پیام تبریک رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲

۳۱ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۳:۵۰ کد : ۲۲۸۰۵ خبر روز
تعداد بازدید:۱۴۴۵
رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی در پیامی آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ را به همه دانشگاهیان به ویژه دانشجویان تبریک گفت.
پیام تبریک رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی، دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی در پیامی فرارسیدن سال تحصیلی جدید را به همه دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه تبریک گفت. 

در متن پیام آمده است:

به نام خدا

«حمد و سپاس خداوندی را سزاست که ما را به راه بندگی خود هدایت کرد تا همواره آزاده باشیم و بر ما به وجود پیامبر رحمت، نبی اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) منت نهاد تا در کشتی هدایت از  دریای طوفانی حوادث، ناملایمات و انحراف‌ها به سلامت گذر کرده و نجات یابیم.
هر سال با فرا رسیدن مهرماه، بهار تعلیم و تربیت رخ می‌نماید و تجلی‌بخش احساس طراوت و نشاط در جامعه می‌شود. ورود میلیون‌ها دانش‌آموز و دانشجو به آموزشگاه و دانشگاه خبر از اراده عالمانه یک جامعه برای ارتقا سطح دانش و معرفت فرزندان خود دارد. این مسیری است که زمینه تحقق استعدادهای بالقوه نسل را در مسیر رشد و کمال قرار می‌دهد و احساس معنوی حاصل از یادگیری و آموزش را در کام نسل جوان، مربیان و خانواده‌ها چندچندان می‌کند.
با تبریک به تمامی پذیرفته‌شدگان ورود به دانشگاه و تبریک آغاز سال تحصیلی به همه دانشجویان، استادان و یاوران علمی، از خداوند بزرگ، توفیق همگان را برای داشتن سال تحصیلی پرتلاش، مفید و تعالی بخش با بهره گیری از تمام ظرفیت‌های دانشگاه در جهت اعتلای اندیشه و معرفت دینی، افزایش ایمان و امید، مسئولیت‌پذیری، خودباوری، رشد اخلاقی، خلق ابتکارات عالمانه، تولید علم و فناوری و افزایش احساس نشاط مسئلت داریم.
تقارن آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس و ایام ربیع‌الاول که هفته وحدت و میلاد مسعود پیامبر خدا (ص) و امام جعفر صادق(ع) در آن قرار دارند را به فال نیک گرفته و یاد و نام تمام رزمندگان، ایثارگران و شهدای والامقام دفاع مقدس را گرامی می‌داریم. آنچه امروز از امنیت و اقتدار و آرامش داریم مرهون ایثارگری شهدای گرانقدری است که جان خود را برای دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایران عزیز فدا کردند. پاسداری از ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی وظیفه امروز ما و در جهت ادامه راه شهیدان است. دشمنان ما که در صحنه‌های نبرد نظامی نتوانستند به اهداف خود برسند و شکست خوردند؛ امروز با روش‌های مختلف و با جنگی ترکیبی مقاصد خود را دنبال می‌کنند. تحریم اقتصادی، تهدید نظامی، خرابکاری و ترور، القائات مختلف مسموم از رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی، سیاه‌نمائی و القا ناامیدی، فعال کردن مهره‌های وابسته به خود در درون کشور، بخشی از طراحی‌های دشمن برای جبران ناکامی‌ها و شکست‌های قبلی است که متحمل شده است. در این صحنه از نبرد با دشمن، مهم‌ترین سلاح برای ما، آگاهی، دشمن‌شناسی، خودباوری، حضور در صحنه، افزایش معرفت اسلامی، پیروی از رهبری معظم انقلاب و پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی است. 
دانشگاه علامه‌طباطبائی به عنوان بزرگترین دانشگاه تخصصی علوم انسانی در غرب آسیا و یکی از دانشگاه‌های برتر کشور افتخار دارد تا سال تحصیلی جدید را با استعانت از خداوند منان آغاز کند، و اکنون تمام امکانات و ظرفیت‌های خود را برای غنابخشی به آموزش و یادگیری جوانان عزیز فراهم آورده است. استادان بزرگوار دانشگاه که هریک سرمایه‌ای ارزشمند برای جامعه علمی هستند مشتاقانه آمادگی دارند تا دانش و تجارب خود را اختیار دانشجویان خود قرار دهند. مدیران و کارکنان دانشگاه آماده خدمت‌رسانی و راهنمائی دانشجویان هستند. امید است با الطاف الهی بتوانیم بهترین استفاده را از فرصت‌های موجود برای تحقق کمالی که دانشجویان ما مستحق آن هستند داشته باشیم».

 

                                                                                                    عبدالله معتمدی
                                                                                           رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی رئیس دانشگاه عبدالله معتمدی پیام تبریک سال تحصیلی جدید سال تحصیلی 1403-1402


نظر شما :