پیام رئیس دانشگاه علامه طباطبائی به‌مناسبت فرارسیدن ۴۴امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

۲۱ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۳:۱۶ کد : ۲۰۶۹۷ خبر روز
تعداد بازدید:۱۰۷۲
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در پیامی آغاز چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی را تبریک گفت.
پیام رئیس دانشگاه علامه طباطبائی به‌مناسبت فرارسیدن ۴۴امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

به گزارش روابط عمومی،‌ دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در پیامی آغاز چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی را تبریک گفت.

در این پیام آمده است:


به نام خدا

«فرا رسیدن چهل و چهارمین سالگرد فجر پیروزی انقلاب اسلامی، یوم الله ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ را به خانواده بزرگ دانشگاه علامه‌طباطبائی، اساتید معظم،  دانشجویان عزیز و کارکنان خدوم دانشگاه تبریک عرض می کنم. از ابتدای انقلاب تا کنون دانشگاه و حوزه به عنوان دو کانون راهبردی در تولید اندیشه و عمل در زیست علمی، سیاسی و فرهنگی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران در کنار امام و رهبری عزیز و همگام و همراه با ملت بزرگ ایران به ایفای نقش پرداخته است. همه ساله در ۲۲ بهمن ملت قهرمان ایران، پیروزی خود را جشن می گیرند و دانشگاهیان و خاصه خانواده بزرگ دانشگاه علامه‌طباطبائی  نیز همگام و همراه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن فعالانه و مسئولانه شرکت می کنند.
انقلاب اسلامی مردم ایران، خاستگاهی فکری و اعتقادی در فرهنگ ریشه دار اسلام و ایران دارد.
امام خمینی(ره)، به عنوان، رهبری سیاسی، مذهبی برخاسته از متن فقه جواهری و درک درست و بموقع دنیای سیاست، با علم و حکمت و اخلاص و شجاعت پس از سالیان سال مجاهدت توانست با همراهی و اتحاد مردم، بساط ۲۵۰۰ سال نظام شاهنشاهی را در ایران برچیند. اکنون ۴۴ سال است که با وجود همه ی کارشکنی های نظام استکباری غرب و دیگر همپیمانان آمریکا و تحریم و تحریف و کارشکنی های برخی غرب زده ها، اما، امروز قدرتمندتر از دیروز، در منطقه و در جهان حضور دارد و به خواست خداوند و عنایات امام زمان(عج) بر مشکلات پیش رو چیره می شود.
بی شک اقتدار ایران امروز، در درجه اول ناشی از فداکاری های مردم ایران و بویژه خانواده های معظم شهدا است و در درجه دوم، ناشی از  تلاش های جهادی استادان و دانشگاهیان در استقلال علمی ایران و قرار گرفتن  ایران در  جایگاه های برتر دنیا در بسیاری از علوم انحصاری مانند نانو تکنولوزی، سلول های بنیادی، دانش هسته ای، صنایع فوق پیشرفته صنایع نظامی،  پزشکی و مانند آن است. پیشرفت هایی که اصولا در رژیم سابق ستم شاهی حتی تصورش هم ممکن نبود. 
دانشگاه علامه‌طباطبائی به عنوان دانشگاه تخصصی در علوم انسانی این شایستگی و ظرفیت را دارد که با تحقیق و پژوهش و نوآوری در منابع معتبر و غنی از متفکران اسلامی مانند علامه طباطبائی و دیگران که خود مأخوذ از منابع وحی و سنت است و نیز عطف توجه به دانش روز جهان ، نیاز جهان پیش رو را در علوم انسانی و اجتماعی  بر طرف سازد. ان شالله»

 

                                                                                                عبدالله معتمدی

                                                                                      رئیس دانشگاه علامه طباطبائی

کلید واژه ها: ایران دانشگاه دانشگاه علامه اسلامی انقلاب اسلامی انقلاب علامه علامه طباطبائی نظام


نظر شما :