رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی:

دوره منش استادی، برای هم اندیشی و استفاده از تجربه‌های جمعی استادان جوان است/ گزارش تصویری

۲۰ تیر ۱۴۰۲ | ۱۷:۳۹ کد : ۲۲۳۸۱ خبر روز
تعداد بازدید:۱۰۹۶
رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی، گفت: دوره منش استادی یک دوره ضروری است که با کمک استادان جوان بیندیشیم تا مسئولیتی که درباره دانشجویان بر عهده داریم و راهی که باید طی کنیم را با یک روشن بینی بیشتر و با استفاده از تجربه های جمعی به نتیجه برسانیم.
دوره منش استادی، برای هم اندیشی و استفاده از تجربه‌های جمعی استادان جوان است/ گزارش تصویری

به گزارش روابط عمومی، آیین پایانی طرح ضیافت اندیشه استادان جوان دانشگاه علامه‌طباطبائی با عنوان دومین دوره منش استادی با محوریت ایمان و امید با حضور حجت الاسلام المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای انقلاب فرهنگی، دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی، حجت الاسلام والمسلمین صادق اکبری اقدم، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر داود حسین‌پور، معاون پژوهشی، دکتر علی آدمی، معاون آموزشی، دکتر مهدی واحدی، معاون دانشجویی، دکتر محمدعلی اسلامی، معاون فرهنگی و اجتماعی، جمعی از روسای دانشکده‌ها، مدیران و استادان جوان دانشگاه، در سالن آمفی تئاتر دانشکده مدیریت و حسابداری داشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد.
دکتر معتمدی، در این آیین بیان کرد: دوره منش استادی یک دوره ضروری است که با کمک استادان جوان بیندیشیم تا مسئولیتی که درباره دانشجویان بر عهده داریم و راهی که باید طی کنیم را با یک روشن بینی بیشتر و با استفاده از تجربه های جمعی به نتیجه برسانیم. 
وی خطاب به استادان جوان گفت: امیدوارم در این دوره، درباره موضوع ایمان و امید به اندازه کافی تأمل و اندیشه کرده باشید. دوره منش استادی، یک شروع است برای کار بر روی مفاهیم امید و ایمان تا در آینده بتوانیم از دستاوردهای اندیشه‌ورزی استادان جوان به اشکال مختلف استفاده کنیم.
رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی تصریح کرد: در این دوره راه‌های افزایش ایمان، خودباوری و اعتماد به نفس در دانشجویان مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. با توجه به جمع‌بندی کارگاه‌های این دوره آموزشی به نظر می‌رسد ما هم به شکل مستقیم و هم به صورت غیرمستقیم می‌توانیم به ارتقای ایمان و امید در دانشجویان کمک کنیم.
وی با اشاره به اینکه حضور دانشجویان در مجامع ارزشی می‌تواند ایمان‌زا باشد، تاکید کرد: باید بتوانیم فضاهای ارزشی فراهم کنیم و با صحبت درباره بعضی از مفاهیم مانند صبر، توکل و حیا، به ارتقا آگاهی و افزایش ایمان دانشجویان کمک کنیم. 
گفتنی است طرح ضیافت اندیشه استادان جوان دانشگاه علامه‌طباطبائی با عنوان دومین دوره منش استادی با محوریت ایمان و امید با حضور بیش از 170 نفر از استادان جوان این دانشگاه در قالب 4 گروه، به مدت 3 روز از 17 تا 19 تیرماه 1402 در پردیس مرکزی این دانشگاه برگزار شد. در این دوره موضوعاتی همچون «نقش‌ها و رسالت‌های فرهنگی و تربیتی استادان»، «روش‌های پرورش روحیه و امید و خودباوری»، «نوآوری و کارآفرینی» و «منش استادی» به استادان جوان ارائه شد. 
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی عبدالله معتمدی منش استادی ایمان و امید استادان جوان


نظر شما :