دانشگاه علامه طباطبائی و اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان تفاهم نامه همکاری علمی و پژوهشی امضا کردند

۲۶ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۴:۵۶ کد : ۲۰۷۷۴ خبر روز
تعداد بازدید:۸۴۷
دانشگاه علامه طباطبائی و اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با هدف ترویج همکاری هدفمند و هم افزا در جهت دستیابی به ارزش های والای انقلاب اسلامی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
دانشگاه علامه طباطبائی و اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان تفاهم نامه همکاری علمی و پژوهشی امضا کردند

به گزارش روابط عمومی، در نشست مشترک دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی و مهندس حسین یونسی، مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا که در سالن شورای حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد، تفاهم نامه مشترک همکاری با هدف ترویج همکاری هدفمند و هم افزا در جهت استفاده از تجربه های علمی و پزوهشی به امضا رسید.
در این نشست، دو طرف در خصوص برگزاری نشست های تخصصی و استفاده از ظرفیت های علمی،آموزشی، پژوهشی و مشاوره ای گفت و گو و تاکید کردند ضرورت دارد که سازمان ها، نهادها و دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران جهت حل چالش ها و مسائل جامعه، با اتکا به استفاده بهینه از پتانسیل های موجود، ایجاد ظرفیت ها، پرورش قابلیت ها و برخورداری از توانایی های مورد نیاز، به صورت هدفمند و هم افزا فعالیت کنند. 
دکتر معتمدی در ابتدای این نشست با ارائه گزارشی از امکانات و ظرفیت های دانشگاه علامه طباطبائی، گفت: این دانشگاه یک دانشگاه تخصصی در حوزه علوم انسانی است و دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی در 270 رشته تحصیل می کنند که برخی از این رشته ها ارتباط نزدیکی با فعالیت های اداره کل بنادر دارد. 
وی ادامه داد: ما علاقه مند هستیم ارتباط خود را با اداره کل بنادر در زمینه های مشترک گسترش دهیم به طوری که دو طرف از خدمات و فعالیت های آموزشی، پژوهشی، علمی و مشاوره ای بهره مند شوند.
مهندس یونسی نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل بنادر، گفت: تلاش می کنیم که همه فعالیت های اداره کل بنادر پایه علمی داشته باشد و قبل از انجام و اجرای کارها، مطالعات و پژوهش های دقیقی انجام شود. 
وی با اشاره به اینکه همه کارکنان اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان تحصیلات دانشگاهی دارند، افزود: ما هر سالانه در موضوعات مختلف نیاز سنجی آموزشی انجام می دهیم تا بتوانیم به کارکنان برای به روز رسانی اطلاعاتشان کمک کنیم. از آنجا که کارکنان اداره کل بنادر آموزش های تئوری را پشت سر گذاشته اند بیشتر به دنبال آموزش های عملی و هدفمند هستیم که امیدواریم بتوانیم در این حوزه از ظرفیت دانشگاه علامه طباطبائی به نحو مطلوب استفاده کنیم.
مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه در بندر دو بخش خصوصی و دولتی فعال هستند، ادامه داد: دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی می توانند با حضور در این بخش ها دوره های کارآموزی طی کنند و از این طریق ارتباط با صنعت دانشگاه نیز شکل بگیرد.
استفاده مطلوب از توان علمی، تخصصی، آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه برای رفع نیازهای مطالعاتی و تحقیقاتی، همکاری در برگزاری همایش ها و سمینارهای مشترک علمی-تحقیقاتی، نمایشگاه های تخصصی و کارگاه های آموزشی در موضوعات مورد توافق طرفین، انجام خدمات مشاوره در موضوعات تخصصی دانشگاه به درخواست اداره کل، انجام خدمات مطالعاتی و امکان سنجی مورد نیاز به درخواست اداره کل، استفاده متقابل از کتابخانه و اسناد علمی بر اساس شرایط تعیین شده توسط دانشگاه، برگزاری بازدیدهای متقابل علمی و همچنین انجام پروژه های تحصیلی دانشجویان در اداره کل، حمایت از پایان نامه ها و رساله های تحصیلات تکمیلی در زمینه های مورد نیاز اداره کل و همکاری در انجام کارآموزی دانشجویان آن دانشگاه در حد ظرفیت اداره کل برخی از موضوعات این تفاهم نامه هستند.
در پایان این نشست که جمعی از مدیران و معاونان اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و دانشگاه علامه طباطبائی حضور داشتند، تفاهم نامه همکاری به امضای دو طرف رسید.
 

کلید واژه ها: دانشگاه دانشجویان دانشگاه دانشگاه علامه دانشگاه علامه طباطبائی اداره اداره بنادر اداره بنادر دریانوردی اداره بنادر دریانوردی استان بنادر بنادر دریانوردی


نظر شما :