگزاری آیین گرامی‌داشت هفته وحدت و جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در دانشگاه علامه‌طباطبائی/ گزارش تصویری

به گزارش روابط عمومی، آیین گرامی‌داشت هفته وحدت و جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، ظهر امروز، دوشنبه، 10 مهرماه 1402، با حضور مدیران، استادان و کارکنان دانشگاه، در سالن اجتماعات دانشکده مدیریت و حسابداری این دانشگاه برگزار شد.
دکتر حسام‌الدین خلعتبری، رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه علامه‌طباطبائی، در سخنانی ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: دین اسلام با وجود پیامبر اعظم(ص) تاسیس، با خون امام حسین(ع) آبیاری و حفظ شد و با نهضت علمی فرهنگی امام صادق(ع) برای همیشه در تاریخ درخشش پیدا کرد. حدیث‌های کمی از امامان معصوم وجود دارد ولی در بین همین احادیث هم بیشترین حدیث از امام صادق(ع) و امام باقر(ع) است. به یمن وجود امام صادق(ع) آنچه را که ما شیعیان بیان می‌کنیم مستند به کتاب، سنت، اجماع و عقل است.
وی خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم(ص) در 570 میلادی متولد شد و در 610 میلادی به نبوت رسید. خداوند پیامبر را از همان ابتدای زندگی در مسیر سختی قرار می‌دهد؛ چرا که اگر کسی بخواهد کارهای بزرگی را انجام دهد باید سختی‌های بسیاری تحمل کرده باشد تا بتواند مشکلات و درد انسان‌ها را درک کند و گرفتاری جوامع را بفهمد. حضرت محمد(ص) در جامعه‌ای آشفته، به پیامبری مبعوث می‌شود و تمدن بزرگی را ایجاد می‌کند.

دکتر خلعتبری با برشمردن ویژگی‌های برجسته اخلاقی پیامبر اسلام(ص)، ادامه داد: علتی که ما انسان‌ها به وجود پیامبر نیاز داریم این است که انسان در زندگی خود پشیمان می‌شود و این پشیمانی نشان می‌دهد که انسان نیازمند عقل دیگری است. ما در طول زندگی خود اشتباهات بسیاری داریم؛ بنابراین اگر پیامبری نباشد که ما را هدایت کند و راه درست را به ما نشان دهد، همیشه در مسیر باطل قرار می‌گیریم. حتی دانشگاه‌ها و مدارس نمی‌توانند انسان کامل پرورش دهند. مشکل جوامع انسانی، مشکل اخلاق است و مشکلی که پیامبران حل می‌کنند نیز همین مشکل اخلاق انسان است.
سخنرانی، مولودی خوانی، شعرخوانی آیینی و اجرای گروه تواشیح از مهم‌ترین برنامه‌های این آیین بود که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد.
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی هفته وحدت جشن میلاد پیامبر معاونت فرهنگی و اجتماعی


نظر شما :