با حضور استادان دانشگاه علامه‌طباطبائی؛

اصلاح ساختار شورای تحول علوم انسانی بررسی شد

۳۱ مرداد ۱۴۰۲ | ۲۳:۳۷ کد : ۲۲۵۴۷ خبر روز
تعداد بازدید:۹۴۰
اصلاح ساختار شورای تحول علوم انسانی با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و استادان دانشگاه علامه‌طباطبائی مورد بررسی قرار گرفت.
اصلاح ساختار شورای تحول علوم انسانی بررسی شد

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در دیدار با استادان دانشگاه علامه‌طباطبائی با اشاره به شورای تحول علوم انسانی، اظهار کرد: برای تغییر ساختار شورای تحول علوم انسانی، نظرات مختلفی وجود دارد اما آن چیزی که باید در اولویت قرار گیرد، مشخص شدن تئوری علوم انسانی اسلامی است. از طرف دیگر باید ساختارهای درون دانشگاهی ایجاد شود و شبکه‌سازی استادان علوم انسانی مدنظر قرار گیرد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر مدل حکمرانی علم و فرهنگ در کشور بیان کرد: مدل حکمرانی علم و فرهنگ در کشور هرمی است در حالی که باید به‌دنبال ایجاد مدل حکمرانی شبکه‌ای باشیم. بر این اساس باید استادان معتقد را شناسایی کرد و بر این مبنا شبکه‌ای تشکیل داد.
در ادامه این نشست دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی با تاکید بر ایجاد شبکه‌ای از استادان بیان کرد: باید از نسل استادانی که در جریان انقلاب تربیت شده‌اند در تحول علوم انسانی استفاده شود.
وی نیز با اشاره به مدل حکمرانی هرمی بیان کرد: اگر چنین حکمرانی در کشور ما پیاده‌سازی شده و مورد پذیرش است در تحول علوم انسانی نیز به‌کار گرفته شود تا در آینده مدل حکمرانی شبکه‌ای مدنظر قرار گیرد.
در ادامه استادان حاضر در نشست نیز بر ایجاد شبکه استادی مناسب، توجه به دانشکده‌های الهیات در تحول علوم انسانی، توجه به انسان‌شناسی اسلامی و اصلاح آیین‌نامه ارتقا تاکید کردند.

منبع عکس: sccr.ir

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی شورای عالی انقلاب فرهنگی اصلاح ساختار شورای علوم انسانی عبدالله معتمدی عبدالحسین خسروپناه


نظر شما :