معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی:

برخی رسانه ها خبرهای غیررسمی از اتفاق های دانشگاه ارائه می دهند

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۷:۵۴ کد : ۲۱۳۱۴ خبر روز
تعداد بازدید:۶۳۸
معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه در انعکاس خبرهای اعتراضی، ما با موارد غیر رسمی و غیره واقعی از سوی برخی رسانه‌ها مواجه شدیم، گفت: استناد به خبرهای غیررسمی، غیرواقعی، اغراق آمیز و جهت دار برخی کانال ها و شبکه های اجتماعی برای درج خبر و تهیه گزارش کفایت نمی کند.
برخی رسانه ها خبرهای غیررسمی از اتفاق های دانشگاه ارائه می دهند

به گزارش روابط عمومی، دکتر مهدی واحدی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در نشست خبری 4 اردیبهشت ماه 1402 که در سالن شورای حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه دانشجویی، گفت: در معاونت دانشجویی، مجموعه خدمات بسیاری در بخش های مختلف رفاهی، مشاوره، سلامت روان و تربیت بدنی به دانشجویان ارائه داده می‌شود اما یکی از مهم ترین تحولاتی که در حوزه مشاوره سلامت روان دانشجویان رخ داده است، تبدیل مراکز مشاوره ای به مراکز مشاوره و سبک زندگی ایرانی اسلامی در فروردین ماه سال جاری است تا از این طریق خدمات مطلوب تری در حوزه سلامت روان و سبک زندگی ارائه شود.
وی در خصوص فعالیت های انجام شده در حوزه تربیت بدنی اظهار کرد: دانشگاه علامه طباطبائی سال گذشته در حوزه تربیت بدنی یکی از درخشان ترین سال ها را پشت سر گذاشت به طوری که دانشجویان ما در المپیادهای مختلف کشوری دستاوردها و مقام های خوبی کسب کردند و این اتفاق انگیزه دوجندان در میان دانشجویان ورزشکار ایجاد کرده است. 
معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با تأکید بر ارائه خدمات با کیفیت در حوزه تغذیه به دانشجویان، گفت: در حوزه تغذیه دانشجویان، دانشگاه علامه طباطبائی توانسته است از لحاظ کیفیت، در صدر دانشگاه های کشور قرار گیرد و ما تلاش می کنیم این جایگاه را حفظ کنیم و ضمن حرکت به سمت تغذیه سالم، منوهای مناسب و متنوعی از غذا را به دانشجویان خود ارائه دهیم.
وی در ادامه با اشاره به پراکندگی خوابگاه های دانشگاه علامه طباطبائی، این پراکندگی را هزینه ساز دانست و افزود: در حوزه خوابگاهی به دلیل پراکندگی خوابگاه ها، با مشکلات بسیاری مواجه هستیم به همین دلیل طرح تجمیع مراکز خوابگاهی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی که یک برنامه بلند مدتی است را در نظر داریم. البته در کنار تلاش برای اجرایی شدن این طرح، به دنبال ارتقا استانداردهای اسکان در خوابگاه ها هستیم. همچنین در حوزه امور مربوط به وام های دانشجویی، صد در صد تقاضاهای دانشجویی برای دریافت وام محقق شد.
دکتر واحدی در پایان سخنان خود با انتقاد از عملکرد برخی از رسانه در اطلاع رسانی احکام انضباطی دانشجویان در جریان اعتراضات، خاطر نشان کرد: بر اساس شواهد و بدون ذره ای اغراق، رویکرد دانشگاه از ابتدا، رویکردی با تحمل و تعاملی بوده است. ما گفت و گو را بر هر گونه مواجهه انضباطی مقدم دانستیم به طوری که حتی در برخی موارد مورد سوال واقع می شدیم که چرا در برخورد با دانشجویان از ابزارهای قانونی خود استفاده نکردیم ولی رویکرد دانشگاه علامه طباطبائی بر این بود که باید در اینگونه موارد تا جای ممکن رویکردی مبتنی بر مدارا باشد.
وی با بیان اینکه در انعکاس خبرهای اتفاقات اخیر، ما با موارد غیر رسمی و غیره واقعی از سوی برخی رسانه‌ها مواجه شدیم، گفت: استناد به خبرهای غیررسمی، غیرواقعی، اغراق آمیز و جهت دار برخی کانال ها و شبکه های اجتماعی برای درج خبر و تهیه گزارش کفایت نمی کند. باید ابتدا از صحت اتفاق های رخ داده اطلاع کامل پیدا کرد و به طور حتم دانشگاه و مراجع پاسخگوی آن می توانند بهترین منعکس کننده واقعیت های رخ داده باشند.
 

کلید واژه ها: دانشگاه دانشجویی دانشگاه معاون دانشجویی دانشگاه دانشگاه علامه دانشگاه علامه طباطبائی حوزه دانشجویان علامه دانشجویی دانشگاه علامه معاون دانشجویی دانشگاه علامه


نظر شما :