پیام دانشگاه علامه طباطبائی به مناسبت سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران و قیام ۱۵ خرداد

۱۳ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۴:۲۱ کد : ۲۱۹۸۳ خبر روز
تعداد بازدید:۶۹۷
دانشگاه علامه طباطبائی به مناسبت سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد پیامی صادر کرد.
پیام دانشگاه علامه طباطبائی به مناسبت سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران و قیام ۱۵ خرداد

به گزارش روابط عمومی، دانشگاه علامه طباطبائی به مناسبت سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد پیامی صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:


بسمه تعالی


اماما از فراغت جان ما سوخت             ز سوز درد و داغت جان ما سوخت

«نیمه خرداد، یادآور به خون کشانیدن نهضت امام راحل و همچنین یادآور اندوه فراق امام مهربانی ها و مرزبان حماسه و ایثار است. مردی که ستایش تمام عصرها و نسل‌ها را در پیشگاه وجدان بیدار بشریت برانگیخت. چهاردهم خرداد سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، روزی است که ملت بزرگ ایران و آزادگان دنیا در فراق محبوب خود و سوگ جانگداز رهبر حکیم و مقتدای خویش صاحب ماتم و عزا شدند. بی تردید فقدان آن عبد صالح خدا برای همه مردم آزاده و خصوصا ملت قدرشناس ایران همواره ضایعه ای جبران ناپذیر خواهد بود؛ زیرا امام خمینی(ره) با سلوک علمـی و عملی خویش به ما قدرت مبارزه و جسارت در برابر ستم بخشید؛ جفاها دید اما با ثبات قدم، روشنگری و تبیین راه، گام در راه سرور و سالار آزادگان ابا عبدالله الحسین (ع) گذاشت تا رهروانش با اختیار، مسیر فردوس برین در پی گیرند. آری او، مرد صحنه‌های آتش و خون، پاک مردی از قائمان به عدالت و ایمان، و آزاد مردی بی مانند در جهان معاصر بود که از شمیم نفس‌های گرمش در اوج اقتدار دنیای متصلب شده از گسترش ماده گرایی، آزاد مردان عالم را جان دوباره ای بخشید. 
هنوز طنین صدای پیر فرزانه انقلاب در گوش جان ما هست که فرمود من روز پانزده خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام می کنم. پانزدهم خرداد یادآور پایمردی ها و دلاوری های آزاد مردانی است که با نثار خون خویش نقطه عطفی در مبارزات مردم ایران علیه نظام ستم شاهی به وجود آوردند. چه زیبا حضرت امام راحل در وصف پانزدهم خرداد سروده اند:

سال ها می‌گذرد حادثه‌ها می‌آید‏             ‏‏انتظار فرج از نیمه خرداد کشم‏

همین کافی است تا ما بدانیم پانزدهم خرداد، آغاز نهضت بیداری مردم دنیا برای آماده سازی مقدمات ظهور منجی عالم است. این روز بزرگ نقطه عطفی است در تاریخ معاصر؛ یادگاری است از پیوند معنوی توده های عظیم مردم کشور ما؛ واکنشی است از احساس عمیق مذهبی ملت ایران؛ نمایشی است از به پاخاستن مردمی که می خواستند ظلم و ستم را از بن بر کنند؛ تجسمی است از تاریخ اسلام و درجه ای است برای سنجش فداکاری و از خود گذشتگی انسان هایی که به دنبال آرمان الهی حرکت می کنند. پانزدهم خرداد، روز قیام خونین مردم جان برکفی است که به نام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند تا سلطه طاغوتیان را از کشورشان برچینند. پانزده خرداد برای اسلام بود و به اسم اسلام بود و به مبدائیت اسلام و راهنمایی روحانیت. در حقیقت دستاورد نهضت پانزده خرداد 42 پیروزی بیست و دوم بهمن 57 بود. قیام پانزده خرداد اسطوره قدرت ستمشاهی را در هم شکست و افسانه ها و افسون ها را باطل کرد. اولین و مهمترین فصل خونین مبارزه در عاشورای پانزده خرداد رقم خورد. با فرا رسیدن پانزده خرداد خاطره غم انگیز و حماسه آفرین این روز تاریخی تجدید می شود. از این رو ملت بزرگ ایران، هر ساله سالروز یوم اللّه پانزده خرداد را زنده نگه می دارند.
همه اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی به بهانه این دو مناسبت بزرگ تاریخ معاصر ایران، به روان پاک امام خمینی ره و شهیدان راه آزادی و انقلاب درود می فرستند و علو درجات برای روح پرفتوحشان آرزو می نمایند. وظیفه همه ماست که با توکل به خدا و تقویت روح اخلاص و همبستگی، ادامه دهنده راه و حرکت عظیمی باشیم که امام بزرگوار آغاز کردند».
 

کلید واژه ها: خرداد پانزده خرداد پانزدهم خرداد امام امام خمینی امام خمینی ره پانزده ایران اسلام جان


نظر شما :