عملکرد دانشگاه علامه طباطبائی در حوزه ارتباط با صنعت و جامعه در سال ۱۴۰۱/ اینفوگرافیک

۲۶ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۳:۲۰ کد : ۲۱۲۲۷ خبر روز
تعداد بازدید:۵۵۶
دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه علامه طباطبائی در جهت هدایت و هدفمند کردن پژوهش‌های دانشگاهی و تبادل دانش و فن آوری با سازمان‌ها، دستگاه‌های اجرایی و صنایع کشور، ۵۹ فقره قرارداد در سال ۱۴۰۱ به امضا رسانده است.
عملکرد دانشگاه علامه طباطبائی در حوزه ارتباط با صنعت و جامعه در سال ۱۴۰۱/ اینفوگرافیک

به گزارش روابط عمومی، گروه پژوهش های کاربردی دانشگاه علامه طباطبائی در جهت هدایت و هدفمند کردن پژوهش‌های دانشگاهی و تبادل دانش و فن آوری با سازمان‌ها، دستگاه‌های اجرایی و صنایع کشور، 59 قرارداد و تفاهم نامه علمی، پژوهشی با 35 سازمان دولتی و غیردولتی به ارزش بیش از 162 میلیارد ریال در سال 1401 به امضا رسانده که این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال گذشته 78 درصد افزایش یافته است.
گفتنی است گروه روابط دانشگاهی و سمینارهای بین المللی معاونت پژوهشی دانشگاه از سال 1372 که اولین تشکیلات مصوب دانشگاه ابلاغ شده تا سال 1396 با همین نام به کار خود ادامه داد. از سال 1396 با توجه به افزایش وظایف و فعالیت های دانشگاه در حوزه ارتباط با جامعه و صنعت، گروه روابط دانشگاهی و سمینارهای بین الملل به گروه پژوهش‌های کاربردی ذیل مدیریت امور پژوهشی تغییر کرد. هدف اصلی این مجموعه افزایش اثر بخشی پژوهش‌های دانشگاهی بر صنعت، جامعه و زندگی شهروندان است.
تدوین راهبردها و برنامه ‏های لازم برای مشارکت سازنده با سازمان‏ ها و مؤسسات در راستای اجرای پژوهش‌های تقاضا محور، بررسی نظرات و راهکارهای کارگروه های تخصصی در خصوص طرح های کلان وزارت علومف تحقیقات و فناوری و ارائه پیشنهادهای لازم به معاون پژوهش و فناوری وزارت عتف، تشکیل کارگروه های تخصصی در حوزه های اولویت دار و تقاضا محور با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه و متخصصان کشور، همکاری با سازمان ها در اجرای برنامه سیاستی آن ها مبنی بر حمایت از پایان نامه ها و رساله ها با موضوع مرتبط با نیازهای اعلام شده از سوی آن‏ها، اجرای فرایند اعطا و اعزام دانشجویان به فرصت مطالعاتی داخلی، بررسی درخواست های نیاز دانشگاه و جامعه به واحدهای پژوهشی جدید، مطالعه تطبیقی درباره واحدهای مشابه در سایر دانشگاه ها و وزارت خانه ها، طراحی ارتباط مؤثر بین واحدهای پژوهشی و مدیریت امور پژوهشی، برخی از وظایف دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه علامه طباطبائی است.
 

کلید واژه ها: دانشگاه پژوهشی واحدهای پژوهشی پژوهش گروه سال واحدهای


نظر شما :