حضور جمعی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی در دیدار رهبر انقلاب اسلامی با فعالان دانشجویی

۳۰ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۲ کد : ۲۱۲۷۹ خبر روز
تعداد بازدید:۱۷۳۵
رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر سه شنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۲ با بیش از هزار نفر از اعضای تشکل‌ها و فعالان دانشجویی دیدار کردند که در این دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی حضور داشتند.
حضور جمعی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی در دیدار رهبر انقلاب اسلامی با فعالان دانشجویی

به گزارش روابط عمومی، رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر سه شنبه 29 فروردین ماه 1402 با بیش از هزار نفر از اعضای تشکل‌ها و فعالان دانشجویی دیدار کردند. سیدامین توکلانی (دبیر اتحادیه اقتصاد)، فاطمه نجفی (دبیر مجمع انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی)، کیوان شیخی(دبیر اتحادیه گردشگری) و سیدرضا هاشمی(دبیر اتحادیه حقوق) از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی، به نمایندگی از انجمن ها و اتحادیه های علمی دانشجویی در دیدار رهبری با فعالان دانشجویی حضور داشتند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار، دانشجو، فعالیت‌ها و مطالبات دانشجویی را یک فرصت و ارزش برای کشور خواندند و با اشاره به راهبرد دشمن برای بدبین‌‌کردن ملت ایران به خود و توانایی‌های خود، گفتند: برخلاف خواست دشمن، جامعه دانشجویی باید ایجاد تحول در ذهن و واقعیت جامعه ایران و سپس ایجاد تحول در ذهن و واقعیت جهان را در افق بلندمدت نگاه و تلاش‌های خود قرار دهد.
ایشان با ابراز مخالفت با کسانی که فعالیت‌های دانشجویی را تهدید می‌دانند، تأکید کردند: نظر قطعی و حتمی من این است که دانشجو، فعالیت‌ها و مطالبه‌اش، احساس مسئولیتش درباره مسائل کشور، انگیزه و شوقش برای برطرف کردن مشکلات و حضور شورانگیزش در حوادث اجتماعی و مناسبات و مراسم سیاسی، یک فرصت و یک ارزش است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص وظیفه دانشجوی مطلوب و آینده‌نگر گفتند: اول ایجاد تحول در ذهن و واقعیت جامعه خود و سپس ایجاد تحول در ذهن و اقعیت جهان. دستیابی به این توانایی عجیب و دور از دسترس نیست. دانشجوی امروز، مدیر سیاسی، اقتصادی و دیپلماسیِ فردا، فیلسوف و محقق فردا، فعال سیاسی و رسانه‌ای فردا، و رئیس و مغز متفکر و عنصر اثرگذار فردا است و اینکه امروز همه می‌گویند دنیا در حال تحول است، این تحول بوسیله مغز‌های متفکر و انسان‌های فعال که شما جوانان و دانشجویان مؤمن جزو آن‌ها هستید، رقم خواهد خورد.
در ابتدای این دیدار، جمعی از نمایندگان تشکل‌های «جامعه اسلامی دانشجویان»، «جنبش عدالت‌خواه دانشجویی»، «بسیج دانشجویی»، «گروه‌های جهادی دانشجویی»، «انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل»، «نشریات دانشجویی»، «دفتر تحکیم وحدت» و «مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی» به بیان دیدگاه های خود درباره مسائل کشور و دانشگاه پرداختند.
«تحکیم مؤثر ارتباط تشکل‌های دانشجویی با عقبه فکری»، «معایب خصوصی‌سازی»، «احیاء سرمایه اجتماعی نظام»، «نوگرایی در حکمرانی با نوسازی ایده‌ها و روش‌ها»، «جبران ضعف‌های نظام حکمرانی به منظور بهبود رابطه مردم و حاکمیت از جمله در انتخابات»، «صیانت از شأن قانون‌گذاری مجلس در برابر شوراهای مشورتی از جمله شورای سران قوا»، «اشکالات وارد بر طرح مولدسازی»، «بازنگری در سیاست‌ها و ساختارهای مورد انتقاد افکار عمومی»، «اجرای همه اصول قانون اساسی به منظور تقویت نقش مردم و افزایش مشارکت سیاسی»، «نیاز به تدوین سیاست‌های کلی مردم‌سالاری دینی»، «مشخص نبودن سازوکار اعتراض قانونی و مردمی»، «پیشبرد کلان‌پروژه‌ها اجتماعی همچون نهضت ملی ساخت مسکن با مردمی‌سازی و مردم‌سپاری»، «ایجاد بسترهای مناسب برای افزایش مشارکت اجتماعی زنان»، «مشارکت دادن گروه‌های جهادی در هدایت منابع مناطق محروم»، «پشتیبانی از گروه‌های جهادی تخصصی از جمله در حوزه اشتغال‌آفرینی و تکمیل زنجیره ارزش»، «جلوگیری از کم‌رونقی نشریات دانشجویی»، «حمایت از دانشجویان صاحب فکر و قلم»، «ضرورت رفع انحصار در فرایند جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها»، «انتقاد از افزایش قیمت‌ها»، «انتقاد از فیلترینگ پلتفرم‌ها و سکوهای اینترنتی»، «ضرورت تحول مبتنی بر "اصول و اصلاح ساختارها و پاسخ‌های نوآورانه"» از محورهای مطرح شده در دیدار جمعی از دانشجویان سراسر کشور با رهبر انقلاب اسلامی بود.

عکس ها از خبرگزاری دانشجو
 

کلید واژه ها: دانشجویی اسلامی انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب اسلامی معظم انقلاب اسلامی اسلامی دانشجویان دانشجویان تحول ایجاد تحول تحول ذهن


نظر شما :