سلیمی: باید در کلاس‌های درس به دانشجوها به جای دادن اطلاعات، «قدرت تفکر» بدهیم

۰۱ دی ۱۳۹۵ | ۰۳:۳۰ کد : ۲۲۳۸ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۶۰۶۹
با حضور دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه و حجت الاسلام و المسلمین صادق اکبری اقدم مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری و جمعی از دانشجویان نشست هم اندیشی با بومی سازی علوم انسانی در محل سالن شورای دانشکده مدیریت و حسابداری برگزار شد.
سلیمی: باید در کلاس‌های درس به دانشجوها به جای دادن اطلاعات، «قدرت تفکر» بدهیم

به گزارش روابط عمومی، دکتر حسین سلیمی در سخنانی عنوان کرد: ما باید در کلاس‌های درس به دانشجوها به جای دادن اطلاعات، «قدرت تفکر» بدهیم.
رئیس دانشگاه با بیان این نکته که با این ابزار جدید به راحتی اطلاعات در اختیار همه قرار می‌گیرد، بیان کرد: قدرت اندیشه، تحول و فکر آفرینی برای ما مهم است. اگر سند دانشگاه اسلامی را مطالعه کنیم در آن چندین بار تقویت عقلانیت، تفکر، اندیشه علمی و حل مشکلات کشور با کمک دانش بومی مطرح شده است.
وی افزود: اگر بخواهیم به سمت دانشگاه اسلامی حرکت کنیم، راه آن تقویت اندیشیدن به جای ایجاد برخی کشمکش ها است.
رئیس دانشگاه در ادامه تصریح کرد: «اندیشه» در حال گم شدن است. ما امروز افراد دارای مدرک خیلی زیاد داریم ولی به همان اندازه اهل اندیشه کم داریم. ما به شکل دادن علم انسانی نافع برای جامعه ای که با مبانی فکری ما مطابق باشد، نیازمند هستیم.


دکتر سلیمی تاکید کرد: این علوم برای جامعه ما از نان شب واجب‌تر است و من به خاطر آغاز این حرکت از سوی شما تشکر می کنم و خواهش می کنم که این مسئله جدی ترگرفته شود.
وی همچنین درباره فعالیت‌های دفتر نهاد مقام معظم رهبری نیز اظهار کرد: هیچ ‌دوئیتی بین کارهای نهاد و دانشگاه وجود ندارد. ما همه عضو یک پیکریم و اگر هدف‌های جدی در این حرکتی که دفتر نهاد مقام معظم رهبری شروع کرده است دنبال شود ما با تمام وجود از آن حمایت می‌کنیم.
دکتر سلیمی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: این حرکات می‌تواند در قالب کارگاه، همایش، جلسه های سخنرانی و حتی انتقال تجربیات بین‌المللی باشد.
در بخش دیگر این نشست، حجت الاسلام صادق اکبری اقدم اظهار کرد: در جلسه ای که با رئیس محترم دانشگاه داشتیم متوجه این امر شدیم که دغدغه ایشان در این زمینه بیش از ما است.

وی افزود: خیلی از کارهای مورد نیاز انجام شده‌است و خیلی از کارها در حال پیگیری است. ما جلسه را تحت عنوان شورای نخبگان دانشگاه برگزار کردیم؛ در آن جلسه با توجه به نظراتی که از اعضای شورا دریافت کردیم متوجه شدیم که تحول علوم انسانی از جمله دغدغه های مهم ایشان است.
حجت الاسلام اکبری اقدم در ادامه تصریح کرد: وقتی درباره مسائل مطرح شده بیشتر جویا شدیم، متوجه شدم که دکتر سلیمی به این مسئله اعتقاد دارند و با حضورشان در این جلسه نشان دادند که برای پیشبرد این هدف حامی و پشتیبان هستند.
مسئول دفتر مقام معظم رهبری عنوان کرد: واقعیت این است که قبل از ورود به دانشگاه به این مسئله فکر می‌کردم که چگونه در رابطه با «تحولات علوم انسانی» صحبت کنم و چطور می‌توانیم کاری انجام دهیم. اما با ورود به این مجموعه متوجه شدم که دکتر سلیمی از ابتدا هم این دغدغه را داشته اند، جدی پیگیر کار هستند و همت عالی هم دارند.


حجت الاسلام اکبری اقدم اظهار داشت: در این راستا با همت عالی گام به گام برنامه داریم و در این زمینه از حوزه ی  علمیه هم کمک خواهیم گرفت و امیدوارم بتوانیم به درستی به اهدافمان برسیم.


نظر شما :