آغاز به کار «ششمین اجلاس روسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه» با حضور رئیس دانشگاه علامه طباطبائی

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۲۱:۰۰ کد : ۲۱۳۳۶ خبر روز
تعداد بازدید:۸۸۰
ششمین اجلاس روسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در دانشگاه لومونوسف مسکو با حضور رئیس دانشگاه علامه طباطبائی آغاز به کار کرد.
آغاز به کار «ششمین اجلاس روسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه» با حضور رئیس دانشگاه علامه طباطبائی

به گزارش روابط عمومی، ششمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه که در راستای گسترش و تعمیق همکاری‌های بین‌المللی در حوزه‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی طرح‌ریزی شده است، امروز 7 اردیبهشت ماه(27 آوریل)، در دانشگاه لومونوسف مسکو آغاز به کار کرد.
آیین گشایش این اجلاس با سخنرانی وزیر علوم و آموزش عالی روسیه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو، رئیس جمهور اوستیای شمالی و آلانیا، رئیس دانشگاه تهران و نیز سخنرانی مجازی سفیر روسیه در تهران برگزار شد.
تبادل نظر درباره همکاری‌های بین دانشگاهی میان دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه در زمینه تبادل دانشجو و برگزاری دوره‌های مشترک و برنامه‌ها و تحقیقات مشترک از محورهای این اجلاس است. همچنین نشست‌هایی با موضوع بررسی جنبه‌های فرهنگی همکاری بین دانشگاه‌های ایران و روسیه و اشتراک‌گذاری تجربه‌های پروژه‌های تحقیقاتی ایران و روسیه در زمینه علوم طبیعی و حوزه خزر نیز در این اجلاس برگزار می‌شود.
بازدید از دانشکده‌ها و موزه‌های دانشگاه لومونوسف و بازدید از سایر دانشگاه‌های مسکو از دیگر برنامه‌های روسای دانشگاه‌های حاضر در ششمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه است.
در حاشیه برگزاری این اجلاس چندین تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه علامه طباطبائی و چند دانشگاه روسیه امضا می شود. تفاهم نامه همکاری با دانشگاه مالی روسیه، تفاهم نامه همکاری با دانشگاه اوفا، تفاهم نامه همکاری با دانشگاه تمسک، دانشگاه کازان و نیز مدرسه عالی اقتصاد از جمله برنامه های این سفر است.
رؤسای 24 دانشگاه برتر روسیه و 12 دانشگاه برتر ایران از جمله دانشگاه‌های علامه طباطبائی، تهران، علوم پزشکی تهران، صنعتی شریف، علامه طباطبائی، صنعتی امیرکبیر، شهیدبهشتی، خواجه نصیرالدین طوسی، تبریز، شیراز و اصفهان، شاهد و فنی‌وحرفه‌ای در این اجلاس حضور دارند.
گفتنی است دبیرخانه اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه، از سال 1394 با هدف توسعه همکاری دانشگاهی بین کشورهای ایران و روسیه، در دانشگاه تهران راه‌اندازی شده و تا کنون پنج اجلاس مشترک با حضور مقام های علمی دانشگاهی دو کشور برگزار شده است.

کلید واژه ها: دانشگاه همکاری دانشگاه روسای دانشگاه نامه همکاری دانشگاه اجلاس رؤسای دانشگاه رؤسای دانشگاه تفاهم نامه همکاری دانشگاه رئیس دانشگاه دانشگاه برتر دانشگاه برتر ایران


نظر شما :