از سوی معاون پژوهشی: ویژه برنامه های هفته پژوهش در دانشگاه اعلام شد

۲۰ آذر ۱۳۹۵ | ۰۳:۳۰ کد : ۲۰۶۱ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۵۳۲۱
دکتر حبیب هنری معاون پژوهشی دانشگاه : پژوهش باید محور فعالیت های دانشگاه باشد.
از سوی معاون پژوهشی: ویژه برنامه های هفته پژوهش در دانشگاه اعلام شد

دکتر حبیب هنری معاون پژوهشی دانشگاه در گفتگو با روابط عمومی ضمن اعلام برنامه های هفته پژوهش در دانشگاه افزود: این هفته فرصت مغتنمی است تا تولیدات علمی و فعالیت پژوهشی اعضای هیات علمی دانشگاه و دانشجویان و دانش پژوهان مورد مداقه قرار گیرد تا بدین ترتیب ارزیابی برنامه یک سال گذشته و مبنائی برای برنامه ریزی سال آتی باشد.

معاون پژوهشی دانشگاه با اشاره به اهمیت نقش دانشگاه در حل مسائل و مشکلات و توسعه همه جانبه افزود: بایستی پژوهش، محور فعالیت‌های دانشگاه باشد. وی افزود: اگر بپذیریم که دانشگاه نقش مهم و تاثیر گذار در زمینه توسعه جامعه دربخش های مختلف دارد، بنابراین انتظارمی رود دانشگاه نقش اساسی خود را در جامعه به خوبی ایفا کند و بی شک مهم ترین وسیله برای رسیدن به این مهم پژوهش است.

دکتر هنری به برنامه های مختلف تدارک دیده شده در طی این هفته اشاره کرد و بیان داشت: در هفته پژوهش کلیه دانشکده ها و مراکز پژوهشی دانشگاه فعالیت های پژوهشی خود را به اشکال مختلف عرضه می کنند. برگزاری جلسات سخنرانی، نشست های علمی، کارگاه های آموزشی، پژوهشی، نمایشگاه کتاب و برگزاری کرسی های علمی ترویجی بخشی از این برنامه ها است.

معاون پژوهشی برگزاری مراسم ویژه این هفته با دعوت از استادان و پژوهشگران دانشگاه را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد و افزود: مراسم گرامیداشت هفته پژوهش 23 آذر ماه در محل پردیس مرکزی برگزار خواهد شد که در این برنامه با حضور رئیس دانشگاه از استادان و دانشجویان برگزیده در زمینه پژوهشی تقدیر خواهد شد. او اضافه کرد: همچنین در طی این هفته نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه در محل پردیس شماره یک دانشگاه برپاشده است که دانشکده ها و مدیریت های پژوهشی دانشگاه دستاوردهای علمی، پژوهش خود را عرضه خواهند داشت.

دکتر هنری در پایان این گفتگو به مشارکت دانشگاه علامه طباطبائی در هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور اشاره کرد و بیان داشت: از سوی دیگر همچون سال های گذشته دانشگاه علامه طباطبائی در هفدهمین نمایشگاه دستاورد های پژوهشی، فناوری که از تاریخ 24 الی 28 آذر ماه در محل نمایشگاه های بین المللی برگزار خواهد شد،حضور فعال و موثر خواهد داشت.


نظر شما :