با همکاری مدیریت همکاری های علمی بین المللی دانشگاه علامه طباطبائی؛

مجموعه کارگاه های مرکز توسعه سلامت روان مهاجر برگزار می شود

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۲:۴۱ کد : ۲۱۷۰۶ خبر روز
تعداد بازدید:۶۱۰
مجموعه کارگاه های آموزشی در موضوعات مختلف روان شناسی، علوم تربیتی و مشاوره برای مهاجران افغان با همکاری و مشارکت دانشگاه علامه طباطبائی و مرکز توسعه سلامت روان مهاجر و شهرداری تهران برگزار می شود.
مجموعه کارگاه های مرکز توسعه سلامت روان مهاجر برگزار می شود

به گزارش مدیریت همکاری های علمی بین المللی دانشگاه، این کارگاه های آموزشی براساس قرارداد منعقد شده میان دانشگاه علامه طباطبائی و مرکز توسعه سلامت روان شهرداری تهران، با هدف توانمند سازی و ارائه خدمات مشاوره و روان شناختی به مهاجران افغان برگزار می شود.
این دوره از کارگاه های آموزشی با عنوان «مهارت فرزند پروری»، «آینده کودکانمان را می سازیم»، «مهارت های پیش از ازدواج»، «مهارت های ارتباطی در خانواده»، «مهارت های مدیریت استرس در نوجوانان»، «مهارت های ارتباط موثر» و نیز «هنر گفت و گو در خانواده» در شهر تهران و قم برگزار می شود.
مرکز توسعه سلامت روان مهاجر، نخستین مرکز مشاوره و ارائه خدمات روان شناختی ویژه¬ی مهاجرین افعانستانی در ایران است که از سال 1398 با مشارکت دانشگاه علامه طباطبائی، اداره سلامت شهرداری تهران و کانون علمی فرهنگی نخبگان افغانستان، فعالیت های خود را در منطقه 20 شهرداری تهران شروع به کار کرده است. دومین دفتر این مرکز در شهر قم و سومین دفتر نیز در کلان شهر مشهد با مدیریت دانشگاه علامه طباطبائی راه اندازی شده است. 
ویژگی مهم مرکز توسعه سلامت روان مهاجر این است که همه فعالیت های آن از برنامه ریزی و مدیریت تا ارائه انواع خدمات روان شناختی، توسط دانش آموختگان مهاجر افغانستانی و حمایت علمی و دانشگاهی آن از طریق دانشگاه علامه طباطبائی انجام می شود.

گفتنی است از ابتدای سال جاری تعداد 10 کارگاه آموزش عمومی در حوزه روان شناسی در شهرهای تهران، قم، مشهد، اصفهان، ورامین و کرج برگزار شده است.

کلید واژه ها: روان سلامت روان توسعه سلامت روان مرکز توسعه سلامت روان روان شناختی تهران شهرداری تهران مهارت دانشگاه دانشگاه علامه


نظر شما :