وزیر علوم در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه علامه طباطبائی:

قطع اینترنت در زمان برگزاری کنکور سراسری در جهت تحقق عدالت آموزشی است

۲۹ دی ۱۴۰۱ | ۱۸:۱۲ کد : ۲۰۴۷۸ خبر روز
تعداد بازدید:۱۵۲۳
وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: اینترنت را در حوزه‌های برگزاری کنکور به دلیل آسودگی خاطر داوطلبان و توجه به عدالت آموزشی، قطع کردیم.
قطع اینترنت در زمان برگزاری کنکور سراسری در جهت تحقق عدالت آموزشی است

به گزارش روابط عمومی، دکتر محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به همراه دکتر عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش و معاون وزیر علوم و سید مجید میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، صبح امروز 29 دی ماه با حضور در دانشگاه علامه طباطبائی، از روند برگزاری نوبت نخست کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ بازدید کردند.
دکتر زلفی گل در حاشیه این بازدید با اشاره به قطع اینترنت در حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری گفت: به دلیل آسودگی خاطر داوطلبان و اینکه بدانند موضوع عدالت آموزشی در کانون توجه قرار دارد، اینترنت را در مدت زمان برگزاری کنکور قطع کردیم.
وی تاکید کرد: پیشگیری از هر تخلفی شرط عقل است و به خاطر آرامش داوطلبان کنکور از شورای امنیت کشور خواستیم که اجازه دهند اینترنت محل برگزاری آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و نقاط اطراف حوزه‌های برگزاری آزمون قطع شود تا تخلفی انجام نشود.

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری درباره نخستین کنکور که در فصل سرد سال برگزار می‌شود، گفت: سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان متولی برگزاری آزمون ورود به دانشگاه‌ها موظف است برمبنای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی کنکور را دو مرتبه در سال برگزار کند که یک مرتبه آن در دی‌ماه خواهد بود که به همین منظور برای گرمایش حوزه های امتحانی تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
وی با بیان اینکه نوبت نخست کنکور در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی‌ماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: حدود نیمی از داوطلبان نخستین نوبت کنکور سراسری ۱۴۰۲، امروز پنج‌شنبه ۲۹ دی‌ماه، صبح و بعد از ظهر در دو گروه آزمایشی علوم تجربی و زبان‌های خارجه به رقابت می‌پردازند.
دکتر زلفی گل با بیان اینکه تمام حوزه‌های برگزاری آزمون توانسته‌اند شرایط مناسبی برای برگزاری این آزمون مهم مهیا کنند، توضیح داد: حوزه های برگزاری کنکور از نظر شرایط گرمایش، فاصله فیزیکی میان صندلی‌ها، نور و آرامش از وضعیت مساعدی برخوردار هستند تا فرزندانمان بتوانند در شرایط مساعد و با آرامش به رقابت بپردازند.


 

کلید واژه ها: کنکور نوبت کنکور برگزاری کنکور کنکور سراسری برگزاری حوزه برگزاری برگزاری آزمون آزمون حوزه سراسری


نظر شما :