حضور دانشگاه علامه طباطبائی در هشتمین مجمع عمومی شبکه دانشگاه‌های جاده ابریشم (SUN)

۲۳ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۷:۱۳ کد : ۲۱۰۶۷ خبر روز
تعداد بازدید:۵۳۷
دانشگاه علامه طباطبائی در هشتمین مجمع عمومی شبکه دانشگاه‌های جاده ابریشم (SUN) که به میزبانی دانشگاه کانادایی دبی، در کشور امارات برگزار شد، حضوری چشمگیر داشت.
حضور دانشگاه علامه طباطبائی در هشتمین مجمع عمومی شبکه دانشگاه‌های جاده ابریشم (SUN)

به گزارش روابط عمومی، هشتمین مجمع عمومی شبکه دانشگاه‌های جاده ابریشم (SUN) با حضور بیش از 150 شرکت کننده، 25 رئیس دانشگاه از نقاط مختلف جهان و جمعی از استادان و دانشجویان این شبکه، با موضوع «نقش دانشگاه ها در عصر تکنولوژی و داده های کلان و پیشرفته و ارتباط آن با هوش مصنوعی»، به میزبانی دانشگاه کانادایی دبی، در کشور امارات برگزار شد.
شاخه‌ دانشجویی شبکه راه ابریشم که به اختصار USSUN نامیده می شود عهده‌دار رویدادهای مختلف در طول سال است. از سال 2019 دفتر دبیرخانه دانشجویی این شبکه به دانشگاه علامه طباطبائی منتقل شده است که به طور مستقیم در طرح و برنامه ریزی رویدادها و ارتباط با همه‌ دانشگاه‌های عضو مشارکت دارد. واقع شدن مقر دبیرخانه شبکه دانشگاه های راه ابریشم در این دانشگاه‌،‌ نقش اثربخشی در پیشبرد فعالیت های SUN در بین دانشگاه های ایران داشته است.
در سال‌های گذشته دانشجویان ایرانی با حضور فعال خود در رویدادهای شبکه دانشگاه های راه ابریشم، با کسب 12 مقام در بخش‌های مختلف خوش درخشیدند که امسال نیز نفر نخست در بخش PHOCOS(مسابقه عکاسی) و نفر نخست در بخش S-DECOS (مسابقه سخنرانی) از دانشگاه علامه طباطبائی بودند.
در حاشیه هشتمین مجمع عمومی شبکه دانشگاه‌های جاده ابریشم، نمایشگاه فرهنگی توسط دبیرخاخه دانشجویی برگزار شد. در این نمایشگاه، دانشجویان کشورهای مختلف نماد فرهنگی و سوغاتی های سنتی کشور خود را به نمایش گذاشتند که این نمایشگاه با استقبال شرکت کنندگان در مجمع عمومی همراه شد. 
گفتنی است شبکه دانشگاه های راه ابریشم متشکل از 81 دانشگاه از 27 کشور جهان است. این شبکه در جهت بازسازی روح جاده ابریشم و گسترش دوباره ارتباط و همکاری های کشورهایی که در مسیر این جاده باستانی قرار گرفته اند، سالانه رویداد های مختلفی را برای دانشجویان دانشگاه های عضو برگزار می کند.  این رویدادهای علمی و فرهنگی شامل مسابقات مختلف، کارگاه های آموزشی، سمینار و همایش، تورهای مجازی و حقیقی است که برای دانشجویان فرصت حضور در رویدادهای بین المللی را  به وجود می آورد.

کلید واژه ها: دانشگاه شبکه دانشگاه شبکه ابریشم جاده ابریشم دانشجویان عمومی مجمع عمومی جاده


نظر شما :