بیانیه بسیج اساتید دانشگاه علامه‌طباطبائی به مناسبت هفته دفاع مقدس

۰۱ مهر ۱۴۰۲ | ۱۴:۲۲ کد : ۲۲۸۱۷ خبر روز
تعداد بازدید:۵۵۳
بسیج اساتید دانشگاه علامه‌طباطبائی در بیانیه‌ای با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، آمادگی همه جانبه خود را برای تحقق برنامه‌های تحولی دولت سیزدهم و وزارت متبوع، در جهت تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره انتقال دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس، اعلام کرد.
بیانیه بسیج اساتید دانشگاه علامه‌طباطبائی به مناسبت هفته دفاع مقدس

به گزارش روابط عمومی، در بیانیه بسیج اساتید دانشگاه علامه‌طباطبائی به مناسبت هفته دفاع مقدس آمده است:

 

به نام خدا
وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّهٍ وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّکُمْ وَ آخَرِینَ مِنْ دُونِهِمْ لا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ یَعْلَمُهُمْ  (آیه، ۶۰ سوره انفال)‌

«از زمانی که صدام عفلقی معدوم در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹‌ با تمام قوای زمینی، دریایی و هوایی و با حمایت غرب و شرق به کشورمان، ایران عزیز حمله‌ای همه جانبه و گسترده کرد تا به امروز، یعنی ۳۱ شهریور ۱۴۰۲، چهل و سه سال پرماجرا می‌گذرد. برنامه آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها و دولت‌های اروپایی و پادوهای منطقه‌ای آنان و احزاب و افراد جدایی‌طلب در غرب، جنوب و شرق کشور و مشتی وابستگان رژیم پهلوی و مشتی غرب‌زده‌ها، همه و همه، در حمایت از صدام در هشت سال جنگ تحمیلی، برچیدن انقلاب اسلامی و تجزیه ایران و بازگشت دوباره آمریکا بر سر سفره نفت بود. دقیقا همین اهدافی که در فتنه شهریور ۱۴۰۱، تحت عنوان  شعار فریبنده "زن، زندگی، آزادی" داشتند اما نه آن جنگ تحمیلی و نه این فتنه آمریکایی-اسرائیلی هیچ‌کدام نتوانست آمریکایی‌ها و غرب‌پرستان را به آرزوهایشان برساند.
 و امروز، انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، رهبری عزیز و ملت سرافراز و والامقام و دولت سیزدهم برآمده از رای مردم، در اوج عزت و قدرت و اقتدار قرار دارند و فشارهای سنگین ۴۵ ساله‌ جنگ تحمیلی و  تحریم و تحریف، نه تنها سبب لاغری و تضعیف انقلاب نشد، بلکه بنا بر اعتراف دوست و دشمن، این انقلاب است که توفنده، پر حرارت و با دستی قدرتمند پیش رفت. بله؛ "عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد"».
 امروز ایران اسلامی قدرتی تعیین کننده در سطح منطقه و موثر در سطح معادلات بین‌المللی است. خانواده بزرگ دانشگاه‌ علامه‌طباطبائی اعم از استادان عزیز و معزز، دانشجویان عزیز و کارکنان محترم، همچون گذشته حافظ و پاسدار ارزش‌های دفاع مقدس هستند و آمادگی خود را برای تحقق رهنمودهای رهبری عزیز در انتقال دستاوردهای دفاع مقدس در ابعاد مختلف به نسل جدید و نسل‌های آینده اعلام می‌کنند تا بتوانند هر چه بهتر و بیشتر دین خود را به فرهنگ شهادت ادا کنند.
 قطعا دانشگاه علامه‌طباطبائی تاکنون‌ خدمات علمی و پژوهشی گران‌سنگ را ارائه کرده است، به‌ویژه از سوی کسانی که خود، بخشی از فرهنگ شهادت و مقاومت بوده‌اند اما امروز وظیفه‌ای دیگر را در پیش روی خود می‌بیند و آن این‌که چگونه می‌تواند به بهترین وجه، تجربه زیسته فرهنگ شهادت، فرهنگ مقاومت و فرهنگ ایستادگی در برابر جهانخواران را به دانشجویان و به نسل‌های حاضر و آینده منتقل کند؟ و چگونه می‌تواند از وضعیت موجود علوم‌ انسانی اجتماعی به وضعیتی مطلوب برسد که دانشگاه پیشران جهاد علمی در نگاشت نهادی تفکر و فرهنگ مقاومت به نسل‌های آینده باشد. 
بسیج اساتید دانشگاه علامه‌طباطبائی، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و حمایت همه‌جانبه از دولت محترم و از مسئولان و مقامات وزارت متبوع، آمادگی خود را با داشتن استادانی دانشمند و همراه و همسوی انقلاب و نظام در بدنه دانشگاه در خانواده بزرگ اعضای هیئت علمی خود، برای تحقق برنامه‌های تحولی دولت محترم سیزدهم و وزارت متبوع در جهت تحقق رهنمودهای رهبری عزیز درباره انتقال دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس، اعلام می‌کند».

 

                                                                                                            بسیج اساتید دانشگاه علامه‌طباطبائی 
                                                                                                                         ۳۱ شهریور ۱۴۰۲
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی بیانیه بسیج اساتید هفته دفاع مقدس


نظر شما :