رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع اعضای دفتر تحکیم وحدت:

تحول در کشور نیازمند پای کار آمدن جوانان است

۳۱ مرداد ۱۴۰۲ | ۲۳:۲۴ کد : ۲۲۵۴۶ خبر روز
تعداد بازدید:۳۵۷
نشست پایان دوره دفتر تحکیم وحدت با شعار «آرمان‌گرایی در حکمرانی، واقع‌نگری در حکومتداری و تحکیم مردمسالاری دینی» و با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، در دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد.
تحول در کشور نیازمند پای کار آمدن جوانان است

به گزارش روابط عمومی، دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در نشست پایان دوره دفتر تحکیم وحدت، که با شعار «آرمان‌گرایی در حکمرانی، واقع‌نگری در حکومتداری و تحکیم مردمسالاری دینی»، در دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد، به سوالات و مطالبات اعضای این دفتر پاسخ داد و به تبیین موضوعات مطرح شده از سوی دانشجویان پرداخت.
در ابتدای این نشست جمعی از اعضای دفتر تحکیم وحدت به نمایندگی از قشر دانشجو، به بیان برخی دغدغه‌ها و مطالبات خود و جامعه با محوریت مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از جمله علت استیضاح وزیر کشور و عزل معاون سیاسی وی، شائبه‌هایی در جریان برگزاری انتخابات اخیر اتاق بازرگانی، علت عدم به نتیجه رسیدن طرح شفافیت، ابعاد مختلف لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب و روند رسیدگی به آن در مجلس، قانونگذاری و اصلاح برخی از قوانین از جمله قانون انتخابات و نظارت بر اجرای قوانین پرداختند. دکتر قالیباف نیز بعد از پایان صحبت نمایندگان این تشکل دانشجویی، به تمام پرسش‌های مطرح شده پاسخ داد.
براساس این گزارش، دکتر قالیباف با بیان اینکه در طول مدتی که توفیق خدمت در مجلس را داشتم تلاش کردم با گروه‌ها و اقشار مختلف نشست‌هایی داشته باشم که از جمله آن دانشجویان هستند و با اشاره به شرایط گذشته و امروز کشور، گفت: براساس نگاه راهبردی، زمانی که کار و سختی‌ها فشار می‌آورد باید گذشته خود را مرور کنیم که هم برای افق آینده و هم برای شناخت نقاط قوت و ضعف بنا به شرایط مفید است؛ بنابراین داشتن نگاهی جامع می‌تواند مؤثر باشد.

انقلاب اسلامی زمانی به پیروزی رسید که دنیا در دو قطبی مطلق شرق و غرب بود
وی در ادامه با بیان اینکه انقلاب با حضور امام خمینی (ره) زمانی به پیروزی رسید و اسلام سیاسی زمانی پایه گذاری شد که دین در عزلت بود، یادآور شد: دنیا در دو قطبی شرق و غرب قرار داشت و قدرتی جز این دو نبود که انقلاب اسلامی در این زمان علیرغم همه توصیه‌ها و هشدارها به امام (ره) برای عدم ادامه این راه، پیروز شد. بعد از آن بود که فشار و سختی‌ها همچون غائله‌های کردستان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و سایر اتفاقات برای جداسازی مناطق مختلف از کشور رخ داد و ترورهایی صورت گرفت که ۱۷ هزار نفر از شهروندان بیگناه کشورمان طی آن به شهادت رسیدند.

علیرغم مشکلات موجود در کشور، توان و ظرفیت قابل توجهی نیز داریم
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درست است که امروز در حوزه بودجه و گاز ناترازی داریم که ضعف و اشکال ما است، گفت: علیرغم این مشکلات باید به ظرفیت و توان زیرساخت‌های کشور نیز نگریست. در حوزه صنعت نفت و گاز جزو کشورهای شناخته شده و مؤثر در دنیا هستیم که این موضوع در حوزه هوافضا نیز صدق می‌کند.

نتیجه دامن زدن آگاهانه به اختلافات، ناکارآمد جلوه دادن جمهوری اسلامی است
وی افزود: با خدای خود عهد بسته‌ایم اکنون که مجموعه قوه قضائیه، دولت و مجلس در جبهه انقلاب قرار دارد، باید بدون اختلاف به کارهای مهم امروز بپردازیم. برخی آگاهانه به اختلافات دامن می‌زنند که نتیجه آن ناکارآمد جلوه دادن جمهوری اسلامی می‌شود. ما باید با همدلی و هم‌افزایی تلاش کنیم تا مشکلات اقتصادی را در جنگ ترکیبی حل کنیم و به دنبال موضوعات اختلاف برانگیز نرویم. بنابراین به‌عنوان خدمتگزار از دانشجویان انقلابی این را می‌خواهم تا با دقت به موضوعات بنگرند.
دکتر قالیباف در ادامه گفت: من خود را مدیر اجرایی در میدان می‌دانم و امروز نمایندگان مجلس در دسترس‌ترین مسئول برای مردم هستند و می‌دانم که مراجعه مردم به نمایندگان بیش از مسئولان شهرشان است. نماینده‌ای که به مجلس می‌آید فقط نماینده حوزه انتخابیه نیست بلکه نماینده یک کشور است چرا که در حال حل مشکلاتی نظیر راه‌ها، دارو، دام، کشاورزی و سایر مطالبات مردم در منطقه خود است.

تناسبی شدن انتخابات به افزایش مشارکت و واقعی شدن رقابت‌ها کمک می‌کرد
وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات به طور قطع در حوزه قانونگذاری وجود دارد، اظهار داشت: ما تناسبی شدن انتخابات را در دستور کار داشتیم اما مجمع تشخیص درباره این بند از طرح اصلاح قانون انتخابات ملاحظاتی داشت؛ البته آن را رد یا تأیید نکرد اما ما به دلیل نزدیک شدن به ایام انتخابات این بند را حذف کردیم تا بقیه طرح به تصویب برسد و در جریان برگزاری انتخابات فعلی اجرا شود که این اتفاق افتاد. با این حال این موضوع به حق است که باید قانون انتخابات اصلاح شود و باید انتخابات اکثریتی و تناسبی را توأم با هم پیش ببریم و این موضوع حداقل در شهرهای بزرگ باید اجرا شود تا مشارکت افزایش یافته و رقابت نیز واقعی‌تر شود و اینگونه نباشد که تهران تنها دو لیست داشته باشد و یکی از این لیست‌ها رأی بیاورد بلکه باید تعداد لیست‌ها افزایش یافته و کاندیداهای مستقل نیز امکان کسب رأی داشته باشند.

تحول در کشور نیازمند پای کار آمدن جوانان است
رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: قطعاً در فرصت‌هایی که لازم باشد و در بازه‌های زمانی مختلف و در محیط دانشگاه، مجلس و یا غیره در خدمت شما خواهیم بود چرا که باور داریم جوانان باید پای کار بیایند تا در شرایط امروز کشور، تحولی را رقم بزنیم.
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی رئیس مجلس شورای اسلامی دفتر تحکیم وحدت دانشجویان نشست پایان دوره محمدباقر قالیباف


نظر شما :