آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد/ گزارش تصویری

۰۷ مهر ۱۴۰۲ | ۲۱:۴۲ کد : ۲۲۸۵۶ خبر روز
تعداد بازدید:۷۱۱
آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجدید میثاق با شهدا، به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه‌طباطبائی، در محل مقبره شهدا و سالن آمفی تئاتر دانشکده مدیریت و حسابداری این دانشگاه برگزار شد.
آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد/ گزارش تصویری

آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی، حجت‌الاسلام والمسلمین صادق اکبری اقدم، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر عباسعلی وفایی، معاون توسعه و مدیریت منابع، دکتر محمدعلی اسلامی، معاون فرهنگی و اجتماعی، دکتر روح‌الله محمدعلی نژادعمران، مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی، روسای دانشکده‌ها، جمعی از مدیران و کارکنان دانشگاه و خانواده شهدا در محل مقبره شهدا و سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد. 
دکتر معتمدی در این آیین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک آغاز سال تحصیلی، گفت:‌ شهدا، رزمندگان، ایثارگران، آزادگان و مجاهدان عرصه جنگ، دین بزرگی به گردن ما دارند که باید آن را ادا کنیم. 
وی خاطر نشان کرد: وقتی سرنوشت و گزارش کسانی که در جنگ جهانی دوم و جنگ‌های دیگر بودند را مطالعه می‌کنیم و بعد نیم‌نگاهی به درون جبهه خودمان و جنگی که اتفاق افتاد می‌اندازیم، آن معنویتی که در جبهه‌های ما ایجاد شد، قابل مقایسه با هیچ جبهه‌ای نیست. با وجود همه سختی‌ها، کسی نبود که بگوید من اذیت و ناراحتم و مشکل دارم. آن روابط انسانی فوق‌العاده‌ای که بین رزمندگان بود، روابطی که بین رزمندگان و خدا بود، آن ایثاری که نسبت به هم داشتند و فهم و فکری که داشتند، بسیار عمیق و بزرگ بود. دغدغه آنها این بود که رضایت خدا و امام(ره) را جلب کنند و همه اینها به دلیل دستمایه‌های فکری و نظری بود که اسلام برای رزمندگان فراهم کرد.

وی ادامه داد: رزمندگان ما با این تفکر به جبهه می‌رفتند که یا پیروز می‌شوم یا شهید می‌شوم و هر دو اینها برای من پیروزی است. این دستمایه‌های فرهنگی، رفتار و زیست رزمندگان ما را در جبهه، نسبت به دیگر جبهه‌ها در جهان، متفاوت می‌کند. حتی اسرای ما در کشور متخاصم به هیچ عنوان با آن کشور همنوا نشدند بلکه با همه اذیت و آزاری که می‌دیدند، دغدغه آنها امام(ره) و  پیروزی رزمندگان در جنگ بود.
رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی گفت: وصیت‌نامه‌های شهدا را که می‌خوانیم، همه نوشته‌اند، من ‌وظیفه خود را انجام می‌دهم؛ برای امام(ره)، پیروزی انقلاب و رسیدن به کربلا دعا کنید. این ادبیات مرهون آموزه‌های اسلام است. ما این سرمایه گرانقدر را به عنوان مکتب اسلام در اختیار داریم. امیدوارم بتوانیم از این ظرفیت ارزشمند بیشتر استفاده کنیم.
در ادامه آیین، حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری اقدام نیز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک آغاز سال تحصیلی به بیان مقام معظم رهبری در این خصوص که ما به قله نزدیکیم اشاره کرد و گفت: در این وعده، هم به موضوع انتظار، مهدویت و آمادگی برای انتظار اشاره شده است و هم یک بیان عام است که ما باید در همه حوزه ها توانمند و آماده باشیم.

وی تاکید کرد: خستگی، یاس، بی‌عملی و بدعملی ممنوع است. ما نه ناامید هستیم و نه حق داریم ناامیدی را در بین دانشجویان، خانواده‌ها، نزدیکان و دوستان خود رواج دهیم. امید به آینده، سبب می‌شود که این پرچم، برافراشته‌تر از گذشته شود. کارهای غیرضروری را در اولویت نداشته باشیم، اهم امور را ببینیم. باید هر کاری نیاز است را انجام دهیم و در هر عرصه‌ای، پیشرفته‌ترین‌ها را تامین کنیم تا در قله قرار بگیریم.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه‌طباطبائی اظهار کرد: ما در این دانشگاه به عنوان دانشگاه علوم انسانی، باید هم به تحول علوم انسانی و هم در عرصه حکمرانی نظام به تبیین مسائل کمک کنیم. امیدوارم بتوانیم رهرو خوبی برای شهدا باشیم و مسیری که در آن قدم بر می‌داریم، مسیر شهدا باشد.
تجدید میثاق با شهدا، غبارروبی مقبره شهدای دانشگاه، تجلیل از خانواده شهدا، روایت‌گری جنگ و شعرخوانی آیینی، از مهم‌ترین برنامه‌های این آیین بود که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد.
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی گرامیداشت هفته دفاع مقدس معاونت فرهنگی و اجتماعی رئیس دانشگاه تجلیل از خانواده شهدا غبارروبی مقبره شهدا


نظر شما :