با رای هیئت دولت؛

«محمدرضا فرزین»، ‌رئیس کل بانک مرکزی شد

۰۸ دی ۱۴۰۱ | ۱۸:۵۲ کد : ۲۰۳۱۲ خبر روز
تعداد بازدید:۳۷۸۳۶
دکتر محمدرضا فرزین، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی در جلسه ۸ دی ماه ۱۴۰۱ هیئت دولت، به عنوان رئیس بانک مرکزی انتخاب شد.
«محمدرضا فرزین»، ‌رئیس کل بانک مرکزی شد

به گزارش روابط عمومی، در جلسه امروز عصر هیئت دولت که به ریاست حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی تشکیل شد با رای هیئت وزیران، «محمدرضا فرزین، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی، به عنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی جمهوری اسلامی معرفی شد. 
در کارنامه علمی فرزین که دکتری اقتصاد و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی با رتبه دانشیاری است، مقالات و سوابق پر شماری به چشم می‌خورد اما به نظر می‌رسد آنچه دولت را برای انتخاب او در این مقطع مجاب کرده است، مسئولیت‌های متعدد وی در حوزه پولی و بانکی است. دکتر فرزین از سال گذشته مدیرعامل بانک ملی است و پیش از آن نیز از سال ۱۳۹۲ رئیس هیئت مدیره بانک کارآفرین و در سال های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ مدیرعامل آن بانک بود. 
عضو حقیقی شورای پول و اعتبار به‌عنوان نماینده رئیس‌جمهور، عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی، دبیر کارگروه طرح تحول نظام بانکی و دبیر کارگروه ارزش‌گذاری پول ملی از دیگر سوابق دکتر فرزین در حوزه پولی و بانکی در سال های گذشته است. ریاست هیئت عامل صندوق توسعه ملی، معاونت اقتصادی وزیر امور اقتصاد و دارایی و دبیری ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها در دولت دهم به‌عنوان یک پروژه بزرگ و ملی نیز از مسئولیت‌های دیگر دکتر فرزین بوده است. 
 

کلید واژه ها: هیئت عضو هیئت هیئت دولت هیئت علمی هیئت علمی دانشگاه هیئت علمی دانشگاه علامه بانک رئیس بانک بانک مرکزی فرزین


نظر شما :