به همت دفتر سبک زندگی و واحد خواهران نهاد رهبری دانشگاه علامه برگزار شد:‌

نشست اتاق فکر دانشجویی با موضوع «تحلیل وضعیت فرهنگی دانشگاه»

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۲۲:۳۸ کد : ۲۱۲۸۹ خبر روز
تعداد بازدید:۹۷۶
نشست اتاق فکر دانشجویی با موضوع «تحلیل وضعیت فرهنگی دانشگاه»، به همت دفتر سبک زندگی ایرانی اسلامی و واحد خواهران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی، در کتابخانه مرکزی و مرکز استاد این دانشگاه برگزار شد. 
نشست اتاق فکر دانشجویی با موضوع «تحلیل وضعیت فرهنگی دانشگاه»

به گزارش روابط عمومی، نشست اتاق فکر دانشجویی با موضوع «تحلیل وضعیت فرهنگی دانشگاه»، به همت دفتر سبک زندگی ایرانی اسلامی و واحد خواهران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی، با حضور بیش از 90 نفر از دانشجویان در کتابخانه مرکزی و مرکز استاد این دانشگاه برگزار شد.
حجت‌الاسلام صادق اکبری‌اقدم، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی در این نشست با اشاره به ظرفیت ماه مبارک رمضان و فضای معنوی این ماه، گفت: انسان امروزی، موجودی پیچیده نسبت به گذشته است و با توجه به سرعت تحولات زیست بشری در تعاملات با دیگر انسان‌ها و موجودات از پیچیدگی فراوانی نسبت به قبل برخوردار است.
وی افزود: در زندگی انسان امروزی، فرهنگ از اهمیت بیشتری برخوردار است ولی همین فرهنگ از عرصه های دیگر مانند اقتصاد، ساختا، بروکراسی و ... تاثیر می پذیرد.
اکبری‌اقدم با اشاره به اینکه دفتر نهاد رهبری در دانشگاه، نشست‌های هم‌اندیشی را برای استادان و اعضای هیئت علمی برگزار می‌کند، اظهار کرد: برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و همفکری با دانشجویان بیش از گذشته ضرورت دارد تا متولیان فرهنگی نسبت به نگاه و نگرش دانشجویان اطلاع دقیق‌تری پیدا کنند و آن‌ها را در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت دهند.
دکتر شیرین رشیدی، عضو هیئت علمی گروه فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی نیز در این نشست با بیان اهمیت وضعیت فرهنگی به ویژه موضوع حجاب، گفت: دنیای غرب و استکبار جهانی به عاملان ایجاد اغتشاشات خیلی امید داشتند تا بتوانند در فضای دانشگاه و جامعه کاری انجام دهند، ولی موفق نشدند. 
وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما به لحاظ جهاد تبیین، حضور پررنگ و تأثیرگذار در فضای فرهنگی دانشگاه است و برگزاری چنین جلسه هایی می‌تواند مؤثر باشد.
دکتر مهدیه‌السادات میریان، مسئول دفتر واحد خواهران نهاد رهبری دانشگاه علامه طباطبائی نیز در بخش دیگری از این نشست با اشاره به وضعیت فرهنگی دانشگاه، بر ضرورت وجود تفکر سیستمی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و ایفای نقش و حضور حداکثری همه مجموعه‌ها در فعالیت‌های فرهنگی، برای تصمیم‌گیری جدی، کارآمد و تأثیرگذار، تأکید کرد.    
افزایش امکانات رفاهی دانشجویان، توجه به دانشجویان ورودی جدید و برنامه‌ریزی فرهنگی برای آن‌ها، حضور و توجه مسئولان به دانشکده‌های خارج از پردیس مرکزی، همکاری همه بخش‌های دانشگاه و ایفای نقش آ‌ن‌ها در برنامه‌های فرهنگی، توجه به ظرفیت رسانه در سطح دانشگاه، برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله اردو ها، همایش‌ها و ... که زمینه مشارکت و گفت‌و‌گو با دانشجویان فراهم شود، تصویب و اجرای آیین‌نامه‌های روشن و شفاف در زمینه پوشش و هنجارهای قانونی در سطح دانشگاه و التزام و توجه به اجرای قوانین، برگزاری کارگاه‌های مهارتی و مشاوره در خوابگاه‌های دانشجویی، برگزاری همایش‌ها و نشست‌ها با رویکرد علمی نظام، استفاده از توان و ظرفیت مسئولان در ورود مقتدرانه، عالمانه و همه جانبه به مسائل، توجه به نظرات نسل امروز، تشکیل کانون‌های اختصاصی برای دختران و برگزاری کرسی‌های آزاد‌اندیشی و پاسخ عالمانه به شبهات روز از جمله مهم‌ترین پیشنهادها و نظرهایی بود که توسط دانشجویان شرکت‌کننده در این نشست مطرح شد.
 

کلید واژه ها: دانشگاه رهبری دانشگاه فرهنگی دانشگاه وضعیت فرهنگی دانشگاه نهاد رهبری دانشگاه تحلیل وضعیت فرهنگی دانشگاه دانشگاه علامه دانشگاه علامه طباطبائی فرهنگی وضعیت فرهنگی


نظر شما :