نخستین نشست شورای راهبردی ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد

۲۸ تیر ۱۴۰۲ | ۱۲:۵۷ کد : ۲۲۴۵۴ خبر روز
تعداد بازدید:۶۳۳
نخستین نشست شورای راهبردی ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه علامه‌طباطبائی، به منظور ارتقا سطح تعاملات با شریک‌های نهادی دانشگاه، در محل سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد این دانشگاه برگزار شد.
نخستین نشست شورای راهبردی ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، نخستین جلسه شورای راهبردی ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه علامه‌طباطبائی، به منظور ارتقا سطح تعاملات با ذینفعان و شرکای نهادی دانشگاه، با حضور دکتر داود حسین‌پور، معاون پژوهشی دانشگاه، نمایندگان نهادها و سازمان‌های طرف تفاهم‌نامه‌های همکاری پژوهشی، معاونان پژوهشی دانشکده‌ها و روسای پژوهشکده‌ها، به همت معاونت پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی، در محل سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد این دانشگاه برگزار شد.
دکتر حسین‌پور در این نشست به تلاش برای خروج تفاهم‌نامه‌ها از حالت نمایشی تاکید کرد و گفت: هر دو طرف، اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌ها را به صورت جدی در دستور کار قرار دهند تا از مسائل اصلی موضوع تفاهم‌نامه‌ها که بیشترمبتنی بر مسائل جاری کشور است گره‌گشایی شود و قدمی استوار برای تحقق شعار سال 1402 (مهارم تورم و جهش رشد تولید) برداشته شود. 
در ادامه دکتر مظفر جمالیان‌پور، مدیر دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه علامه‌طباطبائی، با تشریح زمینه‌های اصلی همکاری دانشگاه با جامعه و صنعت، به تلاش دانشگاه برای مرجعیت سازی علوم انسانی در کشور اشاره کرد و افزود: تحقق این امر به عنوان یک اصل در گرو برنامه ریزی برای ارتباط مؤثر و سازنده با جامعه و ذینفعان اصلی است. 
دکتر جمالیان‌پور با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها منبع اصلی و سرمایه غنی تفکر و حل مسائل هستند، گفت: در صورت استفاده مناسب از این سرمایه می‌توان به بالندگی و توسعه هر چه بیشتر کشور امیدوار بود.
وی در ادامه گفت: استقرار میز تعامل با جامعه و صنعت، استفاده مناسب از امکان فرصت مطالعاتی در صنعت برای اعضای هیئت علمی دانشگاه، مشارکت متخصصان صنعت و جامعه در دانشگاه، مزایای مالیاتی جدید در حوزه تحقیق و توسعه از محل دفترهای ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها، جذب محققاق پسادکتری و دکتری پژوهش محور مبتنی بر تقاضا و طراحی دوره‌های آموزشی و پژوهشی بر اساس نیازمندی جامعه و صنعت از جمله مسیرهای ارتباطی میان دانشگاه و صنعت است.
در بخش دیگری از این نشست، نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای طرف تفاهم‌نامه به بیان نظرات، پیشنهادات و عملکرد خود پرداختند.
در پایان نشست نیز مقرر شد: به منظور تداوم برنامه ریزی و عملیاتی شدن تفاهم نامه‌ها، مجموعه نشست‌های تخصصی با حضور نمایندگان دو طرف برگزار شود. همچنین نشست‌های دوره‌ای برای جمع‌بندی و راهبری ارتباط با جامعه و صنعت برنامه‌ریزی شود.
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی دفتر ارتباط با جامعه و صنعت معاونت پژوهشی همکاری های پژوهشی


نظر شما :