در نخستین روز از سفر رئیس دانشگاه به روسیه انجام شد؛

رایزنی درباره زمینه های همکاری های مشترک آموزشی و پژوهشی با دانشگاه مالی روسیه

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۱:۴۶ کد : ۲۱۳۳۳ خبر روز
تعداد بازدید:۸۸۶
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی سه شنبه پنجم اردیبهشت ماه سال جاری در نخستین روز از سفر به روسیه با مسئولان دانشگاه مالی روسیه دیدار و در خصوص زمینه‌های همکاری مشترک میان دانشگاه علامه طباطبائی و این دانشگاه بحت و تبادل نظر کرد.
رایزنی درباره زمینه های همکاری های مشترک آموزشی و پژوهشی با دانشگاه مالی روسیه

به گزارش روابط عمومی، دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی که به منظور شرکت در ششمین اجلاس روسای دانشگاه های برتر ایران و روسیه به این کشور سفر کرده است، در نخستین روز این سفر، با مسئولان دانشگاه مالی روسیه دیدار و ضمن معرفی ظرفیت های دانشگاه علامه طباطبائی در خصوص زمینه‌های همکاری مشترک بین دو دانشگاه به تبادل نظر پرداخت.
 دکتر معتمدی در این دیدار ضمن معرفی ظرفیت های دانشگاه علامه طباطبائی و بهره مندی این دانشگاه از حضور استادان بنام و متخصص در حوزه علوم انسانی و اجتماعی گفت: با توجه به رشته های مشترک میان دو دانشگاه، حضور استادان برجسته و نیز علاقمندی در خصوص توسعه روابط بین المللی، دانشگاه علامه طباطبائی در زمینه تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک و نیز اعزام دانشجویان مقطع دکتری برای دوره های تحقیقاتی و فرصت های مطالعاتی  آماده همکاری دوجانبه است. 
وی افزود: این همکاری ها می تواند زمینه همکاری های بیشتر در سایر حوزه ها را فراهم نماید.
در ادامه این نشست معاون آموزشی دانشگاه مالی روسیه در سخنانی ضمن قدردانی از حضور رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در این دانشگاه و استقبال از همکاری های مشترک میان دو دانشگاه گفت: دانشگاه مالی روسیه به عنوان یکی از دانشگاه های بزرگ و با سابقه روسیه در زمینه تربیت متخصصان در حوزه علوم سیاسی، علوم اجتماعی و زبان های خارجی است.
وی افزود: اسن دانشگاه با 22 هزار دانشجو، 2 هزار دانشجوی خارجی در 240 رشته با 160 دانشگاه در حوزه داخلی و بین المللی همکاری مشترک دارد.
معاون آموزشی دانشگاه مالی روسیه با اشاره به علاقه مندی این دانشگاه برای تمرکز در موضوعات مختلف از جمله مطالعات خاورمیانه، آموزش زبان فارسی و نیز گذراندن دوره های کارآموزی برای دانشجویان این دانشگاه در دانشگاه علامه طباطبائی، گفت: استادان دانشگاه مالی بسیار علاقه مند به یادگیری و آموزش زبان فارسی هستند و انتظار داریم در این همکاری های مشترک به این موضوع پرداخته شود.
رئیس همکاری های علمی بین المللی دانشگاه مالی روسیه نیز برگزاری نشست های مشترک برای تعیین اولویت های همکاری های متقابل را ضروری برشمرد و افزود: می توانیم با انجام دیدارهایی میان استادان دو دانشگاه و نیز تبادل دانشجو در مقطع دکتری به این هدف نزدیک شویم.
گفتنی است دانشگاه مالی روسیه یکی از دانشگاه های معتبر این کشور در زمینه آموزش نیروی متخصص در حوزه علوم اقتصادی، علوم سیاسی، علوم اجتماعی و علوم ارتباطات است که مستقیما زیرنظر مستقیم نخست وزیری این کشور اداره می شود.

کلید واژه ها: دانشگاه دانشگاه مالی دانشگاه علامه دانشگاه مالی روسیه دانشگاه علامه طباطبائی همکاری همکاری مشترک روسیه مالی روسیه مشترک


نظر شما :