دوره دانش افزایی دانشجویان رشته زبان ترکی در قزاقستان برگزار شد

۲۱ آذر ۱۳۹۵ | ۰۳:۳۰ کد : ۲۰۶۷ آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۳۴۶۶
جمعی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی به سرپرستی دکتر بهروز بیک بابایی، مدیر گروه گروه زبان و ادبیات زبان ترکی استانبولی، برای گذراندن دوره دانش افزایی کوتاه مدت به کشور قزاقستان سفر کردند.
دوره دانش افزایی دانشجویان رشته زبان ترکی در قزاقستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی به نقل از مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی، این سفر که آبان ماه سال جاری با هدف گذراندن دوره دانش افزایی در زمینه زبان ترکی قزاقی و مطالعات آسیای مرکزی و قفقاز و بازدید از دانشگاه اوراسیای مرکزی شهر آستانه و دانشگاه الفارابی شهر آلماتی ترتیب داده شده بود 10روز به طول انجامید. 

در کارگاه‌های آموزشی که برای گروه اعزامی دانشگاه علامه طباطبائی ترتیب داده شده بود، مباحث مختلفی در مورد زبان و ادبیات ترکی استانبولی و قزاقی در قالب گرامر، مقایسه و بررسی فونتیک لهجه‌های مختلف، ادبیات کلاسیک و مدرن، گرامر و خواندن زبان قزاقی، بررسی فرهنگ، آداب و رسوم ملت قزاقستان و ... مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در گروه روابط بین الملل نیز دانشجویان درس هایی در زمینه سیاست خارجی قزاقستان در منطقه آسیای مرکزی و قفقاز را گذراندن و خانم قاسم پور شیرازی موفق به ارایه یک سخنرانی در زمینه سیاست خارجی ایران در خاورمیانه شد.

در طول این سفر و در جریان دیدار با مسئولان دانشگاه‌های میزبان از کشور قزاقستان پیشنهاداتی نیز مبنی بر تبادل استاد و دانشجو، انجام فعالیت‌های علمی و فرهنگی مشترک اعم از برگزاری همایش، تهیه‌ نشریه و کتاب و پذیرش دانشجو در رشته‌های مشترک بین دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه ملی اوراسیا و الفارابی از سوی دکتر بیک‌ بابایی مطرح شد که مورد استقبال مسئولین و استادان این مراکز آموزشی قرار گرفت.

در روز آخر این سفر، گروه دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی میهمان سفیر ایران در قزاقستان بودند. در این دیدار مجتبی دمیرچی‌لو، به همراه معاون و رایزن فرهنگی خود ساعاتی را به بحث و گفت‌و‌گو در مورد اهداف و دیدگاه‌های دانشجویان میهمان پرداختند.

لازم به ذکر است دانشجویان اعزامی به این سفر علمی عبارتند از: حمید جلیلی، رقیه ذاکری، غزل اسلامخواه، بهار ‌زهرا مریدی، گلناز عبدالله پور، نگین مرادخانی و یاسمین غلامرحمانی از دانشجویان مقطع کارشناسی گروه زبان و ادبیات ترکی استانبولی، زهرا قاسمپور شیرازی دانشجوی رشته مطالعات قفقاز و آسیای میانه از گروه‌ آموزشی روابط بین‌الملل و اطهر رضایی دانشجوی مدیریت بیمه.

 


نظر شما :