دیدار رئیس دانشگاه علامه طباطبائی همراه با هیئت علمی و دانشگاهی کشورمان با وزیر علوم سوریه

۲۷ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۷:۱۲ کد : ۲۲۱۴۱ خبر روز
تعداد بازدید:۹۵۲
در دیدار رئیس دانشگاه علامه طباطبائی همراه با هیئت علمی و دانشگاهی کشورمان با وزیر علوم سوریه، بر همکاری بین دانشگاه‌ علامه طباطبائی و دانشگاه های سوریه تاکید شد.
دیدار رئیس دانشگاه علامه طباطبائی همراه با هیئت علمی و دانشگاهی کشورمان با وزیر علوم سوریه

به گزارش روابط عمومی، دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی به همراه دکتر هاشم داداش پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ابوالفضل باقری فرد معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیئت علمی و دانشگاهی کشورمان در دیدار با بسام ابراهیم، وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی سوریه درباره راه‌های تقویت روابط همکاری مشترک در زمینه‌های آموزش عالی و بهداشت گفت و گو و تبادل نظر کردند.
در این نشست که در وزارتخانه تحصیلات عالی و تحقیقات علمی برگزار شد، طرفین توافق کردند که کمیته‌های مشترکی را برای پیگیری و فعال‌سازی برنامه اجرایی تفاهم‌نامه‌های امضا شده بین دو طرف با هدف افزایش همکاری‌ها تشکیل دهند. دو طرف همچنین ضمن اشاره به سفر موفقیت‌آمیز رئیس جمهوری اسلامی ایران به سوریه و نتایج مثبت آن، بر عزم و اراده خود بر اجرایی شدن توافقات انجام شده در این سفر تاکید کردند.
در این دیدار، طرفین در زمینه آموزش عالی و تحقیقات علمی و انعقاد قراردادهای خواهرخواندگی مستقیم طبق مقررات جاری در خصوص تبادل بورسیه و بورسیه تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری نیز تفاهم کردند. همچنین برگزاری بازدیدهای مشترک دانشجویان و استادان دانشگاه برای شرکت در فعالیت‌های علمی و فرهنگی و دوره‌های آموزشی در ایران به ویژه دانشجویان و استادان گروه‌های زبان فارسی در دانشگاه‌های سوریه مورد بررسی قرار گرفت.
در ادامه طرفین بر سر تشکیل کمیته‌های مشترکی برای پیگیری و فعال‌سازی برنامه اجرایی تفاهم‌نامه‌های امضا شده بین دو طرف به توافق رسیدند. همچنین برگزاری دیدارهای مشترک برای دانشجویان و استادان دانشگاه برای شرکت در فعالیت‌های علمی و فرهنگی در ایران مورد بررسی قرار گرفت.
هیئت ایرانی متشکل از معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رؤسای دانشگاه‌های علامه طباطبائی، دانشگاه اصفهان، دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه بین الملی امام خمینی قزوین، کاردار سفارت کشورمان در دمشق، رایزن فرهنگی کشورمان در سوریه، مدیرکل دانشجویان خارج از کشور وزارت امور خارجه و مسئولان امور دانشگاه و دانشجویان دو وزارتخانه علوم و بهداشت، در این دیدار شرکت داشتند.

کلید واژه ها: دانشگاه علامه طباطبائی عبدالله معتمدی وزیر علوم سوریه عضو هیئت علمی وزارت علوم


نظر شما :