برگزاری نشست هم‌اندیشی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی و کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، ادبی و مذهبی

۲۷ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۶:۳۷ کد : ۲۱۲۴۳ خبر روز
تعداد بازدید:۱۲۶۱
نشست هم‌اندیشی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی و کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، ادبی و مذهبی دانشگاه، شنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۲ در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه برگزار شد.
برگزاری نشست هم‌اندیشی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی و کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، ادبی و مذهبی

به گزارش روابط عمومی، نشست هم‌اندیشی دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی و کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، ادبی و مذهبی دانشگاه علامه طباطبائی با حضور دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه، دکتر داود حسین پور، معاون پژوهشی و دکتر محمدعلی اسلامی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، شنبه26 فروردین ماه 1402 در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی و کرکز اسناد دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
دکتر معتمدی در این نشست گفت: انجمن های علمی و کانون ها فرهنگی و هنری باید برای فعالیت های خود برنامه ریزی مدون داشته باشند تا با حرکت بر محور برنامه های مشخص شده به هدف های ترسیم شده دست پیدا کنند. 
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه از فعالیت های دانشجویی حمایت می کند، افزود: امیدوارم همه برنامه ریزی دانشجویان در انجمن ها، کانون ها و تشکل ها، محقق شود تا زمینه موفقیت و ارتقا دانشگاه نیز فراهم شود.
دکتر اسلامی نیز در این نشست با اشاره به نقشه راه برنامه های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی، گفت: این نقشه مراحل مختلفی دارد که آشنایی با هویت، ظرفیت ها و منابع دانشگاه، هویت شناسی و استعداد یابی فرهنگی، هنری و اجتماعی دانشجویان با رویکرد مسئله محور، نقش آفرینی در عرصه ظرفیت های گروهی و تشکیلاتی، نقش آفرینی در رویدادهای شتاب دهنده استعداد های تخصصی و نقش آفرینی عمومی و تخصصی در رویدادهای حل مسئله، برخی از مهم ترین مراحل این نقشه راه است.
وی در ادامه با برشمردن رویداد های شتاب دهنده و جشنواره های معتبر در حوزه کاری انجمن‌های علمی دانشجویی و کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، ادبی و مذهبی دانشگاه، افزود: جشنواره های بین المللی حرکت، جشنواره حل مسئله، جشنواره رویش، جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی، جشنواره تیتر و نمایشگاه مد لباس و صنایع دستی برخی از شتاب دهنده هایی هستند که سبب ایجاد انگیزه در دانشجویان برای انجام فعالیت های علمی و فرهنگی می شوند.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: تلاش برای تقویت روحیه امید در دانشجویان، تقویت بنیه علمی دانشجویان در جهت پیشرفت علمی، تحول علوم انسانی و نهضت تولید علم، فرآهم آوردن زمینه های مناسب برای فعالیت های جمعی علمی، طراحی و اجرای انواع برنامه های علمی، فرهنگی و آموزشی، تسهیل گری در فرایند ارتباط با جامعه و کشور ، تبیین ظرفیت ها و دستاوردهای علمی و فرهنگی دانشگاه بررسی و تبیین آخرین تحولات علمی در رشته تخصصی، برگزاری نشست ها، کرسی های نقد علمی و دوره های آموزشی، شرکت در رویدادهای دانشکده ای، خوابگاهی، دانشگاهی، ملی و بین المللی، صیانت از ماهیت علمی انجمن های علمی و ماهیت فرهنگی کانون های فرهنگی، برخی از مهم ترین وظایف و ماموریت های انجمن های علمی دانشجویی و کانون های فرهنگی، هنری و اجتماعی دانشگاه است که می تواند به پیشرفت و کارآمدی دانشجویان و رشد فعالیت های جمعی کمک کند.
در بخش دیگری از این نشست دکتر حسین پور با بیان اینکه فعالیت های انجمن های علمی دانشجویی در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی است ولی فعالیت هایی که انجام می شود از جنس علم و پژوهش است، گفت: انجمن های علمی فرصت بسیار خوبی برای دانشجویان جهت ورود به جامعه است. آمارها نشان می دهد که افراد موفق، فعالیت خود را از انجمن ها، کانون ها و تشکل های دانشجویی آغاز کرده اند.
وی اظهار کرد: معاونت پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی آمادگی دارد، ظرفیت های خود را برای رشد و تعالی هر چه بیشتر دانشگاه، در اختیار دانشجویان و انجمن های علمی دانشجویی قرار دهد تا هم به خود، هم به دانشجویان، هم به جامعه و هم به دانشگاه کمک کند.
گفتنی است در ادامه این نشست، دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی و کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، ادبی و مذهبی دانشگاه با طرح موضوعات و چالش های فعالیت های علمی و فرهنگی و رشد و توسعه کمی و کیفی این فعالیت‌ها، درباره رفع این چالش ها، با رئیس دانشگاه به تبادل نظر و گفت و گو پرداختند.
 

کلید واژه ها: علمی انجمن علمی علمی دانشجویی علمی فرهنگی علمی دانشجویی کانون علمی دانشجویی کانون فرهنگی دانشگاه اجتماعی دانشگاه مذهبی دانشگاه اجتماعی ادبی مذهبی دانشگاه


نظر شما :