عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی وزیر آموزش و پرورش شد

۰۹ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۵۸ کد : ۲۱۹۲۸ خبر روز
تعداد بازدید:۲۲۰۷
با ۱۶۷ رای موافق نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دکتر رضامراد صحرائی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی، هفدهمین وزیر آموزش و پرورش شد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی وزیر آموزش و پرورش شد

به گزارش روابط عمومی، در جلسه بررسی صلاحیت، برنامه‌ها و اخذ رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش که صبح امروز 9 خردادماه 1402 در صحن علنی مجلس برگزار شد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دکتر رضامراد صحرائی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی را با 167 رای موافق، 86 رای مخالف، 14 رای ممتنع از مجموع 269 رای ماخوذه، به عنوان هفدهمین وزیر آموزش و پرورش انتخاب کردند.
دکتر صحرائی دکتری زبان شناسی همگانی دارد و پیش از دریافت رای اعتماد مجلس و معرفی به عنوان وزیر آموزش و پرورش، ریاست دانشگاه فرهنگیان را بر عهده داشته است.
از سوابق علمی و اجرای دکتر صحرائی می توان به تدریس در مدارس ابتدایی و متوسطه آموزش‌وپرورش، استاد تمام رشته زبان‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی، تألیف و ترجمه بیش از 40 عنوان کتاب، پژوهشگر برتر کشور در وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت و درمان، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی، رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه علامه طباطبائی، مدیرکل آموزش عالی بنیاد شهید و ایثارگران کشور، سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد شهید و ایثارگران و معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی اشاره کرد.
دانشگاه علامه طباطبائی این انتخاب شایسته را به دکتر صحرائی تبریک گفته و برای ایشان آرزوی موفقیت روزافزون می کند.

کلید واژه ها: رضامراد صحرائی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی وزیر آموزش و پرورش


نظر شما :