«سرپرست مدیریت امور اداری» و «سرپرست مدیریت برنامه، بودجه و تحول سازمانی» دانشگاه علامه‌طباطبائی معرفی شدند

۰۵ مهر ۱۴۰۲ | ۱۶:۵۵ کد : ۲۲۸۴۹ خبر روز
تعداد بازدید:۱۶۷۰
آیین تکریم و معارفه مدیران پیشین و جدید «مدیریت امور اداری» و «مدیریت برنامه، بودجه و تحول سازمانی» دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد.
«سرپرست مدیریت امور اداری» و «سرپرست مدیریت برنامه، بودجه و تحول سازمانی» دانشگاه علامه‌طباطبائی معرفی شدند

به گزارش روابط عمومی، آیین تکریم و معارفه مدیران پیشین و جدید «مدیریت امور اداری» و «مدیریت برنامه، بودجه و تحول سازمانی» دانشگاه علامه‌طباطبائی با حضور دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه، دکتر عباسعلی وفایی، معاون توسعه و مدیریت منابع، دکتر روح‌الله محمدعلی نژادعمران، مدیر حوزه ریاست ور وابط عمومی و جمعی از مدیران و کارکنان معاونت توسعه و مدیریت منابع، امروز چهارشنبه، 5 مهرماه 1402 در سال شورای حوزه ریاست این دانشگاه برگزار شد.
دکتر معتمدی در این آیین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: باید بدانیم این نظام با تلاش چه کسانی توانسته خود را حفظ کند و ما بر سر چه سفره ای نشسته‌ایم. انشاالله که بتوانیم رهروان خوبی برای شهدا و ایثارگران حفظ نظام باشم.
وی با قدردانی و آرزوی توفیق برای مدیران پیشین و مدیرانی که قبول مسئولیت کردند، افزود: با توجه به اینکه حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع در دانشگاه، یک حوزه محوری است که هم سیاست‌گذاری، هم برنامه‌ریزی و هم فعال بودن آن حوزه می‌تواند نقش تسهیل کننده در کارکرد دانشگاه داشته باشد، امیدوارم معاونت توسعه و مدیریت منابع با ظرفیتی که دارد بتواند به مسئولیت خود به خوبی عمل کند.
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی تاکید کرد: دفتر برنامه، بودجه و تحول سازمانی باید مغز متفکر دانشگاه باشد و بتواند برنامه راهبردی را هدایت و از ظرفیت برنامه راهبردی برای پیشرفت دانشگاه استفاده کند. برنامه راهبردی بسیار مهم است و آثار مثبتی برای دانشگاه داشته است.

وی با بیان اینکه کارهای عمرانی سنگینی که دانشگاه در پیش رو دارد بر عهده معاونت توسعه و مدیریت منابع است، افزود: ما امسال موضوع مسکن و تحلیل سیستم و اصلاح فرآیندهای اداری و مالی را در دستور کار داریم. حوزه فعالیت در این دو موضوع، معاونت توسعه و مدیریت منابع است. امیدوارم با احساس مسئولیت و بازدهی بیشتر در این معاونت، خدمات موثرتری به دانشگاه داشته باشیم و تلاش کنیم فرایند تعلیم و تربیت به بهترین نحو ممکن اتفاق بیفتد.
دکتر معتمدی گفت: ما انتظارات بالایی داریم. امیدوارم با حضور مدیران جدید بتوانیم کارهای قابل انجام را پیش بینی کنیم و در یک افق زمانی خیلی کوتاه حضور جدی و ملموس این مدیران را همه قسمت‌های دانشگاه تجربه کنند. ما نیاز به تامل داریم، باید فضا را بشناسیم، ارتباطات را گسترش دهیم و از ظرفیت‌های انسانی که داریم استفاده کنیم. ظرفیت فکری موجود در دانشگاه، در هیچ کجا وجود ندارد و سازمان‌های بیرون دانشگاه برای استفاده از این ظرفیت به سمت دانشگاه می‌آیند. بنابراین ما که در دانشگاه دارنده این سرمایه هستیم باید بیش از دیگران بتوانیم از این ظرفیت و سرمایه استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: انتظار این است که با همت شما، بتوانیم کاستی‌های موجود که باعث احساس بی‌عدالتی سازمانی و کندی در فعالیت‌های بوروکراتیک شده است را برطرف کنیم. افزایش رضایت‌مندی کارکنان در بخش‌های مختلف مهم است و اگر بتوانیم احساس عدالت سازمانی را ایجاد کنیم، زمینه مشارکت کارکنان افزایش می‌یابد.
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی بیان کرد: با توجه به شرایط دانشگاه نیاز است که توزیع نیروی انسانی و شرح وظایف را بازتعریف کنیم تا کارکنان با توجه به نوع عملکرد خود انگیزه بیشتری پیدا کنند. امیدوارم همه ما بتوانیم از ظرفیت‌هایی که دانشگاه دارد، برای خدمت به اعضای هیئت علمی و کارکنان استفاده کنیم.
وی با اشاره به رشد اعتبارات دانشگاه علامه‌طباطبائی در سال جاری، گفت: این رشد باعث شد که تنگناهای مالی را کمتر و مبلغی از بدهی‌های دانشگاه را پرداخت کنیم و به امور دانشجویان برسیم.
دکتر معتمدی در پایان اظهار کرد: سرعت عمل در پاسخگویی و قدرت تصمیم‌گیری، انتظاری است که امیدوارم با استفاده از ظرفیت دانشگاه و مدیریت توسعه و مدیریت منابع محقق شود.
در بخش دیگری از این آیین دکتر وفایی با قدردانی از عملکرد مدیران پیشین و قبول مسئولیت مدیران جدید، گفت: امیدوارم آمدن این مدیران توانمند، برای دانشگاه ثمره فراوان داشته باشد و بتوانیم از تجربه و دانش آن‌ها استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: معاونت توسعه و مدیریت منابع به دلیل ساحت گسترده‌ای که دارد با همه قسمت‌های دانشگاه ارتباط اداری دارد و چیزی که باید مشی خود قرار دهد، تقویت اخلاق نیکو و مراوده احسن با ارباب رجوع است. پاسخگویی سریع و به موقع به درخواست‌ها و دقت و توجه به مسائل ارزشی و انقلابی در دستور کار این معاونت قرار دارد. حفظ ارزش‌ها از مهم‌ترین مولفه‌های معاونت توسعه و مدیریت منابع است و امیدوارم تمام ظرفیت و توان خود را به کار گیریم تا خدمتگزار نظام و خون شهدا باشیم.
دکتر مرتضی خورسندی، مدیر پیشین برنامه، بودجه و تحول سازمانی دانشگاه علامه‌طباطبائی نیز در این آیین با قدردانی از رئیس دانشگاه، معاون توسعه و مدیریت منابع و کارکنان این معاونت برای همراهی در زمان تصدی مسئولیت، گفت: مدیریت ما از سه بخش بودجه، تشکیلات و برنامه تشکیل شده است. در بخش بودجه تلاش کردیم از حالت اداره گزارش‌ساز و بودجه‌گیر به سمت یک اداره برنامه‌ریز و بودجه‌ریز حرکت کنیم.
وی ادامه داد: همچنین در موضوع تشکیلات، یکی از مسائل ساختاری ما، منابع انسانی بود که طرح خوبی برای تامین و اصلاح ساختار نیروی انسانی مطرح شد و اگر حمایت شود می‌تواند بسیار کمک کننده باشد؛ در بخش برنامه هم، برنامه راهبردی دانشگاه را پیش بردیم و لازم است در مرحله اجرا با بودجه‌ریزی مناسب و اصلاح فرآیندهای مالی، این برنامه را به سرمنزل مقصود برسانیم.
مهدی میرزایی‌تبار، مدیر پیشین امور اداری نیز با آرزوی موفقیت برای مدیران جدید، گفت: در مدت یک‌سال تلاش کردیم در چارچوب ضوابط، قوانین، مقررات اداری و کرامت انسانی در خدمت دانشگاه علامه‌طباطبائی باشیم. امیدوارم که مسیر، نسبت به گذشته برای مدیران جدید هموارتر باشد.
دکتر علیرضا فخاری، سرپرست جدید مدیریت امور اداری دانشگاه علامه‌طباطبائی با قدردانی از حسن اعتماد هیئت رئیسه دانشگاه، گفت: امیدوارم بتوانیم پا به پای معاون توسعه و مدیریت منابع تلاش کنیم تا برنامه‌های دانشگاه عملی شود.

دکتر صمد برزویان، سرپرست جدید مدیریت برنامه، بودجه و تحول سازمانی دانشگاه علامه‌طباطبائی نیز با قدردانی از حسن اعتماد مسئولان دانشگاه، گفت: در همین جا از همه مدیران و همکاران قول می‌گیرم که با تجربه‌های انباشته خود برای پیشبرد امور به ما کمک کنند. ما تلاش می‌کنیم که منابع مالی را برای تامین و تخصیص منابع مالی امر آموزش به کمک بگیریم تا بتوانیم قدمی برای تحقق اهداف دانشگاه برداریم.
در پایان این آیین حکم مدیریت دکتر فخاری و دکتر برزویان توسط رئیس دانشگاه ابلاغ شد و همچنین دکتر معتمدی با اهدای لوح، از تلاش‌ها و خدمات ارزنده دکتر خورسندی و دکتر میرزایی‌تبار قدردانی کرد.
همچنین در این آیین حکم مسئولیت سلمان مرادی، سرپرست معاونت امور اداری، سید محمدمهدی شریعتی، سرپرست اداره اموال، مهدی لشنی، سرپرست اداره تدارکات و پشتیبانی و مهدی ستاریان، سرپرست اداره نظارت بر خدمات عمومی دانشگاه، ابلاغ شد.
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی تکریم و معارفه مدیریت امور اداری مدیریت برنامه، بودجه و تحول سازمانی


نظر شما :