امضای تفاهم نامه همکاری آموزشی و پژوهشی میان دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه مطالعات بین الملل پکن

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۷:۰۷ کد : ۲۱۷۳۶ خبر روز
تعداد بازدید:۸۴۳
در دیدار رئیس شورای مطالعات بین الملل پکن با رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با هدف توسعه همکاری های مشترک آموزشی و پژوهشی ، تفاهم نامه همکاری امضا شد.
امضای تفاهم نامه همکاری آموزشی و پژوهشی میان دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه مطالعات بین الملل پکن

به گزراش روابط عمومی، دکتر چانگ یو، رئیس شورای مطالعات بین الملل پکن و هیئت همراه به منظور توسعه همکاری های مشترک آموزشی و پژوهشی، با دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی دیدار و گفت وگو کرد.
در این دیدار که با حضور دکتر داود حسین پور، معاون پژوهشی دانشگاه، دکتر عباسعلی وفایی، رئیس دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی، دکتر جلال الدین فرجی، مدیر همکاری های علمی و بین المللی، دکتر یوگانگ مدیر همکاری های بین المللی و تعاملات بین المللی دانشگاه مطالعات بین الملل پکن، دکتر گانگ لینمنگ، معاون اجرایی اداره روابط عمومی مطالعات بین الملل پکن، دکتر لی منگ بو، رئیس دانشکده مطالعات خاورمیانه و مطالعات بین الملل پکن، دکتر هویوجیانگ، رئیس دانشکده مطالعات خاورمیانه مطالعات بین الملل پکن و دکتر کیوونداگ، استاد گروه زبان فارسی مطالعات بین الملل پکن برگزار شد، دو طرف درباره موضوعات مختلف علمی و پژوهشی، بحث و تبادل نظر کردند.
در ابتدای جلسه، دکتر معتمدی، با خیرمقدم به هیئت چینی و معرفی دانشگاه علامه طباطبائی و ظرفیت های آن، تأکید کرد: با توجه به سطح مناسب روابط دوستانه دو کشور، ضرورت دارد همکاری‌ها در زمینه روابط بین دانشگاهی گسترش یابد. 
وی با اشاره به همکاری های انجام شده بین سفارت چین و دانشگاه علامه طباطبائی، گفت: بخشی از کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد این دانشگاه به منظور در اختیار گرفتن کتاب های چینی برای استادان و دانشجویان، اختصاص یافته است. 
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی بر ضرورت ایجاد زمینه مناسب برای گفت و گوهای علمی میان استادان دو دانشگاه تاکید کرد و افزود: بدون تردید این گفت و گوها، زمینه فعالیت های پژوهشی مشترک و ارزشمندی را فراهم می کند. همچنین این دیدارهای دوجانبه امکان تقویت روابط را فراهم می‌سازد. 
در ادامه رئیس شورای دانشگاه مطالعات بین الملل پکن نیز به معرفی این دانشگاه و ظرفیت های آن پرداخت و گفت: دانشگاه مطالعات پکن یکی از دانشگاه‌های مطرح چین در زمینه آموزش زبان های خارجی، گردشگری، اقتصاد، تجارت، اطلاع رسانی و بازرگانی است. در این دانشگاه 29 زبان تدریس می‌شود و با توجه به اهمیت آموزش زبان فارسی، نیاز به تبادل استاد و دانشجو در زمینه آموزش زبان فارسی و چینی احساس می شود.
وی همچنین به اهمیت آموزش زبان فارسی اشاره کرد و خواستار تبادل استاد و دانشجو در زمینه آموزش زبان فارسی و چینی شد.
رئیس دانشکده مطالعات خاورمیانه و مطالعات بین الملل پکن نیز در سخنانی گفت: آموزش زبان فارسی یکی از رشته های مهم و پرتقاضا در دانشگاه مطالعات خاورمیانه و مطالعات پکن است که آموزش این رشته از سال 2017 آغاز شده است. تبادل استاد و دانشجو، آشنایی دانشجویان خارجی برای گسترش فرهنگ، زبان و شهرسازی چین از جمله موارد مهم است که امیدورایم با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی انجام شود.
دکتر فرجی نیز با اشاره به وجود رشته جهانگردی در دانشگاه علامه طباطبائی گفت: این دانشگاه از دانشگاه های پیشرو در آموزش متخصصان گردشگری در ایران است و دانشجویان این دانشگاه، سال گذشته موفق به کسب مدال طلای جهان در رقابت های گردشگری شدند. 
در پایان جلسه یاداشت تفاهم همکاری مشترک آموزشی و پژوهشی به امضای رئیس دانشگاه علامه طباطبائی و رئیس شورای مطالعات بین الملل پکن رسید.

کلید واژه ها: دانشگاه رئیس دانشگاه دانشگاه علامه طباطبائی دانشگاه علامه دانشگاه مطالعات دانشگاه مطالعات الملل دانشگاه مطالعات الملل پکن مطالعات مطالعات خاورمیانه مطالعات خاورمیانه مطالعات


نظر شما :