رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی در گفت‌وگو با تلویزیون اینترنتی کتاب مطرح کرد؛

حضور دانشگاه علامه‌طباطبائی با ۶۵۰ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب امسال

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۲:۲۸ کد : ۲۱۶۹۷ خبر روز
تعداد بازدید:۴۴۴
رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی با حضور در برنامۀ «کتاب گپ» تلویزیون اینترنتی کتاب گفت: در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ۶۵۰ عنوان از کتاب‌های تالیفی و ترجمه‌ای دانشگاه، در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.
حضور دانشگاه علامه‌طباطبائی با ۶۵۰ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب امسال

به گزارش روابط عمومی، به نقل از روابط‌عمومی تلویزیون اینترنتی کتاب از سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: لزوم حضور دانشگا‌ه‌ها در این رویداد فرهنگی این است که بتوانند آثار علمی و پژوهشی خود را به مخاطبان عرضه کنند. دانشگاه‌ها در کنار کار آموزشی، کار پژوهشی نیز انجام می‌دهند.
 وی اظهار کرد: بخشی از آثار پژوهشی دانشگاه‌ها در قالب کتاب عرضه می‌شود و به طور معمول نشرهای دانشگاهی، کتاب‌هایی را منتشر می‌کنند که وزن علمی لازم را دارند و این وزن علمی نیز از طریق ارزیابی‌ها و داوری‌های دقیق علمی به دست می‌آید.
این نویسنده و استاد دانشگاه بیان کرد: در بیشتر مواقع، مخاطب کتاب‌های دانشگاهی، متخصصان آن حوزه هستند. البته گاهی مخاطب عام هم پیدا می‌کنند. دانشگاه علامه‌طباطبائی، بزرگترین دانشگاه علوم انسانی کشور است که آثار پژوهشی آن هم از لحاظ کمّی و هم از لحاظ کیفی حائز اهمیت است. همچنین این دانشگاه 270 رشتۀ تحصیلی و بیش از 550 عضو هیئت علمی دارد.
دکتر معتمدی در پایان تصریح کرد: در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بخشی از کتاب‌های تالیفی و ترجمه‌ای دانشگاه علامه‌طباطبائی در قالب 650 عنوان کتاب در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.
گفتنی است، تلویزیون اینترنتی کتاب در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین المللی تهران، در دو بخش مجزای «استودیو شبکه کتاب» و «غرفه کتاب» فعالیت دارد.

کلید واژه ها: کتاب دانشگاه دانشگاه علامه دانشگاه علامه طباطبائی علمی پژوهشی طباطبائی علامه طباطبائی آثار


نظر شما :