در دیدار با هیئت دانشگاه پرتوریای آفریقای جنوبی مطرح شد؛

اساس اخلاق بر مبنای طهارت و پاکی است

۱۱ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۶ کد : ۲۰۶۵۳ خبر روز
تعداد بازدید:۵۷۸
رئیس دانشکده الهیات و ادیان دانشگاه پرتوریا آفریقای جنوبی با هیئت همراه ضمن بازدید از دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه علامه طباطبائی با رئیس این دانشکده دیدار و گفت‌وگو کرد.
اساس اخلاق بر مبنای طهارت و پاکی است

به گزارش روابط عمومی، پروفسور ران توا لتسوسا، رئیس دانشکده الهیات و ادیان دانشگاه پرتوریا که در رأس هیئت چهار نفره از آفریقای جنوبی برای شرکت در دور دوم گفت‌وگوی دینی به کشورمان سفر کرده‌اند، ضمن بازدید از دانشکده الهیات دانشگاه علامه طباطبائی با دکتر حسام الدین خلعتبری، رئیس این دانشکده دیدار و گفت‌وگو کرد.
دکتر خلعتبری در این دیدار با تشریح فعالیت‌های دانشکده دانشگاه علامه طباطبائی، گفت: این دانشکده برنامه تحول در علوم انسانی دانشگاه را دنبال می‌کند که در محوریت آن، مباحث الهیاتی است. 
وی با تأکید بر اینکه اخلاق باید در بستر عدالت و دور از افراط گرایی باشد، افزود: اساس ادیان بر مبنای اخلاق و عمل صالح است و عدالت اصلی ترین رکن آن است. همچنین اساس اخلاق بر مبنای طهارت و پاکی است، ما هم باید به دنبال پاکیزگی خود و جهان باشیم.
رئیس دانشکده الهیات دانشگاه علامه طباطبائی در پایان سخنانش، پیشنهاد امضای تفاهم نامه همکاری مشترک با دانشکده الهیات و معارف اسلامی و دانشکده الهیات و ادیان دانشگاه پرتوریا را مطرح کرد که مورد استقبال هیئت آفریقایی قرار گرفت. 

کلید واژه ها: دانشکده رئیس دانشکده دانشکده الهیات دانشگاه دانشگاه علامه دانشگاه علامه طباطبائی الهیات طباطبائی علامه طباطبائی علامه


نظر شما :