معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی خبر داد:

راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری در دانشگاه علامه طباطبائی

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۴:۱۰ کد : ۲۱۳۱۱ خبر روز
تعداد بازدید:۹۱۵
معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی از راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری با اعتبار ۱۰۰ میلیاردی در این دانشگاه خبر داد و گفت: مجوز این صندوق تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری صادر می شود.
راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری در دانشگاه علامه طباطبائی

به گزارش روابط عمومی، دکتر داود حسین‌پور، معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی در نشست خبری 4 اردیبهشت ماه 1402 که در سالن شورای حوزه ریاست این دانشگاه برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از مهمترین فعالیت های پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی، به افزایش سرمایه صندوق پژوهش و فناوری این دانشگاه اشاره کرد و گفت: صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه علامه طباطبائی که در حوزه علوم انسانی فعالیت می‌کند، قرار بود با مبلغ 10 میلیارد تومان سرمایه و با حمایت بانک ملی و بانک کارآفرین راه‌اندازی شود که این مبلغ به 30 میلیارد تومان افزایش یافته است.
وی افزود: همچنین توانستیم مجوز حمایت شرکت‌های خصوصی از این صندوق را دریافت کنیم و پیش‌بینی ما این است که این صندوق را تا آخر اردیبهشت ماه سال جاری با صد میلیارد تومان سرمایه راه‌اندازی کنیم.
معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه هدف گذاری ما به سمت حمایت از شرکت های بزرگ است، تاکید کرد: ما در حوزه پارک ها و مراکز رشد نیز توانستیم مجوز تاسیس پارک علم و فناوری را در دانشگاه علامه طباطبائیT در حوزه علوم انسانی دریافت کنیم. هدف از تاسیس پارک ها حمایت از شرکت‌های بزرگ است و برخلاف مراکز رشد که از شرکت های کوچک حمایت می‌کند، این پارک‌ها در این حوزه وارد نمی‌شوند و از شرکت های بزرگ حمایت می‌کنند. 
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علامه طباطبائی برای تاسیس پارک علم و فناوری،‌ مشکل زمین داشت که با حمایت برخی سازمان‌ها این مشکل رفع شد و قرار است با بازسازی ساختمان کریم خان که چهار هزار و 500 متر زیربنا دارد، پارک علم و فناوری در آن مستقر شود.
دکتر حسین پور ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های معاونت پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی برگزاری نشست‌های حل مسئله است که البته با توجه به تاثیرگذاری اجتماعی این دانشگاه، تا کنون نتوانسته ایم در حوزه رفع مشکلات جامعه اقدام برجسته دهیم اما توانستیم با برگزاری نشست‌ها و ارتقای دفتر ارتباط با صنعت به مدیریت ارتباط با صنعت، به حوزه حل مسائل کشور وارد شویم.
وی از اختصاص گرنت های پژوهشی به استادان جوان تازه استخدام شده در دانشگاه علامه طباطبائی خبر داد و گفت: بر اساس ابلاغ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، قرار بود مبلغ ۵۰ میلیون تومان در قالب گرنت‌های پژوهشی به استادان جوانی که استخدام می‌شوند و تا ۵ سال فعالیت می‌کنند، پرداخت شود که به دلیل مسائل و کمبودهای مالی، این مبلغ به نصف کاهش پیدا کرد. بنابراین نصف دیگر این گرنت باید از منابع دانشگاه تامین شود تا بتوانیم از استادان جوان در حوزه پژوهشی حمایت کنیم.
 

کلید واژه ها: دانشگاه پژوهشی دانشگاه فناوری دانشگاه دانشگاه علامه دانشگاه علامه طباطبائی حمایت حمایت شرکت طباطبائی علامه طباطبائی پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی


نظر شما :