وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها:

آیین نامه پژوهانه از سال ۱۴۰۳ لازم الاجرا می‌شود

۳۱ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۹:۱۶ کد : ۲۲۱۹۸ خبر روز
تعداد بازدید:۱۴۲۲
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آیین‌نامه پژوهانه از سال ۱۴۰۳ باید به صورت دقیق اجرا شود و عمل کردن به این آیین نامه در تصویب بودجه تفصیلی دانشگاه‌ها اثرگذار خواهد بود.
آیین نامه پژوهانه از سال ۱۴۰۳ لازم الاجرا می‌شود

به گزارش روابط عمومی، دکتر محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، امروز، چهارشنبه، 31 خردادماه 1402 در اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری سراسر کشور که در دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد؛ گفت: در حوزه پژوهش همه رفتارها باید ترغیبی و تشویقی باشد؛ تمام مقررات و قوانین در این حوزه جنبه تشویقی دارد و ترغیب و تشویق در این حوزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که سیاست‌های حاکم بر این حوزه متفاوت از سیاست‌های حوزه‌های دیگر است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر ضرورت توجه به اعتبارات پژوهشی در دانشگاه‌ها تاکید کرد: روسای دانشگاه‌ها باید دقت کنند که آیین‌نامه پژوهانه از سال ۱۴۰۳ لازم الاجرا است و باید به صورت دقیق اجرا شود و این مهم در تصویب بودجه تفصیلی دانشگاه‌ها اثرگذار خواهد بود.
وی با اعلام اینکه لازم است اعتبارات پژوهشی دانشگاه‌ها  دارای ردیف  مستقل باشد، گفت: آیین نامه پژوهانه مهم است و باید اجرایی شدن آن در شاخص های ارزیابی در نظر گرفته شود .
دکتر زلفی گل بیان کرد: استادان و پژوهشگران دانشگاه‌ها باید هر نیازی را که تشخیص می‌دهند نیاز جامعه است، در «سامانه نان» ثبت کنند و در راستای گردآوری نظام مسائل جامعه کوشا باشند.
وی با اشاره به اولویت‌های وزارت علوم، گفت: تمام انرژی خود را برای تحقق اولویت‌های وزارت علوم به کار خواهیم گرفت و در این مسیر، معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها نیز تحقق مرجعیت و دیپلماسی علمی، که یکی از مهمترین اولویت‌ها است را باید در همه امور خود در نظر بگیرند .
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به نمایه سازی ۴۰ مجله ایرانی در دو سال اخیر گفت: ۱۱ مورد از این مجله ها به زبان فارسی بوده است .
وی در ادامه بر تقویت همکاری های علمی بین صنعت و دانشگاه تاکید کرد و گفت: لازم است از استادان دانشگاهی که طرح های پژوهشی خود را با حوزه صنعت انجام می‌دهند، حمایت کرد .
دکتر زلفی گل همچنین گفت: برای استادان تازه استخدام شده و انتقالی‌ها در رشته تجربی، 150 میلیون تومان، برای استادان رشته های میدانی، 100 میلیون تومان و برای استادان رشته نظری، 50 میلیون تومان پژوهانه اعطا می‌شود.
وی در پایان سخنان خود خطاب به معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها تاکید کرد: در مطالبه‌گری اعتبارات پژوهشی و تخصیص گرنت پژوهشی به استادان دانشگاه به هیچ‌عنوان کوتاه نیایید .
 

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی وزیر علوم معاونان پژوهشی دانشگاه ها زلفی گل آیین نامه پژوهانه


نظر شما :