دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه چیه تی پسکارا ایتالیا تفاهم نامه همکاری علمی امضا کردند

۰۶ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۶:۱۲ کد : ۲۰۸۵۰ خبر روز
تعداد بازدید:۸۰۶
دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه چیه تی پسکارا ایتالیا با هدف تبادل دانش و تجربه های اندیشمندان دو کشور ایران و ایتالیا تفاهم نامه همکاری علمی امضا کردند.
دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه چیه تی پسکارا ایتالیا تفاهم نامه همکاری علمی امضا کردند

به گزارش روابط عمومی، به منظور گسترش همکاری‏های علمی بین المللی و با هدف تبادل دانش و تجربه های اندیشمندان دو کشور ایران و ایتالیا، دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه چیه تی پسکارا، تفاهم نامه همکاری های علمی امضا کردند.
دانشگاه چیه تی پسکارا که از دانشگاه‏های بنام ایتالیا محسوب می‏شود، علاوه بر برنامه های داخلی که به زبان ایتالیایی ارائه می کند، طیف وسیعی از برنامه های بین المللی را در زمینه های مختلف علمی، در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به زبان انگلیسی ارائه می دهد که این امر می تواند زمینه تبادل استادان و دانشجویان دو دانشگاه را فراهم سازد.
با توجه به جامع بودن مفاد تفاهم نامه، با امضای این تفاهم نامه، زمینه همکاری دو دانشگاه در حوزه های مختلف علمی همچون تبادل استاد و دانشجو، چاپ مقالات مشترک، برگزاری همایش های علمی مشترک، راه اندازی دوره های مشترک علمی و دیگر فعالیت‏های علمی و پژوهشی مشترک فراهم شده است.
گفتنی است دانشگاه چیه تی پسکارا (Università degli Studi “G. d’Annunzio” Chieti-Pescara) یک دانشگاه دولتی  است که در دو پردیس اصلی، در دو شهر مجاور کیتی و پسکارا ایتالیا واقع شده است. این دانشگاه در سال 1960 تاسیس شده و علاوه بر 12 دانشکده، دارای قطب علوم(Ce.S.I.)، موسسه پیشرفته فنآوری های پزشکی (ITAB)، مرکز آموزش مداوم(CEDUC) و بنیاد لئوناردو داوینچی و G. D’Annunzio است.
 

کلید واژه ها: دانشگاه دانشگاه چیه دانشگاه چیه تی دانشگاه چیه تی پسکارا علمی rlm پسکارا تی پسکارا چیه تی پسکارا مشترک


نظر شما :