بازدید هیئت مکزیکی از دانشگاه علامه طباطبائی

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۵:۳۸ کد : ۲۱۳۸۷ خبر روز
تعداد بازدید:۱۲۴۰
سفیر مکزیک در ایران، رئیس گروه دوستی ایران و مکزیک مجلس نمایندگان مکزیک و هیئت همراه، از دانشگاه علامه طباطبائی بازدید و با معاون پژوهشی دانشگاه دیدار و گفت و گو کردند.
بازدید هیئت مکزیکی از دانشگاه علامه طباطبائی

به گزارش روابط عمومی، گییرمو پوئنته اوردوریکا، سفیر مکزیک در ایران، لورنا پنیون ریورا، رئیس گروه دوستی ایران و مکزیک مجلس نمایندگان مکزیک و هیئت همراه، از دانشگاه علامه طباطبائی بازدید و با دکتر داود حسین پور، معاون پژوهشی دانشگاه دیدار و گفت و گو کردند.
دکتر حسین پور در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور هیئت مکزیکی در دانشگاه، به ارائه گزارشی از ظرفیت های دانشگاه پرداخت و گفت: دانشگاه علامه طباطبائی تنها دانشگاه علوم انسانی و اجتماعی در ایران و بزرگترین دانشگاه علوم انسانی در خاورمیانه است.
وی افزود: دانشگاه علامه طباطبائی با داشتن 11 دانشکده، 6 پژوهشکده، 13 هزار دانشجو و 550 عضو هیئت علمی به صورت اختصاصی در حوزه علوم انسانی فعالیت می کند.
معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه تاکید کرد: این دانشگاه علاقه مند است در حوزه گسترش زبان فارسی، تبادل استاد و دانشجو، اجرای طرح های مشترک بین المللی و ایجاد پارک علم و فناوری مشترک با دانشگاه های مکزیک همکاری های مشترک داشته باشد.
در ادامه این دیدار، رئیس گروه دوستی ایران و مکزیک مجلس نمایندگان مکزیک با ابراز خوشحالی از حضور در دانشگاه علامه طباطبائی، گفت: نقش اجتماعی دانشگاه ها در پیشرفت هرکشوری در زمینه هایی همچون آموزش، خلق دانش جدید و تربیت عالمان و پژوهشگران بسیار مهم است.
وی با بیان ظرفیت های موجود در مکزیک گفت: مصمم به انجام همکاری های مشترک با دانشگاه علامه طباطبائی هستیم. من به این دانشگاه تبریک می گویم که محلی برای نقد مشکلات اجتماعی شده است.
 

کلید واژه ها: دانشگاه دانشگاه علامه دانشگاه علامه طباطبائی مکزیک علامه علامه طباطبائی طباطبائی مشترک ایران


نظر شما :