جزئیات برگزاری مراسم اعتکاف دانشجویی در مسجد دانشگاه علامه طباطبائی

۰۳ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۶:۴۳ کد : ۲۰۵۲۲ خبر روز
تعداد بازدید:۲۹۷۲
بزرگ ترین مراسم معنوی اعتکاف دانشجویی کشور در دانشگاه علامه طباطبائی با عنوان «باب الوصال۶» به همت «هیئت اصحاب عاشورایی» از پانزدهم بهمن ماه ۱۴۰۱ به مدت سه روز در مسجد امام علی(ع) پردیس مرکزی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
جزئیات برگزاری مراسم اعتکاف دانشجویی در مسجد دانشگاه علامه طباطبائی

به گزارش روابط عمومی، بزرگ ترین مراسم معنوی اعتکاف دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه علامه طباطبائی با عنوان «باب الوصال۶» و با شعار «انت کهفی: تو پناهگاه من هستی» به همت «هیئت اصحاب عاشورایی»، مانند سال های گذشته از 15 تا 17 بهمن ماه 1401، مصادف با 13، 14 و 15 ماه مبارک رجب، در مسجد امام علی(ع) این دانشگاه برگزار می شود.
مجید عزتی، مسئول هیئت اصحاب عاشورایی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به آغاز ثبت نام دانشجویان، از 25 دی ماه برای شرکت در مراسم اعتکاف دانشگاه، اظهار کرد: طبق برنامه هر ساله و در ماه رجب، شاهد حضور دانشگاهیان به ویژه دانشجویان در این مراسم معنوی و نورانی هستیم. امسال نیز با برنامه ریزی و ایجاد شرایط مناسب پذیرای هرچه بهتر دانشگاهیان در مراسم روحانی و معنوی اعتکاف هستیم.
وی با تاکید بر اطلاع رسانی گسترده برای آگاهی علاقه مندان و ثبت نام دانشگاهیان برای حضور در این مراسم معنوی، گفت: امسال مراسم سه روزه اعتکاف همراه با برنامه‌های متنوع به همت هیئت اصحاب عاشورایی و با همکاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاونت فرهنگی و اجتماعی، معاونت دانشجویی و دیگر واحدهای دانشگاه برای برقراری نظم، پذیرایی و اجرای برنامه های مختلف مذهبی برگزار می‌شود.
عزتی به برگزاری برنامه های مختلف شامل مناجات خوانی، مداحی، جلسات وعظ، محافل انس با قرآن کریم، جلسات تدبر در قرآن و پاسخگویی به شبهات اعتقادی و احکام شرعی و حلقه های معرفتی مشاوره های دینی اشاره و خاطر نشان کرد: برپایی گعده های گفت و گو و جلسات پرسش و پاسخ با حضور استادان و صاحب نظران نیز در این مراسم معنوی مورد توجه قرار گرفته است.
وی با اعلام اینکه در مراسم اعتکاف دانشگاه علامه طباطبائی حجج الاسلام محسن قنبریان، سعید شحیطاط، علی سعیدیان و حمیدرضا مهدوی ارفع به عنوان واعظ حضور دارند، افزود: حاج جواد حیدری، کربلایی امین شادکام، کربلایی محمدحسن فیضی، کربلائی سید امیر حسینی و کربلایی مصطفی اللهیاری به عنوان مداح و حاج رضا بکایی، حاج مرتضی طاهری و کربلایی سعید هدایتیان نیز به عنوان مناجات خوان در این مراسم معنوی و پرفیض حضور دارند.
مسئول هیئت اصحاب عاشورایی بر تلاش برای ایجاد تسهیلات و امکانات مناسب برای اجرای مطلوب مراسم اعتکاف و شرکت دانشگاهیان در این مراسم تاکید کرد و گفت: از شروع ثبت نام تا کنون، 620 نفر برای شرکت در این مراسم پرفیض ثبت نام کرده اند. امسال امکان پذیرایی از 800 معتکف را در مسجد دانشگاه داریم که از این تعداد، تا کنون 300 نفر برای خواهران و 500 نفر برای برادران ظرفیت در نظر گرفته شده است ولی با توجه به استقبال معتکفان، امکان تغییر در این ظرفیت ها وجود دارد.
وی در خصوص اینکه آیا مراسم اعتکاف جدا برای استادان برگزار می‌شود، افزود: برنامه اختصاصی برای اعتکاف استادان نداریم. استادان در صورت علاقه مندی می‌توانند در همان برنامه اعتکاف دانشگاه‌ با حضور دانشجویان شرکت کنند.
گفتنی است مهلت ثبت نام در مراسم معنوی اعتکاف تا 5 بهمن ماه 1401 از طریق پرس لاین به نشانی https://survey.porsline.ir/s/JbcbCyOl ادامه دارد.

کلید واژه ها: مراسم مراسم معنوی مراسم اعتکاف اعتکاف معنوی اعتکاف اعتکاف دانشگاه دانشگاه دانشگاه علامه دانشگاه علامه طباطبائی معنوی


نظر شما :