رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در جمع کارکنان معاونت آموزشی؛

شناسایی نقاط قوت و ضعف در محیط کار، یک ضرورت برای رسیدن به تعالی است

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۱:۲۹ کد : ۲۱۵۶۶ خبر روز
تعداد بازدید:۱۶۰۱
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در آیین پایانی هفته سرآمدی آموزش گفت: دانشگاه مجموعه منسجمی از عوامل مختلف است که اگر این عوامل در زمینه های علمی، آموزشی، تربیتی و فرهنگی همسو با هم عمل کنند، هدف نهایی دانشگاه محقق خواهد شد.
شناسایی نقاط قوت و ضعف در محیط کار، یک ضرورت برای رسیدن به تعالی است

به گزارش روابط عمومی، آیین پایانی هفته سرآمدی آموزش با حضور دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر رضا صابری، معاون توسعه و مدیریت منابع، دکتر علی آدمی، معاون آموزشی و جمعی از روسای دانشکده ها و کارکنان حوزه آموزش دانشگاه در سالن شهید بهشتی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
دکتر معتمدی در این آیین با اشاره به شعار هفته سرآمدی آموزش با عنوان تحول و تعالی آموزش، گفت: یکی از موضوعاتی که همه جوامع در زمان های مختلف به آن توجه دارند، تغییر است. گاهی در حوزه تغییر، از تحول استفاده می کنیم چرا که در بطن تحول، تغییر است. در عصر ما تغییرات و سرعت تغییرات بسیار متفاوت تر از زمان های پیشین است. همه تغییراتی که ا زلحاظ فناوری و اجتماعی اتفاق می افتد لازمه زیست اجتماعی امروز است.
وی با بیان اینکه شناسایی نقاط قوت و ضعف در محیط کار یک ضرورت برای رسیدن به تعالی است، افزود: دانشگاه مجموعه منسجمی از عوامل مختلف است که اگر این عوامل در زمینه های علمی، آموزشی، تربیتی و فرهنگی همسو با هم عمل کنند، هدف نهایی دانشگاه محقق خواهد شد.
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: نسل جوان ما در برهه ای که شادابی و انرژی بسیاری دارند، قدرت تحلیل و فهم بالایی دارند، کنش وری های متعالی ذهنی دارند و دوره بازسازی شخصیتشان است، به دانشگاه وارد می شوند تا از طریق آموزش های دانشگاهی، شخصیت خود را پیدا و در جامعه نقش آفرینی کنند.
وی با بیان اینکه لحن، نگاه و نوع مواجهه ما با دانشجو می تواند روی شخصیت او تاثیرگذار باشد،‌ یادآور شد: ما با احترام به دانشجو و ایجاد عزت نفس در وجود او می توانیم بر روی شخصیت دانشجو تاثیر مثبت بگذاریم و او را به آرامش برسانیم. نسل جوان ما در حال حاضر نگرانی های بسیاری دارد و هیچ جایی بهتر از دانشگاه وجود ندارد که بتواند به این نسل کمک کند. به طور حتم کارمندان حوزه آموزش با ایفای نقش مادرانه، نقش پدرانه و نقش الگویی خود می توانند در کاهش نگرانی های نسل جوان اثر بخش باشند.
دکتر معتمدی با اشاره به اینکه ما از لحاظ کمیت نیروی انسانی، کمبود نداریم، بر اتوماسیونی کردن کارها و استفاده از فناوری های نوین تاکید کرد و گفت: استفاده از فناوری های نوین هم بازده انجام کار را افزایش می دهد هم به ما این اجازه را می دهد تا از نیروی انسانی در ظرفیت های جدیدی که در حال ایجاد است استفاده کنیم.
وی در ادامه با اشاره به رشد پایه پولی دانشگاه و تخصیص ردیف پایدار تملک، گفت: ما نیاز به برنامه ریزی داریم تا همه معاونت ها و بخش ها به خوبی تقویت شوند و یتوانیم بر اساس برنامه راهبردی دانشگاه حرکت کنیم. همراهی، همفکری و پیشنهادهای سازنده همه کارکنان می تواند سبب ارتقا جایگاه دانشگاه شود. چه خوب است که همه ما در جایگاه خدمت خود همیشه یک گام به سمت جلو برداریم.
در بخش دیگری از این آیین دکتر آدمی با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری، گفت: افتخار می کنم که در چنین زمانی وظیفه مدیریتی به من رسیده است؛ چرا که حمایت هیئت رئیسه و تلاش همه تیم های آموزش، یک معاونت آموزشی قوی را به وجود آورده است. در دو سالی که من در حوزه معاونت آموزشی انجام وظیفه می کنم با وجود انجام رویدادهای آموزشی متفاوت، هیچ شکایت جدی نسبت به عملکرد کارشناسان آموزش وجود نداشته است.
وی تاکید کرد: کارشناسان آموزش ما فقط کارشناس نیستند بلکه آنها با رعایت شئون اخلاقی و تربیتی در جذب دانشجویان تاثیرگذار هستند. آنها با رفتار خود می توانند استعدادی را سرکوب یا شکوفا کنند. حوزه آموزش فراتر از یک حوزه اداری است. نقش تربیتی همه کارکنان آموزش در کنار نقش تربیتی استادان، متولیان فرهنگی و دیگر مسئولان می تواند در ارتقا سطح دانشگاه بسیار تاثیرگذار باشد.
معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی افزود: با توجه به ساختارهایی که در اختیار داریم به سمت دیجیتال کردن حرکت می کنیم و کارکنان را به سمت سیاست گذاری سوق می دهیم چرا که فرآیندهای اداری را یک سامانه هم می تواند انجام دهد.
وی با ابراز امیدواری در خصوص توسعه سامانه گلستان، گفت: امیدوارم به جایی برسیم که هر کارشناس نقش موثر خود را در بازخوردگیری،‌ سنجش، سیاست گذاری در آینده و تهیه محتوا با ادبیات حوزه آموزش ایفا کند. از آنجا که همه کارشناسان از نزدیک با فضای آموزشی و استاد و دانشجو ارتباط دارند، بهترین افرادی هستند که می توانند درباره اجرای فرآیندها و دستورالعمل ها، تقویت نقاط ضعف و شناسایی آسیب ها در حوزه آموزش بازخورد ارائه دهند.
دکتر آدمی با بیان اینکه کارشناسان حوزه آموزش در دانشکده ها و ستاد در پاسخگویی به استاد و دانشجو تعامل سازنده ای دارند، افزود: اگر صبوری، متانت و مهارت های ارتباطی در کارکنان آموزش وجود نداشته باشد به طور قطع دچار چالش خواهیم شد. امیدوارم امسال،‌‌ سال شکوفایی دانشگاه در همه ابعاد باشد و فصل جدیدی از تحول در حوزه آموزش و دیگر حوزه ها رقم بخورد.
در پایان این آیین، کارکنان نمونه حوزه آموزش دانشگاه علامه طباطبائی معرفی و با اهدای لوح، از آنها تقدیر شد.

کلید واژه ها: دانشگاه رئیس دانشگاه دانشگاه علامه دانشگاه علامه طباطبائی آموزش حوزه آموزش حوزه آموزشی معاونت آموزشی دکتر


نظر شما :