برگزیدگان نخستین جشنواره جایزه ملی سردار شهید سلیمانی معرفی و تجلیل شدند

۲۴ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۳:۱۷ کد : ۲۰۷۴۶ خبر روز
تعداد بازدید:۱۴۲۰
نخستین جشنواره جایزه ملی سردار شهید سلیمانی به میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار و از  ۱۹ دانشجوی برگزیده شاهد و ایثارگر تجلیل شد.
برگزیدگان نخستین جشنواره جایزه ملی سردار شهید سلیمانی معرفی و تجلیل شدند

به گزارش روابط عمومی، نخستین جشنواره جایزه ملی سردار شهید سلیمانی با حضور دکتر هاشم داداش‌پور، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، حجت الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر اردوان ارژنگ، معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان، دکتر فردین تقی زاده، مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان و جمعی از مدیران و معاونان سازمان امور دانشجویان و دانشگاه، امروز 24 بهمن ماه 1401، به میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
دکتر داداش‌پور در این مراسم ضمن خوش‌آمدگویی به خانواده‌های شاهد و ایثارگر، گفت: با توجه به روند تحولی که بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی به وجود آمد، اکنون در مسیر بزرگ‌تری قرار گرفته ایم تا بتوانیم گام های بلند تری را در تمامی عرصه های مختلف برداریم.
وی بیان کرد: اگر ۴۴ سال عمر انقلاب اسلامی را با دقت مرور کنیم، خواهیم دید که در دانشگاه‌ها حرکت‌های بزرگ و تحولات چشمگیری رخ داده است. دانشگاه ها در حوزه‌های مختلف، حماسه‌آفرینی کرده‌اند به طوری که توانسته اند جایگاه ایران را در دنیا ارتقا دهند. اگر اکنون کشور ایران جزء ۱۵ کشور برتر جهان در حوزه علمی است به دلیل نگرش و دوراندیشی و برنامه های راهبردی رهبر حکیم انقلاب اسلامی به موضوع انقلاب علمی است. اگر بگوییم در این سال ها انقلاب علمی رخ داده است، بیراه نگفته‌ایم اما مسیر درازی نیز پیش رو داریم تا بتوانیم از لحاظ علمی در بین ده کشور دنیا قرار گیریم.

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: اگر اکنون در این جشنواره دور هم جمع شده‌ایم معنایش این است که ما وظیفه ای بر دوش داریم و باید به آن پایبند باشیم و عمل کنیم. پدران ما در جهاد حق علیه باطل حضور داشته‌اند و جانشان را فدا کردند، اکنون نوبت ماست تا به گونه‌ای دیگر در این جهاد حضور یابیم و این جهاد به طور قطع همان جهاد علمی است. سهم فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران باید بیش از سایر افراد باشد و در این مسیر الگو دانشجویان دیگر باشند.
وی با بیان اینکه با برگزاری این جشنواره ملی قصد داریم نشان دهیم که دانشجویان شاهد و ایثارگر نیز همچون سایر دانشجویان از استعدادهای برتر برخوردار هستند، تصریح کرد: به فرموده حضرت امام (ره)، «اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد»، این جمله بسیار مهم است و باید در مورد آن فکر کرد زیرا شهید سلیمانی نیز در جهت تحقق این شعار به حفظ مرزهای جغرافیایی و مقابله با دشمنان پرداخت و توانست محور مقاومتی را ایجاد کند که دستاوردهای بسیار مهمی را برای کشور و منطقه و حتی جهان داشت و به دلیل همین دستاوردهای بین المللی بود که توسط آمریکا و کشورهای حامی آمریکا به شهادت رسید.
دکتر داداش پور گفت: در فضای کنونی ما باید نقش مکمل داشته باشیم و آن تمرکز بر جهاد علمی برای رسیدن به هدف بزرگ یعنی فتح سنگرهای کلیدی جهان است. این اتفاق بدون تلاش رقم نخواهد خورد بلکه باید زمینه های لازم را فراهم کنیم تا نگاه انقلابی را به جهان ارائه دهیم.
وی در پایان خاطر نشان کرد: تلاش‌های شما دانشجویان نه تنها سبب پیشرفت فردی شما می‌شود بلکه این تلاش ها در جهت‌ ایفای مسئولیت دینی و اجتماعی شما نیز است و البته امیدوارم همه ما بتوانیم در انجام مسئولیت های دینی و اجتماعی خود کوشا باشیم.
در بخش دیگری از این مراسم دکتر تقی‌زاده ضمن تبریک دهه مبارک فجر و خیر مقدم به  ایثارگران و دانشجویان گفت: یکی از برنامه های اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان در سال ۱۴۰۱، برای دانشجویان شاهد و ایثارگر، برگزاری نخستین جشنواره جایزه ملی سردار سلیمانی بود. این جایزه ملی که به پاسداشت قدردانی از زحمات سردار دل ها به نام شهید سلیمانی مزین شد با هدف شکوفایی و تبلور استعدادهای دانشجویان شاهد و ایثارگر و مدیریت هدفمند این استعدادها برگزار شد و در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: بر اساس این جایزه ملی، پذیرفته‌‎شدگان کنکور سراسری رتبه‌های زیر ۵۰۰ کشوری در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی و رتبه‌های زیر ۳۰۰ گروه‌های آزمایشی زبان و هنر، در مقطع کارشناسی ارشد رتبه‌های یک تا پنج در هر کد رشته و در مقطع دکتری رتبه‌های یک تا سه در هر کد رشته برای شش ماه کمک هزینه تحصیلی دریافت خواهند کرد. همچنین این جایزه برای دانشجویان کارشناسی و دکتری تخصصی در هشت فاز شش ماهه و برای دانشجویان کارشناسی ارشد در چهار فاز شش ماهه طراحی شده است.
مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان افزود: تمدید پرداخت کمک هزینه تحصیلی در فازهای دوم به بعد منوط به شرایط آموزشی دانشجویان است، به طوری که دانشجویان اگر جزء 20 درصد برتر کلاس درس خود باشند می‌توانند از این کمک هزینه برای ترم بعد استفاده کنند.
در پایان این مراسم، از «آوا واعظ فخری»، «حمید سینی ساز شهشهانی»، «زهرا تیموری جروکانی»، «رضا دلباز» و «نهال بابالی» در مقطع دکتری؛ از «فواد امیری‌فر»، «سیده فاطمه ارجائی» و «محمد حسام ربیعی» در مقطع کارشناسی ارشد و از «فریدون صلح جو»، «احسان محترم»، «عماد مسعودی همت آبادی»، «فاطمه محبی»، «فاطمه قلی پور» و «فاطمه جعفری» در مقطع کارشناسی به عنوان دانشجویان برگزیده شاهد و ایثارگر نخستین جشنواره جایزه ملی سردار شهید سلیمانی تقدیر شد.
 

کلید واژه ها: دانشجویان امور دانشجویان سازمان امور دانشجویان ایثارگر سازمان امور دانشجویان دانشجویان شاهد ایثارگر دانشجویان شاهد دانشجویان شاهد ایثارگر سازمان امور سازمان امور شاهد ایثارگر سازمان امور


نظر شما :