در نشست رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی و شهردار منطقه ۲۲ تاکید شد؛

ضرورت ارتقا تعامل دوسویه مدیریت شهری و دانشگاه علامه‌طباطبائی

۲۸ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۶ کد : ۲۲۵۳۳ خبر روز
تعداد بازدید:۶۱۶
در نشست رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی و شهردار منطقه ۲۲ بر تعامل بیشتر دو طرف و لزوم بهره‌گیری از ظرفیت علمی این دانشگاه در مدیریت شهری تأکید شد.
ضرورت ارتقا تعامل دوسویه مدیریت شهری و دانشگاه علامه‌طباطبائی

به گزارش روابط عمومی، دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی در نشست مشترک با شهردار منطقه 22 ضمن خوش آمدگویی به شهردار و هیئت همراه، گفت: این دانشگاه با این که قدمتی بیش از 65 سال دارد ولی مولود انقلاب اسلامی است. مکانی که برای دانشگاه در نظر گرفته شد حدود 45 هکتار بود که تحت تاثیر توسعه بزرگراه‌ها این میزان به 13 هکتار کاهش پیدا کرد. بر اساس مصوبه هیئت دولت مبنی بر تجمیع دانشگاه علامه‌طباطبائی،‌ ما با همکاری شهرداری، پیگیر انتقال همه دانشکده‌ها و خوابگاه‌های سطح شهر، به سایت‌های 1 و 2 این دانشگاه هستیم.
وی با بیان اینکه شهرداری تهران به ویژه شهرداری منطقه 22 تا کنون تعامل بسیار خوبی با دانشگاه علامه2طباطبائی داشته‌اند، افزود: مسائل بین این دانشگاه و شهرداری منطقه 22 تهران تحت تاثیر گسترش بزرگراه و استفاده زمین‌های دانشگاه علامه‌طباطبائی است که البته اراده دو طرف بر حل مسئله است. ما جدیدا مجوز ساخت و سازهای جدید را از شهرداری دریافت کرده ایم و در تلاش برای ساخت مجموعه خوابگاهی دوهزار نفره در سایت شماره 2 و انتقال دو دانشکده دیگر به سایت مرکزی هستیم. 
دکتر معتمدی به کارگاه ساخت ایستگاه متروی دهکده المپیک اشاره کرد و گفت: با شروع به کار این کارگاه، دانشگاه علامه‌طباطبائی، پارکینگ خود را برای سهولت در رفت و آمد دانشجویان از دست داد. بنابراین برای انجام کارها و در نظر گرفتن پارکینگ جدید، به همکاری و تعامل هر چه بیشتر شهرداری نیاز داریم.
در ادامه نشست رضا شرفی، شهردار منطقه 22 نیز در جمع هیئت رئیسه دانشگاه علامه‌طباطبائی گفت: با توجه به جایگاه علمی این دانشگاه در حوزه‌های علوم انسانی و اجتماعی‌،‌ می توان ضمن گسترش همکاری‌های آموزشی و پژوهشی بین دو مجموعه، از ظرفیت ها و پتانسیل‌های علمی آن در جهت تحقق اهداف مدیریت شهری نیز بهره برد. 
وی با تاکید بر ضرورت افزایش ارتباط مدیریت شهری با دانشگاه‌، تصریح کرد: استفاده مدیران شهری از تجربیات و دانش نخبگان دانشگاهی می‌تواند تأثیر چشمگیری در توسعه پایدار شهری در حوزه‌های مختلف داشته باشد. به همین منظور تلاش می‌کنیم تا در مباحث مرتبط با شهر و شهروندان، از طرح‌ها و ایده‌های دانشگاهی بیش از گذشته استفاده کنیم. ما مطمئنیم معضلات و مشکلات شهری را با کمک تخصص علمی و تجربه نخبگان دانشگاهی، می‌توان بهتر و سریعتر حل ‌و فصل کرد.
شرفی خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید شهردار تهران بر ارتباط‌گیری بیشتر و بهتر با نخبگان، استادان و صاحب نظران دانشگاهی، تلاش خواهد شد؛ تا با بهره‌گیری ازظرفیت‌های محلات، نخبگان و استادان دانشگاهی در جهت خدمات‌رسانی هرچه بهتر و بیشتر و بهبود کیفیت زندگی شهروندان قدم های مثبتی برداشته شود؛ چراکه شخصیت‌های علمی و دانشگاهی با نگاهی علمی‌تر و ملموس‌تر می‌توانند نیازهای شهروندان را بررسی کنند.
وی با بیان اینکه دانش نخبگان دانشگاهی می‌تواند تأثیر چشمگیری در توسعه شهری در حوزه‌های مختلف داشته باشد؛ تصریح کرد: از آنجایی که زیرساخت‌های فرهنگی جامعه می‌بایست با زیرساخت‌های اجتماعی همراه باشد و فرهنگ با جان شهر یکی شود؛ امیدواریم با همکاری و هم‌افزایی با بدنه علمی این دانشگاه، شاهد اثرگذاری اقدامات فرهنگی متناسب با نیاز شهروندان در منطقه باشیم. 
شهردار منطقه 22  افزود: مدیریت شهری می‌تواند با همکاری و همراهی مراکز علمی و فناوری‌های روز، جامعه را در پیشبرد اهداف کلان بکار گیرد و با استفاده از توان علمی، تجربه‌ها و دانش نخبگان دانشگاهی، تأثیر چشمگیری در جهت افزایش کیفیت خدمت رسانی به شهروندان در حوزه‌های مختلف داشته باشد.
در پایان این نشست هیئت رئیسه دانشگاه علامه‌طباطبائی و  شهردار و  مدیران شهری منطقه ۲۲، ضمن بازدید از برخی قسمت‌های دانشگاه،‌ با حضور در مقبره شهدای دانشگاه، به مقام شامخ شهدای دانشگاه علامه‌طباطبائی ادای احترام کردند.

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی شهرداری منطقه 22 عبدالله معتمدی رضا شرفی


نظر شما :