در دیدار دوجانبه روسای دانشگاه های علامه طباطبائی و زبان شناسی مسکو، راهکارهای توسعه همکاری ها بررسی شد

۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۶:۵۴ کد : ۲۱۳۶۹ خبر روز
تعداد بازدید:۹۰۵
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در جریان سفر به مسکو برای شرکت در اجلاس روسای دانشگاه های برتر ایران و روسیه، با رئیس دانشگاه دولتی زبان شناسی مسکو دیدار و گفت و گو کرد.
در دیدار دوجانبه روسای دانشگاه های علامه طباطبائی و زبان شناسی مسکو، راهکارهای توسعه همکاری ها بررسی شد

به گزارش روابط عمومی، دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، 7 اردیبهشت ماه 1402 در دیدار با دکتر ایرنا کرایوا، رئیس دانشگاه دولتی زبان شناسی مسکو، با اشاره به سیاست توسعه روابط بین المللی در دانشگاه علامه طباطبائی، ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های مشترک در حوزه‌های مختلف از جمله  تبادل استاد و برنامه‌های تحقیقاتی مشترک پژوهشی بین دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه دولتی زبان شناسی مسکو ارتقا یابد.
دکتر معتمدی در این دیدار با معرفی ظرفیت های مختلف در دانشگاه علامه طباطبائی، به تشریح رویکردهای جدید دانشگاه از جمله توسعه روابط بین اللمل پرداخت و ابراز امیدواری کرد: گسترش همکاری‌ها با دانشگاه‌ زبان شناسی روسیه منجر به تبادل تجربیات و استفاده از ظرفیت های متقابل در عرصه روابط بین المللی دانشگاهی برای دو دانشگاه شود.
رئیس دانشگاه دولتی زبان شناسی مسکو نیز در سخنانی با بیان اینکه همکاری با دانشگاه های ایران برای دانشگاه های روسیه بسیار مهم است، گفت: زبان فارسی 22 سال است که در این دانشگاه تدریس می شود و دانشگاه علامه طباطبائی  یکی از مهمترین دانشگاه های طرف قرارداد این دانشگاه است. امیدوارم برنامه توسعه و تقویت همکاری در چند ماه آینده اجرایی شود.
رؤسای دو دانشگاه در این نشست با یادآوری ضرورت برنامه‌ریزی برای شکل‌گیری همکاری‌های مؤثر در زمینه‌های مختلف، تاکید کردند که همکاری‌ها از سطح تفاهم‌نامه و تبادل دانشجو فراتر رود و تعامل دو دانشگاه به سمت همکاری‌های عملی تر پیش رود.
گسترش و تعمیق همکاری ها در زمینه تبادل استاد، ایجاد زمینه برای بهره مندی دانشجویان دکتری از فرصت های آموزشی و پژوهشی، چشم انداز همکاری های آینده و همچنین برنامه ریزی برای اجرایی شدن زمینه های همکاری های مشترک آموزشی و پژوهشی از جمله برگزاری نشست ها، سخنرانی های علمی و چاپ مقالات علمی در نشریات نمایه شده بن المللی دو دانشگاه از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست بود. 
همچنین دکتر معتمدی در بازدید از دانشگاه زبان شناسی روسیه در کنار دکتر هادی گودرزی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در روسیه و دکتر موسی عبداللهی، رئیس گروه آموزش زبان روسی که دکتر معتمدی را در این سفر همراهی می‌کنند، از «مرکز زبان و فرهنگ ایران» این دانشگاه بازدید و با دانشجویان فارسی زبان این دانشگاه گفت و گو کرد.
گفتنی است دانشگاه دولتی زبان شناسی مسکو یکی از دانشگاه های مهم و تخصصی روسیه و به عنوان یکی از دانشگاه های طرف قرارداد با دانشگاه علامه طباطبائی است. بر اساس تفاهم نامه همکاری مشترک بین دو دانشگاه تا کنون 16 دانشجوی دانشگاه علامه طباطبائی و 14 دانشجوی آن دانشگاه برای بهره مندی از قرصت های آموزشی به دانشگاه های یکدیگر اعزام شده اند.


 

کلید واژه ها: دانشگاه رئیس دانشگاه دانشگاه علامه دانشگاه علامه طباطبائی دانشگاه دولتی دانشگاه دولتی زبان دانشگاه دولتی زبان مسکو همکاری همکاری مشترک زبان


نظر شما :