با حضور رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی؛

سی‌ونهمین اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور برگزار شد

۲۸ تیر ۱۴۰۲ | ۱۶:۵۱ کد : ۲۲۴۵۸ خبر روز
تعداد بازدید:۱۳۱۱
سی‌ونهمین اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور، سه‌شنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۲، به میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد.
سی‌ونهمین اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، سی‌ونهمین اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور، با حضور دکتر محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن، تجارت، دکتر حسین قربان‌زاده، معاون وزیر و رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی، دکتر محمد محمدی، معاون سازمان تامین اجتماعی و رؤسای ۱۴ دانشگاه بزرگ کشور: علامه‌طباطبائی، تهران، صنعتی شریف، تربیت مدرس، خواجه نصیرالدین طوسی، علم و صنعت ایران، امیر کبیر، تبریز، فردوسی مشهد، شیراز، اصفهان، صنعتی اصفهان، الزهرا و شهید بهشتی و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علم و صنعت ایران حضور داشتند.
در این نشست، دکتر زلفی‌گل با بیان اینکه روسای دانشگاه‌های کشور، سرمایه نمادین کشور و دارای جایگاه خاص هستند، ادامه داد: تشکیل کمیته صلاحیت عمومی برای جذب اعضای هیئت علمی، بین‌المللی کردن مجلات دانشگاه‌ها در راستای مرجعیت علمی، انجام تعاملات بین‌المللی مطابق آیین‌نامه پژوهانه و استفاده از ظرفیت‌های فاینانس و تهاتر از جمله مسائل مختلف و مهم دانشگاه‌ها هستند که باید به آنها توجه ویژه کرد.
در این اجلاس، دکتر مقیمی به عنوان رئیس اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور با اشاره به پیشینه چندین ساله تشکیل و تبیین اهداف اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور، گفت: این اجلاس به صلاح نظام عالی کشور است و خواستار تقویت جایگاه و هویت‌بخشی مضاعف به این مجموعه شد.
دکتر علی‌آبادی نیز در بخشی از این نشست به تبیین راهبردها و برنامه‌های این وزارت برای عملی کردن ارتباط صنعت و دانشگاه و استفاده از ظرفیت‌های فناورانه دانشگاه برای حل مشکلات صنعت پرداخت و به پیشنهادات و موارد مطرح شده از سوی روسای دانشگاه‌ها پاسخ داد.
همچنین دکتر قربان‌زاده با طرح پیشنهاد تشکیل کمیته مولدسازی مشترک برای پیشبرد بهتر امور در دانشگاه‌ها، به توضیح درباره قوانین و آیین‌نامه مولدسازی پرداخت و پس از آن به مشکلات مطرح شده در این خصوص، از سوی روسای دانشگاه‌ها پاسخ داد.
در پایان نیز دکتر محمدی، شنونده مسائل دانشگاه‌ها در رابطه با مسائل بیمه‌ای دانشگاه‌ها بود و ضمن پاسخ دادن به سوالات حاضران، تشکیل کارگروه دائمی با حضور نمایندگان دانشگاه‌ها را مطرح کرد.
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی اجلاس روسا دانشگاه های بزرگ


نظر شما :